Mr. Anonymous Skrevet mandag kl 22:44 #1 Del Skrevet mandag kl 22:44 Så jeg er en mann i 20-årene. Blodprøver for vitaminer, mineraler, hormoner og alt er klart. Øyelegen sier at øynene ser fine ut. Det eneste er at jeg har litt tørre øyne, men bortsett fra at de ser normale ut. Jeg pleide å gni øyelokkene mine ganske mye før, så da falt vippe naturligvus, men de ville vokse ut igjen. Jeg sluttet å gni for mange år siden, men det som har skjedd siden er at de faller, men vokser ikke ut igjen. Jeg føler at det bare vil være et spørsmål om tid før jeg ikke har noen øyevipper, noe som er rart med tanke på at de var et veldig fremtredende trekk før dette skjedde (lange og fulle). Jeg vet at det kanskje er rart for en fyr å bry seg om dette, men det har gjort en stor forskjell på utseendet mitt, og jeg synes det er merkelig at det faktisk skjer. Jeg prøvde alt fra lokkservietter til demodex, prøvde forskjellige lokkservietter (til tross for at det ikke var tegn til blefaritt, ser alt bra ut, det eneste er tørre øyne med oppbygging av slim i øyekroken). Ingenting fungerer, og selv om jeg forsiktig påfører lokkserviettene faller flere vipper...en etter en, de faller lett og vokser ikke tilbake. Jeg vet om det er relevant, men hodebunnen er tørr og kløende med snøfnugg som flass som faller hvis jeg gnir håret mitt, og har vært slik i mange år nå uten noen løsning, så jobber med det også. Er det noen som vet hva som skjer her eller om en klinikk som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:49 #2 Del Skrevet mandag kl 22:49 Har du vært hos hudlege? Om ikke få FL til å sende henvisning. Anonymkode: d1e9b...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:52 #3 Del Skrevet mandag kl 22:52 Har hørt at noen kan ha sopp også i øyevippene (eller huden ved øyevippene), og at det kan gi slik hårtap. Kanskje få sjekket det? Jeg fikk en gang råd av en optiker om å legge en våt, varm klut på øynene, da dette vil åpne kjertlene og tårekanalene i øyelokkene og at det ville påvirke sirkulasjon. Kanskje det kan hjelpe? Om ikke annet så for de tørre øynene? Anonymkode: 6cd3e...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:04 #4 Del Skrevet mandag kl 23:04 https://www.helsenorge.no/sykdom/hud-og-har/alopecia-areata/ Anonymkode: 39131...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet tirsdag kl 13:58 #5 Del Skrevet tirsdag kl 13:58 Om ikke noen undersøkelser hos leger gir svar (høres jo ut som en form for psoriasis/sopp eller liknende) så ville jeg testet Xlash sitt vippeserum. Jeg reagerer ikke på det selv, og det hjalp på meg når jeg mistet vipper og hår pga telogent effluvium, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå