Gå til innhold

Kraftig bihulebetennelse - legen ville ikke gi med antibiotika

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk i 14 dager nå. Det begynte som en kraftig forkjølelse, og etter 5 dager begynte jeg å bli bedre. Men så! Ble jeg plutselig verre!  Tett i hodet og øra, vondt i hodet, vondt i halsen og dårligere form generelt. Gikk til legen. Han fant ikke noe. Bare et virus, gå hjem og legg deg.

Ble dårligere. Hadde en rar lukt i nesa. Begynte å slite med å svelge, føltes som om jeg hadde en plomme stuck i halsen, drøvelen har blitt stor(!), kjennes ut som ørene er under vann, og det piper i det ene øret hele tiden. Øynene var liksom smale. Jeg orka ingenting!

Jeg så noen andre nasty greier som jeg ikke trenger å legge ut om.

Spoiler

grønt slim, mye grønt slim🤢

Tilbake til legen. Pga lav crp og ikke feber ville han ikke gi antibiotika. Altså! Jeg insisterte, og nærmest grein meg til en antibiotikakur… men går det an at dette skyldes et virus og at antibiotika ikke vil hjelpe? Hvor lenge skal man vente i så fall? Og høres ikke dette veldig bihuleaktig ut? Legen var usikker på det nemlig, og ville sjekke for kyssesyken.

ugh, nå har jeg begynt på kuren jeg fikk gnagd meg til. Og så satser vi på at jeg har rett. At jeg ikke sitter der med lang nese, skjegg i postkassa og kyssesyken mens symptomene tiltar og hodet mitt eksploderer….

Anonymkode: 08704...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde noe lignende som du har og det varte rundt en 17-18 dager.. det var virus, den antibiotikaen vil neppe hjelpe deg. Hold ut. Paracet og ibux er dine beste venner.. 

Anonymkode: bdfb9...fcd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk lurer på hvorfor antibiotikaresistens er et økende problem.... 

Anonymkode: 70522...de7

• Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene nå til dags altså... De kan jo ingen ting! Antibiotika på butikken nå!

Edit. Glemte morfin... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du ikke Rinexin og kortisonnesespray (nasonex) som faktisk hjelper mot bihulebetennelse?
Antibiotika gjør jo ingenting fr deg så lenge det ikke er bakterielt, og det virker det ikke som det er ut i fra funnene til legen din. Eller, du får sannsynligvis tarmtrøbbel og sopp, men det hjelper ikke bihulene.

Gå inn på nettlegevakt.no og bihulebetennelse, så har du resept på det som fungerer innen 5 min.

Anonymkode: 96023...dc7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har bihulebetennelse så har jeg ofte ingen andre symptomer enn tett nese og vondt i ansiktet/hodet. Sist var jeg ikke tett i nesen en gang. Du høres for syk ut til at det «bare» er bihulene.

I tillegg til Paracet og Ibux vil jeg foreslå ingefærte eller varm melk med honning. Det lindrer litt og gjør det lettere å sove bort elendigheten. Det gamle trikset om å holde sengen og gjerne sove gjelder fortsatt. Hvis du hoster og halsen blir veldig vond så finnes det hostesaft med morfin…

God bedring! ❤️

Anonymkode: b540e...191

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor bruker du ikke Rinexin og kortisonnesespray (nasonex) som faktisk hjelper mot bihulebetennelse?
Antibiotika gjør jo ingenting fr deg så lenge det ikke er bakterielt, og det virker det ikke som det er ut i fra funnene til legen din. Eller, du får sannsynligvis tarmtrøbbel og sopp, men det hjelper ikke bihulene.

Gå inn på nettlegevakt.no og bihulebetennelse, så har du resept på det som fungerer innen 5 min.

Anonymkode: 96023...dc7

Jeg gjorde det! Eller rinexin og vanlig nesespray.

Grønt slim = bakteriell infeksjon står det i legeboka. stoler ikke på den crp’en🤨 nekter å tro at dette ikke er bakterielt!

hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som har bihulebetennelse får tiden 🙈 meg inkl. 

Får 2 uker siden ble jeg forkjølet , med feber å hele pakka , men når helga kom så forsvant feberen å alt gikk over til en helvettes tannverk 🙈😅 (har gått ned 4 kg pga jeg ikke har kunne spise)  så denne lørdagen forsvant tannverka å nå kom hodeverken 😂 må får all del ikke bøye meg fremover 😂 

Trenger ikke gå til legen da sist jeg hadde bihulebetennelse så fikk jeg beskjed om å ringe visst det ikke ble bedre etter et par uker , å hadde hatt det et par uker da alt 🙈 fikk aldri høre om den nesesprayen heller 🙈

Anonymkode: f2de1...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når jeg har bihulebetennelse så har jeg ofte ingen andre symptomer enn tett nese og vondt i ansiktet/hodet. Sist var jeg ikke tett i nesen en gang. Du høres for syk ut til at det «bare» er bihulene.

I tillegg til Paracet og Ibux vil jeg foreslå ingefærte eller varm melk med honning. Det lindrer litt og gjør det lettere å sove bort elendigheten. Det gamle trikset om å holde sengen og gjerne sove gjelder fortsatt. Hvis du hoster og halsen blir veldig vond så finnes det hostesaft med morfin…

God bedring! ❤️

Anonymkode: b540e...191

Tusen takk ❤️ jeg hoster ikke heldigvis. Jeg føler meg ganske elendig. Det har tiltatt i dagesvis nå, og det føles ut som et trykk i hodet og at alt er tett. Skulle gitt mye for en kortisonsprøyte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg hadde noe lignende som du har og det varte rundt en 17-18 dager.. det var virus, den antibiotikaen vil neppe hjelpe deg. Hold ut. Paracet og ibux er dine beste venner.. 

Vi får se. Jeg har trua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw meg med tannverka .. jeg tok antibiotika pga tanna mi ble betent pga bihulene 😳😅 men tanna ble god men ikke bihulene , så ikke sikkert det har så god virkning ? Ikke vet jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: f2de1...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slutt å grin deg til antibiotika

Anonymkode: 9fc76...715

Men jeg har jo akkurat begynt!🥲

jeg tar ikke antibiotika unødig forresten. Vil helst ikke gå på antibiotika hvis jeg ikke må. Er ikke bra for kroppen. Men akkurat nå er jeg overbevist om at det er riktig. Og ganske lei og desperat. noen ganger føler jeg man kan være nær døden… om så det ene øyet henger ut og blod kommer ut av alle åpninger så ville legen sagt: nei, finner ingenting. Må nok være et virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

jeg tar ikke antibiotika unødig forresten. Vil helst ikke gå på antibiotika hvis jeg ikke må. Er ikke bra for kroppen. Men akkurat nå er jeg overbevist om at det er riktig. Og ganske lei og desperat. noen ganger føler jeg man kan være nær døden… om så det ene øyet henger ut og blod kommer ut av alle åpninger så ville legen sagt: nei, finner ingenting. Må nok være et virus.

Legen ville ikke gi deg dette fordi det oftest er virus. Det vil også et kjapt googlesøk vise deg. 

bihulebetennelse, da har en ofte vondt i pannen og rundt nesen eller i kjertlene på halsen når en bøyer seg fremover. Det gjør så vondt at det r vasnkelig å fungere normalt. 
gjøe det mer vondt hvis du bøyer deg fremover? Hvis ikke er det nok ikke bihulene

Anonymkode: d3913...861

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Grønt slim = bakteriell infeksjon står det i legeboka. stoler ikke på den crp’en🤨 nekter å tro at dette ikke er bakterielt!

hilsen TS

Det kan være en liten betennelse forårsaket av virus faktisk. Det betyr ikke at hele sykdommen din er bakteriell dessverre. Jeg håper du blir fort frisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bihulebetennelse kommer som regel av virus. Så legen din gjorde rett når crp også var lav. Det viktigste nå er å skylle nesen og bihulene med saltvann med hjelp av nesehorn el. 

God bedring, bihulebetennelse er vondt!

Anonymkode: e5563...5df

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men crp-en hadde vært høyere om du hadde bakterieinfeksjon. Hvorfor tror du at du vet bedre enn legen?

Anonymkode: 435db...713

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

hilsen TS

Nei, ingen grunn til å stole på legevitenskapen, eller ting som kan måles med blodprøver. 🙄

Bihulebetennelse er skikkelig vondt. Likevel er ikke antibiotika alltid riktig behandling.

Virus er forresten ikke mindre farlig enn bakterier, siden det virker som du tror det. Man trenger andre medisiner, men kroppen rydder stort sett opp selv. Også bakterier er immunforsvaret stort sett bra på å håndtere, hvis man gir det litt tid.

Anonymkode: 2c3dd...59c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika fungerer dårlig på bihulebetennelse sier legen min. Jeg har hatt mange av dem. Rhinexin derimot er genialt. Det burde du be om TS.

God bedring! Bihulebetennelse er noe dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...