Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 4mnd som kun får MME type NAN. På boksene står det jo at nr 1 er frem til 6mnd og deretter nr 2 osv. men på ammehjelpen.no står det at NAN 1 kan brukes hele første året? At bytte ikke er nødvendig?? Hva skal man høre på? Hva har dere gjort? Hva er egentlig forskjellen på disse NAN produktene??

Anonymkode: 9a09b...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel mer innhold..at det eks er litt mer vitaminer etc i 2 og 3

Skrevet

Vi har bare brukt 1. Vår likte aldri 2, så vi gikk tilbake til 1 og brukte det hele perioden. De etter 1 er såvidt meg bekjent når jeg leste meg opp på dette, mer en tilskuddsblanding som burde gir med et variert kosthold. Forskjellen ligger i jern, da barnet skal ha mer jern jo eldre det blir, særlig etter 4 mnd. Tror innholdet jern er dobbelt så mye fra 1 til 2. 

Anonymkode: 538d2...545

• Liker 2
Skrevet

Vi byttet fra 1 til 2 etter 6 mnd men vi ga bare MME iblant, når jeg ikke kunne amme (orket ikke pumpe etter 6 mnd kom så lite ut, så når far var i perm ga han litt MME feks). Koster jo det samme så hvorfor skal man ikke bytte når det er det som står på boksen..?

Anonymkode: a6252...877

Skrevet

Du trenger ikke å bytte, NAN 2 er først og fremst en gimmick for å ta mer betalt for blandingene. De reklamerer blant annet for høyere jerninnhold, men det er absolutt ikke viktig at de får dette via melk, det får jo heller ikke brysternærte barn. Melk hemmer også jernopptaket, så på alle måter er det bedre at barn får grøtmåltider fremfor annen type mme. 

Ikke at det er farlig å bytte til nr. 2, altså, men den er dyrere, og noen barn kan reagere litt på «ny» mme, så så lenge dere er fornøyd med nr. 1 er det bare å fortsette.

Anonymkode: 9b51f...227

Skrevet

Bytte er fullstendig unødvendig. Mme barn (de fleste) starter så vidt med fast føde når De er 4 mnd, så ved 6 mnd burde de ha kommet såpass langt at tilskudd av noe ekstra annet enn nan1 og mat er unødvendig. Sørg for å finne matvarer med bra innhold av jern osv, så ordner det seg.

Anonymkode: 78cdf...583

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...