AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Jeg har ikke vært sammen med en eneste mann, ikke en, som ikke trenger enormt mye bekreftelse og anerkjennelse av alt fra følelser til hvordan de ser ut, er som elsker, er som person, og at man elsker dem ufattelig mye. Stadig! Hvordan har det seg at menn virkelig tror at de er enkle? Og hva er andre kvinners erfaring med dette? Jeg forstår rett og slett ikke menns påstand om at menn er så enkle og lette å forholde seg til. Anonymkode: 6bd52...825 5 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Ikke alle menn er like husk det. Anonymkode: bd1b0...17a 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): at man elsker dem ufattelig mye. Det tror jeg nok de fleste er opptatt av. Ikke alt det andre. Menn har overblikk og tenker på helheten. Årsaker og begrunnelser er ikke viktig. Elsker er nok. Anonymkode: add2b...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke alle menn er like husk det. Anonymkode: bd1b0...17a Jeg har opp gjennom livet hatt kortere eller lengre forhold til 12 menn, og ærlig talt er det akkurat det samme. Jeg har i tillegg datet flere menn, og ikke en eneste har vært enkel. Anonymkode: 6bd52...825 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det tror jeg nok de fleste er opptatt av. Ikke alt det andre. Menn har overblikk og tenker på helheten. Årsaker og begrunnelser er ikke viktig. Elsker er nok. Anonymkode: add2b...8e8 Hvor mange menn har du hatt forhold til? Nei at man elsker er ikke nok. Ikke i nærheten av nok. Anonymkode: 6bd52...825
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Skrevet 23. september 2023 Lykkedykker skrev (Akkurat nå): Finn deg en autist😅 Tror ikke det hadde vært enklere. Menn er enormt krevende. Jeg kan akseptere det, men blir forundret og provosert av at menn selv kaller seg enkle. Det skjer ikke! Det er de ikke! Jeg skjønner rett og slett ikke påstanden om at menn er enkle. Det er en selvinnsikt som mangler her. Absolutt ingen menn jeg har så mye som datet er enkle. Det er enormt mange krav og behov. Ikke minst angående å bli anerkjent på absolutt alt, fra følelser til prestasjoner i senga. Anonymkode: 6bd52...825 6
Gjest Lykkedykker Skrevet 23. september 2023 #8 Skrevet 23. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror ikke det hadde vært enklere. Menn er enormt krevende. Jeg kan akseptere det, men blir forundret og provosert av at menn selv kaller seg enkle. Det skjer ikke! Det er de ikke! Jeg skjønner rett og slett ikke påstanden om at menn er enkle. Det er en selvinnsikt som mangler her. Absolutt ingen menn jeg har så mye som datet er enkle. Det er enormt mange krav og behov. Ikke minst angående å bli anerkjent på absolutt alt, fra følelser til prestasjoner i senga. Anonymkode: 6bd52...825 Tja, du slipper nok mye av disse kravene med en autistisk mann, men til gjengjeld så får du heller ikke møtt så mye av egne lignende krav selv. Kunne du levd med det? Endret 23. september 2023 av Lykkedykker
Bombasi Skrevet 23. september 2023 #9 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har ikke vært sammen med en eneste mann, ikke en, som ikke trenger enormt mye bekreftelse og anerkjennelse av alt fra følelser til hvordan de ser ut, er som elsker, er som person, og at man elsker dem ufattelig mye. Stadig! Hvordan har det seg at menn virkelig tror at de er enkle? Og hva er andre kvinners erfaring med dette? Jeg forstår rett og slett ikke menns påstand om at menn er så enkle og lette å forholde seg til. Anonymkode: 6bd52...825 Jeg skal ikke påstå at jeg er "enkel", men jeg kjenner meg heller ikke igjen i den generaliseringen du gjør av menn om anerkjennelse og bekreftelse basert på de mennene du har møtt. 2
Virrevirrevapp Skrevet 23. september 2023 #10 Skrevet 23. september 2023 De fleste folk er ikke enkle. Men de fleste er også litt ulike etter hvem de er sammen med. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #11 Skrevet 23. september 2023 Hvem er det som sier at menn er enkle og lite krevende? Har aldri hørt det bli sagt. Flertallet av kvinner erfarer det motsatte gang på gang. Anonymkode: 39610...d0d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #12 Skrevet 23. september 2023 Lykkedykker skrev (35 minutter siden): Tja, du slipper nok mye av disse kravene med en autistisk mann, men til gjengjeld så får du heller ikke møtt så mye av egne lignende krav selv. Kunne du levd med det? Jeg har aldri påstått at jeg er enkel. De fleste kvinner påstår ikke det. Menn påstår jevnlig at menn er enkle, men det er overhodet ikke min erfaring med menn. Bombasi skrev (32 minutter siden): Jeg skal ikke påstå at jeg er "enkel", men jeg kjenner meg heller ikke igjen i den generaliseringen du gjør av menn om anerkjennelse og bekreftelse basert på de mennene du har møtt. Jeg synes det er helt greit at menn ikke er enkle. Jeg synes det er normalt å ikke være enkel, men ha behov for anerkjennelse og bekreftelse på ulike måter. Jeg synes imidlertid det er et veldig stort sprik fra hva menn hevder, angående at de er enkle, til realiteten. Virrevirrevapp skrev (7 minutter siden): De fleste folk er ikke enkle. Men de fleste er også litt ulike etter hvem de er sammen med. Akkurat! AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvem er det som sier at menn er enkle og lite krevende? Har aldri hørt det bli sagt. Flertallet av kvinner erfarer det motsatte gang på gang. Anonymkode: 39610...d0d Menn påstår ganske jevnlig at menn er enkle. Jeg har ikke møtt en, ikke en eneste, mann som faktisk er enkel. Realiteten er at menn krever, jevnt over, såpass mye at det er veldig krevende å ha et forhold til en mann. Anonymkode: 6bd52...825 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #13 Skrevet 23. september 2023 Haha, en jeg trodde jeg hadde begynt et seriøst forhold til, han sa en gang noen hadde sagt at menn var enkle, at han skulle ha seg frabedt å bli kalt enkel, for han hadde da akkurat like mye rare følelser som kvinner. Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk det var noe av det siste han sa til meg før han ghostet meg. Og giftet seg med en annen nøyaktig 6 måneder senere... Han hadde forsåvidt helt rett - enkel er han ikke Good riddance! Jeg tror kvinner og menn stort sett har samme følelser i utgangspunktet. Så har menn og kvinner generelt kanskje en tilbøyelighet til å være mer fokusert på litt ulike følelser. Men generelt sett synes jeg menn og kvinner er ganske like når det kommer til det følelsesmessige. Det viktigste er å ta seg tid til å bli virkelig godt kjent med en potensiell partner. Velger begge to hverandre av riktige grunner, da tror jeg samliv kan bli forholdsvis "enkle", uten de største konfliktene. Anonymkode: 7e457...b4d 1 1
Gregarious Skrevet 23. september 2023 #14 Skrevet 23. september 2023 Nå er det jo også mulig at en selv er problemet. Eksempelvis vil personer med høy grad av nevrotisisme har en tendens til å reagere dårligere på stressfaktorer og er mer sannsynlig å tolke vanlige situasjoner, som mindre frustrasjoner, som tilsynelatende uoverkommelig vanskelige. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #15 Skrevet 23. september 2023 Gregarious skrev (5 minutter siden): Nå er det jo også mulig at en selv er problemet. Eksempelvis vil personer med høy grad av nevrotisisme har en tendens til å reagere dårligere på stressfaktorer og er mer sannsynlig å tolke vanlige situasjoner, som mindre frustrasjoner, som tilsynelatende uoverkommelig vanskelige. Dette er typisk mann å komme med. Når kvinner forteller om strukturelle problemer med menn som kjønn så er det jaggu kvinnen som er problemet. Ikke rart at menn opplever at brudd kommer som lyn fra klar himmel mens kvinner forteller om årelang kamp og kommunikasjon om problemet når menn velger å lukke øynene for strukturelle problemer. Og ikke rart at flere og flere kvinner velger å leve single og uten en mann, og at forskning viser at single kvinner lever lykkeligere og lengre enn kvinner som er gift med menn, når menn nekter å bidra med å endre de strukturelle problemene og bare gaslighter og gjør kvinnen til problemet. Anonymkode: 39610...d0d 1 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #16 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Haha, en jeg trodde jeg hadde begynt et seriøst forhold til, han sa en gang noen hadde sagt at menn var enkle, at han skulle ha seg frabedt å bli kalt enkel, for han hadde da akkurat like mye rare følelser som kvinner. Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk det var noe av det siste han sa til meg før han ghostet meg. Og giftet seg med en annen nøyaktig 6 måneder senere... Han hadde forsåvidt helt rett - enkel er han ikke Good riddance! Jeg tror kvinner og menn stort sett har samme følelser i utgangspunktet. Så har menn og kvinner generelt kanskje en tilbøyelighet til å være mer fokusert på litt ulike følelser. Men generelt sett synes jeg menn og kvinner er ganske like når det kommer til det følelsesmessige. Det viktigste er å ta seg tid til å bli virkelig godt kjent med en potensiell partner. Velger begge to hverandre av riktige grunner, da tror jeg samliv kan bli forholdsvis "enkle", uten de største konfliktene. Anonymkode: 7e457...b4d Min erfaring er også at menn og kvinner er ganske så like i behov, og har,akkurat samme følelsesregisteret, men jeg har til gode å erfare at kvinner kaller seg enkle. Menn derimot kaller seg enkle på nett og i rl, og det stemmer bare ikke. De er nøyaktig like komplisert som kvinner, men virker å mangle selvinnsikt på det. What you see is what you get, sa en av mine ekser. Det var bullshit uten like. Han måtte tolkes og forstås i langt videre spekter enn hva jeg må forholde meg til angående kvinner generelt. Gregarious skrev (10 minutter siden): Nå er det jo også mulig at en selv er problemet. Eksempelvis vil personer med høy grad av nevrotisisme har en tendens til å reagere dårligere på stressfaktorer og er mer sannsynlig å tolke vanlige situasjoner, som mindre frustrasjoner, som tilsynelatende uoverkommelig vanskelige. Nå er jeg ikke særlig nevrotisk. Jeg er en voksen kvinne som har klar kommunikasjon. Det er ikke jeg som utgjør problemet i dialog med menn, men at menn hevder de er enkle og lette å forstå seg på, men kommuniserer dårlig og blir forferdelig skuffet om man ikke klarer å tolke og forstå dem rett. Selv om de ikke kommuniserer skikkelig, men hevder seg enkle. Hvilket de ikke er. Menn er svært ulike, og svært krevende angående sine personlige behov. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er typisk mann å komme med. Når kvinner forteller om strukturelle problemer med menn som kjønn så er det jaggu kvinnen som er problemet. Ikke rart at menn opplever at brudd kommer som lyn fra klar himmel mens kvinner forteller om årelang kamp og kommunikasjon om problemet når menn velger å lukke øynene for strukturelle problemer. Og ikke rart at flere og flere kvinner velger å leve single og uten en mann, og at forskning viser at single kvinner lever lykkeligere og lengre enn kvinner som er gift med menn, når menn nekter å bidra med å endre de strukturelle problemene og bare gaslighter og gjør kvinnen til problemet. Anonymkode: 39610...d0d Menn virker å tro at de er enkle og lette å forstå, og virker uvitende om hvor ulike menn faktisk er. De kommuniserer derfor dårlig, og så blir de skuffet over å ikke bli forstått. Det er faktisk ikke mulig å forstå noen uten at de kommuniserer sine behov, og men har IKKE like behov. Så er liksom vi kvinner vanskelige, når problemet er at de ikke kommuniserer skikkelig. Det er ikke rettferdig. Anonymkode: 6bd52...825 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #17 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke vært sammen med en eneste mann, ikke en, som ikke trenger enormt mye bekreftelse og anerkjennelse av alt fra følelser til hvordan de ser ut, er som elsker, er som person, og at man elsker dem ufattelig mye. Stadig! Hvordan har det seg at menn virkelig tror at de er enkle? Og hva er andre kvinners erfaring med dette? Jeg forstår rett og slett ikke menns påstand om at menn er så enkle og lette å forholde seg til. Anonymkode: 6bd52...825 Det er jo den enkle delen, bare å lyve bekreftelse hele tiden. Skryt dem opp i skyene, sørg for at balla er tomme og magen er mett, da kan få dem til å gjøre alt for deg. Anonymkode: 5cc1a...9fe 2
Gregarious Skrevet 24. september 2023 #18 Skrevet 24. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er typisk mann å komme med. Når kvinner forteller om strukturelle problemer med menn som kjønn så er det jaggu kvinnen som er problemet. Ikke rart at menn opplever at brudd kommer som lyn fra klar himmel mens kvinner forteller om årelang kamp og kommunikasjon om problemet når menn velger å lukke øynene for strukturelle problemer. Og ikke rart at flere og flere kvinner velger å leve single og uten en mann, og at forskning viser at single kvinner lever lykkeligere og lengre enn kvinner som er gift med menn, når menn nekter å bidra med å endre de strukturelle problemene og bare gaslighter og gjør kvinnen til problemet. Anonymkode: 39610...d0d Sagt med andre ord, du har ingen argument overhodet, men det faktum at jeg er mann provoserer deg så mye at du måtte fortelle at jeg ikke burde ha noen meninger så fremt den ikke korrelerer med din? Myten om single kvinner er lykkeligere kommer i fra en studie som ble tatt i å feiltolke data, selvsagt etter alle store medier hadde skrevet om det. Det finnes ingen konsensus i forskningen om sivilstand og lykke. Endret 24. september 2023 av Gregarious 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #19 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring er også at menn og kvinner er ganske så like i behov, og har,akkurat samme følelsesregisteret, men jeg har til gode å erfare at kvinner kaller seg enkle. Menn derimot kaller seg enkle på nett og i rl, og det stemmer bare ikke. De er nøyaktig like komplisert som kvinner, men virker å mangle selvinnsikt på det. What you see is what you get, sa en av mine ekser. Det var bullshit uten like. Han måtte tolkes og forstås i langt videre spekter enn hva jeg må forholde meg til angående kvinner generelt. Anonymkode: 6bd52...825 Jeg har faktisk hørt noen kvinner si at de er så enkle (to tidligere venninner, et par bekjente, en kollega). Uten unntak har disse vært langt mer kompliserte enn hva "vanlige" kvinner er. Så selvinnsikten er ikke like god hos alle kvinner heller Men har også hørt en del menn si det samme, og det er det samme der - de som sier det er som regel de minst enkle Anonymkode: 7e457...b4d 1
Gjest Inverto Skrevet 24. september 2023 #20 Skrevet 24. september 2023 Gregarious skrev (10 minutter siden): Myten om single kvinner er lykkeligere kommer i fra en studie som ble tatt i å feiltolke data, selvsagt etter alle store medier hadde skrevet om det. Det finnes ingen konsensus i forskningen om sivilstand og lykke. Say what? Jeg prøvde å Google "single women happier myth" men fikk bare resultat som sier at de faktisk er lykkeligere. Hva foregår?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå