Gå til innhold

Jeg tror jeg vil slå opp, men får så dårlig samvittighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har vært sammen i ett og et halvt år, men nå vurderer jeg å slå opp. Grunnen er at han ikke vil reise noe sted, og jeg tror ikke at han vil ha hund eller barn.

Jeg må ikke absolutt ha barn, men hvis jeg ikke skal ha barn, må jeg ha reiser, dyr eller noe annet som gir meg mening i livet. Han viser ingen interesse for å få noen av disse tingene.

Han er 30 år og jeg er 33. Han bor fortsatt hjemme hos foreldrene sine, noe som også er et problem. Jeg har prøvd å slå opp med han før, men da ga han meg så dårlig samvittighet at vi ble sammen igjen.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er kjempeglad i han, han er utrolig snill, morsom osv, men jeg føler at jeg kunne fått en annen partner som jeg kunne reist og opplevd mer sammen med. 

Burde jeg slå opp? Og hvordan skal jeg klare å stå på mitt hvis han prøver å få meg tilbake? Han spiller veldig på samvittigheten min, så han kommer garantert til å si at moren hans ble så lei seg osv hvis jeg slår opp.

Takk for svar!❤️

Anonymkode: 9e200...8fb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overrask han med billetter til Mexico og så blir det nok så han får opp øynene for at livet har mer å by på enn sofakroken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha dårlig samvittighet for å være i et forhold du ikke ønsker å være i.

Klart det er synd på han om du dumper han. Alle jeg har dumpet ble lei seg. Det er jo fordi de var glad i meg. Sånn er livet. Det er ikke lett å hverken slå opp eller bli dumpet. Det betyr ikke at du må være med han til han går lei.

Angående barn og dyr. Har du spurt han?

Anonymkode: bfe9d...3b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør slå opp. 

Anonymkode: 17f47...03e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg og kjæresten min har vært sammen i ett og et halvt år, men nå vurderer jeg å slå opp. Grunnen er at han ikke vil reise noe sted, og jeg tror ikke at han vil ha hund eller barn.

Jeg må ikke absolutt ha barn, men hvis jeg ikke skal ha barn, må jeg ha reiser, dyr eller noe annet som gir meg mening i livet. Han viser ingen interesse for å få noen av disse tingene.

Han er 30 år og jeg er 33. Han bor fortsatt hjemme hos foreldrene sine, noe som også er et problem. Jeg har prøvd å slå opp med han før, men da ga han meg så dårlig samvittighet at vi ble sammen igjen.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er kjempeglad i han, han er utrolig snill, morsom osv, men jeg føler at jeg kunne fått en annen partner som jeg kunne reist og opplevd mer sammen med. 

Burde jeg slå opp? Og hvordan skal jeg klare å stå på mitt hvis han prøver å få meg tilbake? Han spiller veldig på samvittigheten min, så han kommer garantert til å si at moren hans ble så lei seg osv hvis jeg slår opp.

Takk for svar!❤️

Det er ikke nødvendigvis negativt at han bor med foreldrene. Vi må huske på at dette er standarden i de fleste andre land i Europa, nemlig det å være 30 og fortsatt bo med foreldrene. Mange bor også sånn ca 2 minutter unna foreldrene, så det er bare en liten tur bak hjørnet til foreldrene.

Mest sannsynlig arver han også det foreldrene eier, siden de har ham hjemme hos seg. Det tyder i alle fall ikke på at de "hater" han og vil ha han ut, spesielt med tanke på at foreldrene ser ut til å være investert i hva som skjer mellom dere. Ref, angående din kommentar hva mora ville synes, osv. 

Noen interesser må han vel ha? Å reise bør være gøy. Men pandemien ødela en del av reiselysten de siste 3 årene. Hvem som er vaksinert, og hvem som er ikke det og alt det der. Oppdatert pass, og risiko for å bli smittet. Ikke gøy å ligge med korona i et land som sliter med et system og et helsevesen som er helt på felgen. 

Ut fra det du forteller, så har han ikke gjort noe galt mot deg. Du vil bare ha "mer sprell og spenning" med reiser, dyr eller whatever. Det må gå an å komme til enighet i noe. 

Anonymkode: 8a8c1...e9c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke dårlig samvittighet for å lure ham hele tiden, og kaste bort ditt eget liv? 

Livet går fort, for ti år siden var du 23, om ti år er du 43 og snart middelaldrene.

Anonymkode: 75966...2c6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis negativt at han bor med foreldrene. Vi må huske på at dette er standarden i de fleste andre land i Europa, nemlig det å være 30 og fortsatt bo med foreldrene. Mange bor også sånn ca 2 minutter unna foreldrene, så det er bare en liten tur bak hjørnet til foreldrene.

Mest sannsynlig arver han også det foreldrene eier, siden de har ham hjemme hos seg. Det tyder i alle fall ikke på at de "hater" han og vil ha han ut, spesielt med tanke på at foreldrene ser ut til å være investert i hva som skjer mellom dere. Ref, angående din kommentar hva mora ville synes, osv. 

Noen interesser må han vel ha? Å reise bør være gøy. Men pandemien ødela en del av reiselysten de siste 3 årene. Hvem som er vaksinert, og hvem som er ikke det og alt det der. Oppdatert pass, og risiko for å bli smittet. Ikke gøy å ligge med korona i et land som sliter med et system og et helsevesen som er helt på felgen. 

Ut fra det du forteller, så har han ikke gjort noe galt mot deg. Du vil bare ha "mer sprell og spenning" med reiser, dyr eller whatever. Det må gå an å komme til enighet i noe. 

Anonymkode: 8a8c1...e9c

Haha, dette har ingenting med pandemien å gjøre! Han har aldri likt å reise. Å reise er en viktig verdi i livet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du ikke dårlig samvittighet for å lure ham hele tiden, og kaste bort ditt eget liv? 

Livet går fort, for ti år siden var du 23, om ti år er du 43 og snart middelaldrene.

Jeg har aldri lurt ham, jeg har sagt at dette er veldig viktig for meg hele tiden, men han tviholder på forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke gjør det han vil, da manipulerer han deg.

Og det gjør han når dere ikke bor sammen - og han søker til sin mor for å sverte deg.

Er dette virkelig måten du ønsker å leve livet ditt, ts? Med en mann som knapt har noen sammenfallende interesser som du har, og som i tillegg manipulerer deg og viser at han ikke respekterer deg når du vil slå opp...?

Anonymkode: 6f752...00e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når du ikke gjør det han vil, da manipulerer han deg.

Og det gjør han når dere ikke bor sammen - og han søker til sin mor for å sverte deg.

Er dette virkelig måten du ønsker å leve livet ditt, ts? Med en mann som knapt har noen sammenfallende interesser som du har, og som i tillegg manipulerer deg og viser at han ikke respekterer deg når du vil slå opp...?

Takk, ja du har rett😕Jeg virker kanskje streng, men han utnytter samvittigheten min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk, ja du har rett😕Jeg virker kanskje streng, men han utnytter samvittigheten min.

Da manipulerer han deg. Og det er ikke kjærlighet fra hans side, ikke egentlig - det er egoisme fra hans side.

Han har jo heller ikke noe ønske om å komme deg imøte på noen av disse feltene.

Slå opp, kutt all kontakt med ham, be ham respektere at du mener det alvorlig denne gangen, og at du forventer at han respekterer at det er slutt og at han ikke tar kontakt med deg igjen. Og så sletter du ham på alle sosiale medier, telefon osv. Fortsetter han likevel, da bør du snakke med politiet om at han ikke lar deg være i fred.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar!❤️

Du må tenke igjennom om du vil ha barn her i livet. Nå er du såpass gammel så du må finne noen å ha dem med om du ønsker barn.

Hund og reiser er ingen erstatning for barn.

Så da må du ta et valg på bakgrunn av det du vill. At han eller moren hans blir lei seg er ikke et argument.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (6 timer siden):

Du må tenke igjennom om du vil ha barn her i livet. Nå er du såpass gammel så du må finne noen å ha dem med om du ønsker barn.

Så da må du ta et valg på bakgrunn av det du vill. At han eller moren hans blir lei seg er ikke et argument.

Endret av Sofia89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flintis skrev (7 timer siden):

Det er jeg klar over, men jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg vil ha barn. Hadde jeg visst det, hadde jeg nok vært raskere med å slå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke DITT liv på å dulle med han fordi du får dårlig samvittighet?????

husk at DITT LIV, ER DITT... Det vil si, DU er den som bestemmer i DITT!!!!! liv... 

men for all del, bli med han du, også får du sitte der i 60 åra bitter som faen. 

Anonymkode: b0df2...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde funnet en annen med likt syn på fremtid som deg!

Du er i beste alder,og jeg selv kunne aldri levd et liv uten dyr og barn så jeg forstår deg.

Dårlig samvittighet? Du gjør en tjeneste for begge. Han kan finne sin rette og du din.

Og det å bo hos foreldrene etter de 30 hadde jeg sett på som lite attraktiv.   Selvstendighet og økonomisk orden er viktig!🙈

Anonymkode: 0af49...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar!❤️

Du blir seriøst hos en mann/gutt som bor hjemme hos mammaen, fordi han truer med at mammaen blir lei seg? Følg intuisjonen din du. Dette er ikke din drømmemann.

Anonymkode: 514fb...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du er i beste alder,og jeg selv kunne aldri levd et liv uten dyr og barn så jeg forstår deg.

Dårlig samvittighet? Du gjør en tjeneste for begge. Han kan finne sin rette og du din.

Og det å bo hos foreldrene etter de 30 hadde jeg sett på som lite attraktiv.   Selvstendighet og økonomisk orden er viktig!🙈

Endret av Sofia89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Takk for forståelsen!❤️Ja, jeg må nok gå videre og finne en som er mer riktig for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har aldri lurt ham, jeg har sagt at dette er veldig viktig for meg hele tiden, men han tviholder på forholdet.

Jo, du vil ikke være sammen med ham, men er er jo dét.

Slutt å skylde på ham for dine egne dårlige valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...