Gå til innhold

Jeg har blitt så glad i barna til samboer og vil ha del her selv når far er på jobbreise.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har bare vært samboere i et år. Jeg har kjent barna i to år, men aldri truffet mor til barna.

Når vi har hatt barna en helg, kjenner jeg ofte at jeg har lyst til at barna skal bli utover i uka selv om samboer jobber borte i ukedagene.

hva hadde du som mor til barna sagt hvis jeg hadde spurt om de kunne få være lenger? 
samboer har samvær annenhver helg.

Anonymkode: 6ea61...9a6

• Liker 1
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri truffet moren? Da tviler jeg på at hun vil tillate det.

Endret av Athena Freyja
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (Akkurat nå):

Hvordan er forholdet ditt til moren? Det tenker jeg er veldig vesentlig her. 

Samboer har ikke god kontakt med henne. Bruddet var stygt og han sier hun var veldig ondskapsfull det første halve året etter bruddet. De har minimalt med kontakt, og treffes ikke ved bytting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjerringa fortsatt ikke er over han vil hun bare lage jævelskap når du spør.

Anonymkode: c552f...64d

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt nei. Dere har ikke vært sammen så lenge, og kjenner deg ikke. Kunne sikkert sagt ja til at du hentet dem hos meg, og tok dem med på noe kjekt i noen timer/fulgte på trening/kamp, men det hadde vært for min egen del også, slik at jeg ble kjent med personen som er alene med barna mine. 

Anonymkode: 40b2a...208

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er ikke av disse emosjonelt modne og trygge damene som gladelig deler barna med andre enn slekt, barnefar og foreldrene til vennene deres. En annen kvinne med så sterk barnesavn er truende.

(Jeg ville ikke skapt drama, men ikke gitt far noe mer samvær enn jeg må).

Anonymkode: fc1fe...e9e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Hyggelig at du liker ungene mine, men jeg vil ha mest mulig tid med dem selv. 

Anonymkode: b039e...8a5

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samboer har ikke god kontakt med henne. Bruddet var stygt og han sier hun var veldig ondskapsfull det første halve året etter bruddet. De har minimalt med kontakt, og treffes ikke ved bytting. 

Da kan du glemme å endre samværet. 

Anonymkode: ad733...8b1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når far ikke er hjemme vil jeg selvsagt ha våre barn hos meg. Og når jeg ikke er hjemme vil selvsagt far ha dem. Vi trenger ikke barnepass all den tid vi er 2 foreldre som ønsker å ha barna 

Anonymkode: 1d259...a33

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis kjerringa fortsatt ikke er over han vil hun bare lage jævelskap når du spør.

Hun oppfører seg ikke greit, så om hun ikke er over han så er hun i allfall bitter og sjalu. Jeg vil henne ikke noe vondt. Jeg prøver å nøytralisere henne på tross av at hun fremstår som en dårlig person oppi dette. Jeg vil for alt i verden ikke demonisere henne, så orker ikke bære på «det stygge» som følger med denne dama. 

jeg liker barna hennes, de er nydelige små mennesker som koser seg hos oss, og sånn vil jeg gjerne at det skal forbli. Det er fort gjort å la mine følelser for denne dama farge synet på barna. Det vil jeg unngå.

Men ser at det kan falle i veldig dårlig jord å få dette spørsmålet.

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde sagt nei. Dere har ikke vært sammen så lenge, og kjenner deg ikke. Kunne sikkert sagt ja til at du hentet dem hos meg, og tok dem med på noe kjekt i noen timer/fulgte på trening/kamp, men det hadde vært for min egen del også, slik at jeg ble kjent med personen som er alene med barna mine. 

Anonymkode: 40b2a...208

Den forstår jeg. Fornuftig vinkling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ærlig talt. Hvem er det som jubler over å gi ekstra tid med barna til en eks sin samboer? Ikke til barnefar eller slekt, men barnefar sin samboer?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at far kan jo søke om mer samvær , det beste for barna er en 50/50 ordning :)  Da blir det mindre og betale i barnebidrag også.. vet mange mødre tviholder på barna for at far skal betale mest mulig 

Anonymkode: bc2fe...bca

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. Jeg er ikke av disse emosjonelt modne og trygge damene som gladelig deler barna med andre enn slekt, barnefar og foreldrene til vennene deres. En annen kvinne med så sterk barnesavn er truende.

(Jeg ville ikke skapt drama, men ikke gitt far noe mer samvær enn jeg må).

Det er interessant at du opplever meg som truende. Hva kan det være, tro?

Jeg har forøvrig egne barn også, så det er ikke et direkte barnesavn det handler om. Mer at jeg liker godt å ha familien samlet og trives best med flokken min rundt meg. Og dine små er n del av min flokk nå. Også når far ikke er hjemme.

men ser at det er utopisk. Av en eller annen grunn hadde jeg vel også tenkt at du ville bli glad for små pauser siden du har barna fullt. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Hyggelig at du liker ungene mine, men jeg vil ha mest mulig tid med dem selv. 

Anonymkode: b039e...8a5

Det har jeg respekt for. Men ville det ikke være deilig med avlastning av og til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ærlig talt. Hvem er det som jubler over å gi ekstra tid med barna til en eks sin samboer? Ikke til barnefar eller slekt, men barnefar sin samboer?

Ihvertfall ikke de kjerringene som skal feire jul og all slags høytider med eksen sine fordi «barna kommer først».

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han sier det ja.

Du er selv forelder og sier du ønsker kontakte mor til kjæresten gjennom ETT ÅR, og be om at du skal få samvær? 

Jøss. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ihvertfall ikke de kjerringene som skal feire jul og all slags høytider med eksen sine fordi «barna kommer først».

Enig!👏🏼

Anonymkode: 7011d...335

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mor og far går fra hverandre, så vil som regel begge to ha ungene mest mulig hos seg. Da blir det gjerne 50/50 slik at mor + far får ungene til sammen 100%. Det samme hvis far kun kan ha ungene 30%, så må mor ha 70% for at foreldrene skal ha barna 100%. Stemor får ikke en del av kaka. 30% til far, 50% til mor og 20% til stemor? Selvsagt flott om en kan være fleksibel og bytte om den ene skal noe spesielt. Men fast samvære til stemor blir bare dumt. Det er mange som er glad i ungene. Hva blir det neste? Skal læreren få samvære med ungene? Tante? Bestemor? Naboen? Hvis du skal få ungene 50%, så må far skaffe seg en familievennlig jobb.

Anonymkode: 6b33f...362

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Han sier det ja.

Du er selv forelder og sier du ønsker kontakte mor til kjæresten gjennom ETT ÅR, og be om at du skal få samvær? 

Jøss. 

Det er ikke et JEG her, det er et OSS. Samboer og meg. Han vil jo heller at barna skal være noen dager ekstra hos oss (selv når det innebærer bare meg.) av og til. Ungene vil gjerne være lenger, selv når far ikke er hjemme. Ser ikke dramaet i det?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...