AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Vi har vært sammen i 17 år, gift i 2 år å har 4 barn i skolealder. Elsker mannen min, men føler vi ikke er på bølgelengde lenger. Jeg kan til tider gå i dager og uker med å være "stille lei og sint". Snakker ikke sammen med han å han prøver ikke å snakke med meg heller..innimellom virker det som at han ikke forstår at noe er galt å bare kjører på som vanlig å spør om det er noe han kan gjøre - om han skal hente noe eller om jeg trenger noe. Han har fått en ny "stilling" i jobben sin som innebærer mer ansvar noe jeg gleder meg over for han. Han elsker å føle seg viktig å liker godt å være "viktig og ettertraktet" på jobb. Eksempel - imorgen Søndag feirer vi 17 år sammen og jeg har en stund planlagt middag, levende lys og gave (syns det er viktig å gi gaver i ny og ne selvom vi har vært sammen så lenge). Dessverre ingen vin til middagen da han skal kjøre å jobbe natt. Egentlig begynner han på jobb midnatt, men uten å snakke med meg har han avtalt med sjefer og andre på jobb allerede på fredag at dem skal begynne å jobbe klokken 19! Syns det er trist at han ikke undersøker med meg først (å nei, han trenger ikke å få bekreftelse på at det er greit at han jobber, men jeg etterlyser en dialog)!! Idag fikk han gaven han skulle fått imorgen fordi jeg syns han fortjente det, men må si det ble jo absolutt ikke slik jeg så det for meg. Slang den mer eller mindre i trynet på han å på kortet sto det noe slikt som takk for 17 år. Hadde planlagt en kos dag imorgen, men sånn ble det ikke. Føler ikke at jeg betyr like mye som jobben å at han alltid velger jobben først. Føler jeg er brukendes til hjemmeværende kone og mor til hans barn, men ellers ingenting. Vi har snakket ofte å lenge om hvordan jeg har hatt det i tidligere forhold å jeg begynner å sammenligne de gamle med dette. Tidligere kjærester han "høvla over" å latt meg ta over jobben av både hos og firma sånn at han kunne dra på fotballkamper. Jeg måtte gjøre alt å bare stå parat til han trengte meg, men dette er et gammelt forhold. Jeg har grått utallige mange timer å snakket med mannen om dette i flere uker i strekk (ble sykemeldt å gikk i veggen, som en uke i strekk mer eller mindre å var helt ute av meg selv). Har sex en gang i ny og ne, men føler ingen spesiell ting, føler egentlig jeg blir litt lei meg når vi er ferdige å har ingen problemer med å bare snu meg rundt å sovne uten at jeg ønsker at han skal holde rundt meg. Vi sover skjeldent sammen da han jobbet natt så får kun fredag og lørdag sammen i sengen. Jeg er veldig lei meg for lang innlegg, men seriøst jeg trenger å få luftet dette. Anonymkode: cb982...2d6 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Jeg skjønner ikke helt hva han gjør galt. Du virker ganske dramatisk. Du kan gå dager og uker å være "stille og sint", men når han prøver å spørre om det er noe du trenger og om han kan gjøre noe for deg så tolker du det negativt? Det med jobben..tja.. Mener du at han skulle ha sagt til sjefen/kollegaer "vent litt, jeg må bare informere kona om at det er greit"? Det mangler for mye informasjon her til at jeg kan forstå situasjonen ordentlig. Og så reagerte du ved å bli en trassunge, nesten slenge gaven i trynet på ham og surmulte hele dagen i stedet for å gjøre det beste ut av dagen? Eller ta feiringen en annen dag? Avsnittet som starter med "tidligere kjærester" skjønner jeg ingenting av. Snakker du om hans tidligere kjærester som han "høvla over" (hadde sex med)? Hvorfor er fortidens kjærester relevante i så fall? Eller snakker du om dine tidligere kjærester? Som du griner om til mannen din og blir sykemeldt på grunn av dine tidligere kjærester? Skjønner ingenting her jeg. Anonymkode: f24cd...df5 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hva han gjør galt. Du virker ganske dramatisk. Du kan gå dager og uker å være "stille og sint", men når han prøver å spørre om det er noe du trenger og om han kan gjøre noe for deg så tolker du det negativt? Det med jobben..tja.. Mener du at han skulle ha sagt til sjefen/kollegaer "vent litt, jeg må bare informere kona om at det er greit"? Det mangler for mye informasjon her til at jeg kan forstå situasjonen ordentlig. Og så reagerte du ved å bli en trassunge, nesten slenge gaven i trynet på ham og surmulte hele dagen i stedet for å gjøre det beste ut av dagen? Eller ta feiringen en annen dag? Avsnittet som starter med "tidligere kjærester" skjønner jeg ingenting av. Snakker du om hans tidligere kjærester som han "høvla over" (hadde sex med)? Hvorfor er fortidens kjærester relevante i så fall? Eller snakker du om dine tidligere kjærester? Som du griner om til mannen din og blir sykemeldt på grunn av dine tidligere kjærester? Skjønner ingenting her jeg. Anonymkode: f24cd...df5 Ser at kanskje hele innlegget er litt dumt ja 😥 Vansklig å få det fram å hvordan det føles. Så er sikkert bare meg som er en trassunge. Men for å svare deg angående det med "om han skal høre sjefene sine om det er OK for kona at han jobber" selvfølgelig IKKE, men savner KOMMUNIKASJON. Det kan da virkelig ikke bare være mitt ansvar. Men slettet tråden å skriver annerledes siden så kanskje det er lettere å forstå hva jeg mener. God lørdagskveld. Anonymkode: cb982...2d6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser at kanskje hele innlegget er litt dumt ja 😥 Vansklig å få det fram å hvordan det føles. Så er sikkert bare meg som er en trassunge. Men for å svare deg angående det med "om han skal høre sjefene sine om det er OK for kona at han jobber" selvfølgelig IKKE, men savner KOMMUNIKASJON. Det kan da virkelig ikke bare være mitt ansvar. Men slettet tråden å skriver annerledes siden så kanskje det er lettere å forstå hva jeg mener. God lørdagskveld. Anonymkode: cb982...2d6 Det var en god ide og skrive et nytt innlegg. Det høres ut som du har veldig mye på hjerte, og eksemplene du kommer med er fragmenterte. Det er vanskelig å få en rød tråd ut av innlegget. Flere ting ved innlegget dit har en logisk brist som da forrige innlegg peker på. Du kommer rett og slett litt dårlig ut av ditt hovedinnlegg Tenk litt gjennom hva det er som får deg til å føle deg lite sett av mannen, og hva det er som gjør at du går «stille og sint». Brukt til til å finne en annen måte å beskrive dine reaksjoner på. Les gjennom alt til slutt for å se om innlegget gjenspeiler situasjonen din Anonymkode: 70eef...5db 1
halvis Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 Dialog, dialog, dialog! Dere må snakke sammen. Uten å krangle. Uten å fordele skyld. Uten å prøve å få den andre til å føle seg dårlig. Forventningsavklaring er et ord jeg ikke kan få sagt ofte nok. Forventningsavklaring! Det er magisk! Hvilke forventinger hadde du til denne helgen? Hvor mange av disse forventningene var formidlet? Vet din mann om disse forventningene? Hvilke forventninger har du til forholdet forøvrig? Igjen; har det noen gang blitt formidlet? Husker i så fall mannen din dette, eller er dette noe som ble snakket om for år og dag siden, og som rett og slett er glemt? Motsatt; tror du ikke mannen din også har ulike forventninger til samliv? Til familieliv? Og også til jobb? Problemet hans, er at han garantert aldri har nevnt dette til deg (sant?), hvilket jo gjør samarbeid vrient. For hvordan skal dere samarbeide og bli best mulig med hverandre, når dere hverken kommuniserer eller kjenner hverandres forventinger? 🥰 Forventningsavklaring 🥰 Elsker det ordet. Bare å skrive ned! Kan brukes i alle settinger! 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 Firsto ikke helt hva mannen gjør galt, men høres ut som du bedriver psykisk vold mot ham. At du har noen gode, kjærlige og fine tanker og planer hjelper ingenting. Det er hva du gjør og sier som er hva han lever med. Anonymkode: a5fed...912 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 Du høres rimelig lei ut av å ikke bli møtt. Forstår deg godt. Det er frustrerende og tomt å være med en partner som ikke møter en. Var der selv, men ikke like lenge som deg. Anonymkode: 33d0a...c0e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 Han har jo sett deg i 17år. Hva er det som ligger bak dette behovet ditt for å «bli sett» ? Anonymkode: a0d90...f7d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Han har jo sett deg i 17år. Hva er det som ligger bak dette behovet ditt for å «bli sett» ? Anonymkode: a0d90...f7d De har vært gift i 2 år, og etter dette fikk mannen en ny og krevende jobb - og ts tilsvarende hovedansvaret for deres 4 barn. Mannen skjønner ikke at ts vil feire jubileet deres/har ikke mulighet til å feire akkurat sa. Kanskje han på sin side ikke føler seg helt sett og forstått i overgangen til en jobb som er mer krevende enn begge forsto? Man får prøve å være greie med hverandre men ikke naive. Et forhold tar lang tid å bygge opp men kan kjapt være revet ned om man ikke følger med. Anonymkode: 13ead...7ec
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #10 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 20.32): Jeg skjønner ikke helt hva han gjør galt. Du virker ganske dramatisk. Du kan gå dager og uker å være "stille og sint", men når han prøver å spørre om det er noe du trenger og om han kan gjøre noe for deg så tolker du det negativt? Det med jobben..tja.. Mener du at han skulle ha sagt til sjefen/kollegaer "vent litt, jeg må bare informere kona om at det er greit"? Det mangler for mye informasjon her til at jeg kan forstå situasjonen ordentlig. Og så reagerte du ved å bli en trassunge, nesten slenge gaven i trynet på ham og surmulte hele dagen i stedet for å gjøre det beste ut av dagen? Eller ta feiringen en annen dag? Avsnittet som starter med "tidligere kjærester" skjønner jeg ingenting av. Snakker du om hans tidligere kjærester som han "høvla over" (hadde sex med)? Hvorfor er fortidens kjærester relevante i så fall? Eller snakker du om dine tidligere kjærester? Som du griner om til mannen din og blir sykemeldt på grunn av dine tidligere kjærester? Skjønner ingenting her jeg. Anonymkode: f24cd...df5 Dette! TS, du bør oppsøke terapi, hvis du ikke allerede har gjort det. Dette er ikke normalt. Anonymkode: 06add...6d7
~white lady~ Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 Kort oppsummert så savner du en emosjonell kontakt med mannen din, som har forsvunnet i jobb, barn og tidsklemma. Det forklarer hvorfor du føler som du gjør, både i og utenfor senga. Å reagere emosjonelt fører ingensteds hen. Her må dere sette dere ned SAMMEN, og avklare ønsker og forventninger for veien videre. Et parforhold innebærer å velge hverandre på nytt hver dag. I perioder krever det mer jobb fra begge for å få forholdet til å fungere, og da må man sette av tid til hverandre og fylle hverandres kjærlighetstanker (teit klisjé, men beskrivende). Min erfaring er at menn har en tendens til å trekke seg vekk både fysisk og emosjonelt når de opplever at kona ikke er fornøyd, i håp om at det skal «gå over av seg selv». I mellomtiden fokuserer de på jobben, barna, fritidsaktiviteter eller kompiser. Det blir ofte konas ansvar å tilbakeføre intimiteten i forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #12 Skrevet 26. september 2023 ~white lady~ skrev (4 minutter siden): Kort oppsummert så savner du en emosjonell kontakt med mannen din, som har forsvunnet i jobb, barn og tidsklemma. Det forklarer hvorfor du føler som du gjør, både i og utenfor senga. Å reagere emosjonelt fører ingensteds hen. Her må dere sette dere ned SAMMEN, og avklare ønsker og forventninger for veien videre. Et parforhold innebærer å velge hverandre på nytt hver dag. I perioder krever det mer jobb fra begge for å få forholdet til å fungere, og da må man sette av tid til hverandre og fylle hverandres kjærlighetstanker (teit klisjé, men beskrivende). Min erfaring er at menn har en tendens til å trekke seg vekk både fysisk og emosjonelt når de opplever at kona ikke er fornøyd, i håp om at det skal «gå over av seg selv». I mellomtiden fokuserer de på jobben, barna, fritidsaktiviteter eller kompiser. Det blir ofte konas ansvar å tilbakeføre intimiteten i forholdet. Som jeg skulle skrevet det selv! Da min mann og jeg ble sammen, tenkte jeg ikke stort over hvordan et forhold egentlig fungerte. Men det gjorde min mann. Fra dag en har han, og lært meg, om hvordan vi skal holde liv i forholdet vårt. Det handler om kommunikasjon, lojalitet, ærlighet og respekt. Og ikke minst å unne hverandre alt godt. Nærhet og kos er viktig! Trenger ikke ha sex hver kveld, men jeg holder en knapp på at intimitet er en del av limet i et forhold. Et forhold er ingen konkurranse i hvem som har rett eller galt, hvem som vasker mest klær eller hvem som henter ungene. En familie er som en bedrift, man må hele tiden snakke om løsninger, ikke problemer. Og gjøre det som er best for alle, ikke deg eller meg. Selvsagt sklir det ut i perioder hos oss også, men vi har bestemt oss for at det skal være oss, og da kjemper vi for det. Anonymkode: d789e...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 20.38): Ser at kanskje hele innlegget er litt dumt ja 😥 Vansklig å få det fram å hvordan det føles. Så er sikkert bare meg som er en trassunge. Men for å svare deg angående det med "om han skal høre sjefene sine om det er OK for kona at han jobber" selvfølgelig IKKE, men savner KOMMUNIKASJON. Det kan da virkelig ikke bare være mitt ansvar. Men slettet tråden å skriver annerledes siden så kanskje det er lettere å forstå hva jeg mener. God lørdagskveld. Anonymkode: cb982...2d6 Du etterlyser KOMMUNIKASJON i forholdet, ts... Hva kommuniserer du til din mann når du går i dager og uker hvor du er "stille lei og sint"? Hvordan tror du det føles for din mann når du melder deg ut av kommunikasjon, blir helt stille, viser at du er sint og lei deg - men sier ikke et ord om det? Hvorfor mener du han har mer ansvar for å da starte kommunikasjon med deg, enn du har for å formidle årsaken til hvorfor du blir stille, sint og lei? Du sier at kommunikasjon ikke bare kan være ditt ansvar. Men i dager og uker i strekk er det åpenbart at du overhodet ikke tar ansvar for kommunikasjon selv. Og dette lever barna deres midt oppi. Jeg lover deg at barna går på nåler når du trekker deg inn i deg selv, blir stille, sint og lei - selv om du snakker med dem. Men når du er slik mot deres far, så skades også barna dine. Måten du nærmest slengte brullupsdagsgaven i ansiktet på ham, med det kortet på - det var stygt av deg! Det er ikke en gang passivt-agressivt, det er ekstremt passivt-agressivt, og noe som må ha såret ham veldig, fordi du med det viste forakt for ham. Slik kan du rett og slett ikke oppføre deg i et forhold! Han har tydeligvis også stort forbedringspotensiale, både med kommunikasjon og det å ikke ta deg for gitt. Kom dere i parterapi! Dere har alle muligheter til å bedre dette, lære dere å kommunisere godt med hverandre (for det trenger dere begge to å lære!) og dere trenger å lære hvordan se hverandre og vise i praksis og med ord at dere fremdeles ser den andre som kjæreste. Men en ting kan du og han ikke gjøre - og det er å fortsette som før. Slik dere omgås hverandre er ekstremt giftig og dere ødelegger ikke bare hverandre, dere ødelegger også barna deres! Anonymkode: 367d3...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #14 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han har jo sett deg i 17år. Hva er det som ligger bak dette behovet ditt for å «bli sett» ? Anonymkode: a0d90...f7d Alle har da et behov for å bli sett, har du aldri hatt en samtale med noen hvor den du pratet med ikke viste initiativ, tilstedeværelse, var og ville være et annet sted mentalt? Å ikke bli sett er ensomt, som å bo med en fremmed, eller noen som allerede mentalt har forlatt forholdet. Som at du betyr ikke så mye. Mangel på godt selskap, rett å slett. Mennekser er sosiale dyr, det er greit å ønske å føle seg sett. Anonymkode: 33d0a...c0e 1
lillevill Skrevet 26. september 2023 #15 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 20.32): Jeg skjønner ikke helt hva han gjør galt. Du virker ganske dramatisk. er det derfor du er anonym, fordi du er litt flau? Han tar henne tydeligvis for gitt. De har også kjip sex. Jeg hadde funnet meg en mer omsorgsfull mann som er bedre i senga. 💫
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #16 Skrevet 29. september 2023 lillevill skrev (På 26.9.2023 den 17.49): De har også kjip sex. Jeg hadde funnet meg en mer omsorgsfull mann som er bedre i senga. 💫 Sist jeg sjekket, kreves det (minst) to for å få et fyrverkeri av en opplevelse i senga. Hjelper ikke å bytte ut mannen, hvis alt hun gjør er å ligge stille med bena ut. Må bidra litt selv. En god start kan være å oppsøke dialog. Fortell eller vis ham hva man ønsker. Eksperimenter litt. Lek. Finn på ting og tang. Vil han ikke dette, så forstår jeg lysten til å bytte ut gubben. Ønsker han seg bare kjip sex, uten noe forandring, så blir det jo fort temmelig trist. Ikke uvanlig at par er litt ute av sync i senga. Men de færreste er tankelesere, så litt input er ikke å forakte! Anonymkode: 35395...651
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #17 Skrevet 29. september 2023 Handler dette om å du vil ha mer sex med han, ts? Anonymkode: 61fa0...fbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå