Gå til innhold

Når høyreekstreme sier at vi på venstresiden er de "egentlig rasistene"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva faen mener de da? Jeg forstår ikke. Det gir jo ikke mening på noen som helst måte.

Anonymkode: f902a...104

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva faen mener de da? Jeg forstår ikke. Det gir jo ikke mening på noen som helst måte.

De tenker vel at angrep er det beste forsvar?

Når ting blir for usakelig, orker jeg ikke prøve forstå engang. Ingen vits å prøve og snakke med noen som slenger ut påstander som ikke henger på greip på noen som helst måte. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel er at folk på venstresiden ofte tar til orde for at innvandrere skal forskjellsbehandles, f.eks gjennom kvotering, mens folk på høyresiden i mange sammenhenger tar til orde for at mennesker skal behandles likt uavhengig av etnisk bakgrunn. 

Anonymkode: b4c93...464

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sikter vel til "de lave forventningers rasisme" kanskje.

Anonymkode: e3119...3bb

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstresiden sin politikk vil fjerne kulturelle forskjeller med den høye innvandringen, først og fremst den som tilhører hvite europeere. De er veldig opptatt av å beskytte minoriteter men når det gjelder hvite mennesker som faktisk er en minoritet og som utgjør under 8% av jordens befolkning så er det helt stille.

Veldig mange på venstresiden har også et veldig naivt og rosenrødt syn når det gjelder innvandring fra ikke-vestlige land, de evner ikke å se at mennesker fra visse deler av verden har en helt annen kultur, væremåte og verdier som er stikk motsatt av de verdiene de selv setter så høyt. Sånn sett så er politikken de fører selvutslettende.

Virker også som de stikker hodet i sanden eller fingrene i ørene hver gang de negative sidene ved innvandring kommer frem, eller så begynner de med en voldsom hjernegymnastikk for å finne alle andre årsaker på problemene enn det som er åpenbart for de fleste.

De er heller ikke særlig interessert i å hjelpe mennesker der de bor, løsningen er visst å flytte så mange som mulig til Europa og de ser ikke at denne menneskestrømmen aldri vil ta slutt noe som vil føre til en kollaps av velferdsordningene og sikkerheten.

Anonymkode: 0f603...3b5

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, poenget er jo at venstresiden skriker rasist hele tiden, og mange av disse skrikene avslører egne fordommer. 

En vanlig en er jo at venstresiden i USA mener det er rasistisk å kreve id for å stemme. Da sier de implisitt at det vil gjøre at flere svarte enn hvite vil slite med å stemme når det er mer papirarbeid, men andre ord de sier implisitt at de tror svarte ikke er smarte nok til å skaffe seg id.

Samme gjelder kvotering etc. Sier du at noen trenger kvotering så.sier du at de ikke har det som skal til for å lykkes uten kvotering...

Det som er logikken I det. 

Men det er ikke høyreekstreme som sier det, det er bare normale konservative etter det jeg har sett. Faktiske høyreekstreme bruker ikke rasist som en anklage, for de vil normalisere det å være rasist.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er lyseblå. Har stemt Venstre store deler av mitt voksne liv.

Jeg oppfatter deler av venstre-siden som en slags rasister, ja. Ved å infantilisere mennesker med annen etnisitet så prøver de å hjelpe, men ender opp med å nekte dem å ta ansvar for eget liv, og avslører egne fordommer.

For meg så er antirasisme at vi blir betraktet som likeverdige, «utenpå er vi forskjellige men inni er vi like», og at man fjerner hindre for at folk av ulik etnisitet kan søke sin lykke. Målet er et fargeblindt samfunn hvor staten og naboen gir seg pokker i hvilken hudfarge du har.

Anonymkode: 5d200...b6c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Et eksempel er at folk på venstresiden ofte tar til orde for at innvandrere skal forskjellsbehandles, f.eks gjennom kvotering, mens folk på høyresiden i mange sammenhenger tar til orde for at mennesker skal behandles likt uavhengig av etnisk bakgrunn. 

Anonymkode: b4c93...464

Riktig. Og så har vi fortielsen av våre virkelige problemer av frykt for å krenke andre kulturer, og heller krenke de som har bygd et trygt samfunn de ønsker å ta vare på. Venstrevridd media sorterer nyhetene. Det er ikke tilfeldig at enkelt problemer diskuteres etter et kommunevalg, og ikke før: Innvandring er ikke et valg, det er tvang, vi skal akseptere, koste hva det koste vil.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Q7kwmA/sverige-stadig-yngre-barn-begaar-alvorlig-kriminalitet-ifoelge-svensk-politisjef

Anonymkode: 26736...278

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når enkelte på venstres-siden ønsker å besvare vold mot koran-brennere med et forbud mot koran-brenning, mens den samme demografien var glødende tilhengere av at Otto Jespersen brant en bibel eller det Amerikanske flagget så tror jeg at det gamle Arbeiderpartiet vrir seg o graven.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenker på er ekstrem woke som problematiserer hvithet.

https://afrika.no/artikkel/2019/10/03/for-å-se-rasismen-må-vi-vite-hvordan-hvithet-virker

Man kan rett og slett ikke bruke ordet "hvithet" og koble masse negative egenskaper til hudfarge.

Dessuten er det EKSTREMT eurosentrisk måte å se verden på

Alt handler ikke om oss. Maurere, kinesere, osmanere, mongoler, japanere, azteker, comancher .... alle har vært dominerende i sitt område.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Stnudenten said:

Mørke krefter (68ere spesielt ) som har kuppet venstresiden, setter grupper opp mot hverandre. Kvinner mot menn, heterofile mot homofile, kristne mot hovedsaklig muslimer osv. Divide and conqueror, hørt den før? ) 

(...)

Du nevner dette først, også fortsetter du i et veldig langt innlegg med å gjøre nøyaktig det samme som du startet innlegget med å si at venstresiden gjør.

Så herlig ironisk.

Anonymkode: 42002...c28

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge sider overdriver. Men høyreekstremister er verst siden de er utolerante mot at andre til å med skal ha det bra.

Anonymkode: d8013...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sikter nok da til at enkelte på venstresiden er veldig opptatt av hudfarge og rase i alle sammenhenger. Enhver situasjon og interaksjon skal vris om til rase og måles utifra det. Som på en måte er ironisk. Jeg så en fyr si på en video at før (90-tallet) skulle man ikke se eller bry seg om rase, mens nå skal man det for enhver pris. 

Anonymkode: 6de41...df5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem høyreekstreme tenker du på?

Gi  eksempel!

Det bør være et minstekrav for å sette i gang en tråd at en gir et.............ETT  jævla eksempel og litt ramme rundt det du ønsker å diskutere? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Begge sider overdriver. Men høyreekstremister er verst siden de er utolerante mot at andre til å med skal ha det bra.

Anonymkode: d8013...7a3

En egenskap ved internett og sosiale medier er at alle som er uenige med oss er «ekstremister» og «radikale». Mens sannheten er at de fleste Nordmenn er ganske moderate.

Jeg kan være uenig med mange på venstre-siden men samtidig anerkjenne at de har et genuint engasjement og de beste hensikter. Når de i tillegg er skarpe debattanter så ligger det an til en god og saklig diskusjon.

Når jeg argumenterer for at det å brenne bibelen eller USAs flagg er ekvivalent med å brenne koranen så er det etter mitt syn ikke rasisme men farge-blindhet fra min side. Når noen på venstre-sida krever forbud mot koran-brenning nå men var musestille når OJ brant bibelen så tror jeg at det enten skyldes at de mener at forskjellige etnisiteter skal behandles ulikt (rasisme), eller at de er redd for volden fra gruppen de argumenterer hardnakket at det er rasisme å være redd for (rasisme)?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstresiden har begynt å mene, ihvertfall noen, ar det å være fargeblind er å være rasist, gruppetenkning der man fritar enkelte grupper for ansvaret man pålegger andre ses på som anti-rasistisk, og alle som er imot gruppetenkningen anses å være uvitende rasister. 

Det blir helt feil 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stnudenten skrev (14 timer siden):

Personlig liker jeg ikke dette med venstre og høyreekstrem. Det er bare med på å dele oss opp enda mer i grupper. Det hindrer konstruktiv debatt og fungerende løsninger der alle med "ubehagelige" meninger blir puttet i bås, får merkelapp og kansellert. 

Men første er at EU og FN må oppløses. Flere titalls tusen millionær-byråkrater som eneste jobb er å sørge for flest mulig migranter fra Afrika og MØ. 

Men jeg savner svar fra den selverklærte-sosialist trådstarteren samt noen andre. Det blir sagt at "vi" ikke har argument, men nå kom jeg og andre med noen konkrete eksempler på systematisk undertrykkelse og rasisme men så ble det stille! Er ideologibrillene så tykke at dere ikke ser hvordan tidligere fungerende land raser rundt dere? 

Stnudenten skrev (5 timer siden):

Absolutt ikke, jeg forsøker å analysere situasjonen og svare trådstarter med konkrete eksempler. Venstresiden ser tydeligvis ikke at ved å sy puter under og stakkarsligjør spesifikke grupper, setter seg selv over og behandler de som mindreverdige barn begår regelrett rasisme! 

Det er ikke jeg som har startet massiv import av imkompatible kulturer, systematisk sensurering av tv og media for å beskytte nevnte gruppe, særegne fordeler for nevnte gruppe, driver ensporet og tildels grotesk reklame for pride og tvinger dette ned halsen på alle (uansett alder) i offentlig rom, miksing og triksing med statistikk for å fyre opp om "kvinnekamp" med feks oppkonstruerte forskjeller om lønn o.l ++ 

Aldri vært mer intern konflikt enn nå. Alle trekker i forskjellige retninger. 

Så du mener at de retoriske virkemidlene du bruker når du uttaler deg, både er akseptabel og blir tatt seriøst? Se deg i speilet. 

Anonymkode: 968d8...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (17 minutter siden):

Venstresiden har begynt å mene, ihvertfall noen, ar det å være fargeblind er å være rasist, gruppetenkning der man fritar enkelte grupper for ansvaret man pålegger andre ses på som anti-rasistisk, og alle som er imot gruppetenkningen anses å være uvitende rasister. 

Det blir helt feil 

Det er viktig å poengtere at dette gjelder _deler_ av venstre-siden. Andre deler tviholder på idealet om at alle er like mye verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er viktig å poengtere at dette gjelder _deler_ av venstre-siden. Andre deler tviholder på idealet om at alle er like mye verdt.

Ja, jeg er enig i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Når høyreekstreme sier at vi på venstresiden er de "egentlig rasistene"Hva faen mener de da? Jeg forstår ikke. Det gir jo ikke mening på noen som helst måte.

Jeg vet ikke hva høyreekstreme legger i at "dere på venstresiden" er de "egentlig rasistene", og akkurat hva hver av disse mener blir litt vanskelig å si uten eksempler.

Samtidig tror jeg svært mange som ikke tilhører noen av ekstremene ser de rasistiske tendensene på begge "sider" av det politiske spekteret. Når en snakker om at noen "egentlig" er rasister tenker en kanskje på hvordan deler av "antirasismen" er svært opptatt av hudfarge og vil betrakte "fargeblindhet" som reaksjonært. En gang betraktet en Martin Luther King Jr. sitt ideal om å bli vurdert for den en er og ikke hudfarge som målet, og en gjorde gjerne narr av rasister som sa "jeg er ikke rasist, jeg er bare rasebevist". I dag virker dette blant enkelte miljøer å være snudd på hodet, der ideal om å ikke se hudfarge er "problematisk" og det å være "rasebevist" er å være våken. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...