Gå til innhold

Hva mener dere egentlig om voksne folk som leier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på dette? Da mener jeg voksne folk, skjønner jo at studenter tidlig i 20-årene må leie før de kjøper bolig for eksempel. Et eksempel er en på jobben: han er sånn 35 og leier leilighet. Da skjønner jeg lite. Selv fikk jeg kjøpt leilighet med en gang jeg var ferdig med studiene og er skikkelig fornøyd med det. Å leie leilighet er jo å kaste massevis av penger ut vinduet? Bare lurer på tankegangen. 

Anonymkode: 11113...e89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke disse folkene selv. men er vel noe problemer der da, feks rus, spilleproblemer eller andre ting. Hadde aldri i verden giddet å leie, veldig bortkastede penger spør du meg 

Anonymkode: 7f96a...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en del som leier fordi de rett og slett ikke har råd til å komme seg inn på boligmarkedet? 

Anonymkode: 9e4d0...111

• Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Samme med de som har lav lønn eller er uføre. At de gidder??!?

Anonymkode: 87b22...41f

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg misunnelig, med dagens renter ;) De sitter i en god posisjon når boligprisene skal ned, ned, ned. Hadde nok solgt og leid selv dersom vi hadde orket å en flytteprosess eller å prøve å finne noe med lov med dyr.

Anonymkode: e089a...931

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som eier nå må jo ut med mer enn de som leier. Så de « kaster « jo også penger ut av vinduet nå😹😹😹👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: b256d...164

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner ikke disse folkene selv. men er vel noe problemer der da, feks rus, spilleproblemer eller andre ting. Hadde aldri i verden giddet å leie, veldig bortkastede penger spør du meg 

Trist å høre, men du vet vel ikke bedre.

Anonymkode: bfa11...9cb

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste overskriften og tenkte på eldre folk som leide hverandre. Så koselig.  Men det var jo ikke det det handlet om.  Svaret er jo vanligvis at folk ikke har råd til å kjøpe. Noen leier for å venne seg til et nytt sted, eller frihet til å velge.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De som eier nå må jo ut med mer enn de som leier. Så de « kaster « jo også penger ut av vinduet nå😹😹😹👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Tja, leieprisene øker også kraftig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg ikke er så opptatt av å dømme andre mennesker, tenker jeg at det kan være en hel rekke plausible grunner til at voksne folk leier/velger å leie i stedet for å eie.

Anonymkode: 74643...707

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame i 40 årene her. Jeg leier leilighet. Jeg og eksen solgte stor enebolig tidligere i år pga samlivsbrudd. Jeg synes det er deilig og ikke ha noe lån. Jeg bor billigere nå når jeg leier. Jeg trenger ikke tenke på vedlikehold. Jeg har en bra egenkapital hvis jeg finner noe jeg har lyst og kjøpe. Men foreløbig passer det meg utmerket godt og leie. Jeg har faktisk ikke tenkt på at noen kanskje ser ned på meg pga dette

Det bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: 9dc57...11a

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier her også , pga skilsmisse 😰

Anonymkode: 3255d...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er best å ha bolig man har kjøpt kontant uten belåning. Angrer litt på at jeg ikke gjorde det , men krøp til banken og tigget om å få lån som de nå vil ha saftige renter for. Men jeg angrer bare litt fordi jeg  liker vår luksusleilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (5 minutter siden):

Tja, leieprisene øker også kraftig.

De øker ihh til kpi eller gjengs leie.

Anonymkode: 8c8e0...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er synd de ikke har mulighet til å kjøpe..

Anonymkode: 20e54...dc9

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skilt alenemor så leier jeg. Har utdannelse og jobb og tjener greit. Men ikke nok egenkapital til å kjøpe noe som er stort nok til meg og tre unger og da ser jeg ikke poenget med å kjøpe vs leie nå når vi har god nok plass. Trenger heller ikke bekymre meg for økte renter og høye strømpriser. Har penger på sparekonto og frihet til å reise og gjøre det jeg vil med barna. Det hadde jeg ikke kunnet med stort boliglån med høye renter.

jeg syns faktisk jeg er ganske heldig med situasjonen akkurat nå. Så får folk heller se ned på meg om de vil. I andre land er det ikke selvfølge å kunne eie egen bolig.

vi har alt vi trenger. Tak over hodet og råd til å ha det akkurat så varmt som vi vil. Vaskemaskinen går hver dag og ungene kan dusje så ofte og lenge de vil. Med tanke på alle som sliter nå økonomisk så syns jeg at jeg er heldig. Så kommer det kanskje en dag der jeg kan kjøpe. Det vil tiden vise..

Anonymkode: 74a3b...f19

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har betalt ned lånet mitt og bor ca gratis. Alle har ikke lån selv om de har kjøpt.

Anonymkode: f8f6d...0ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Helt enig, gitt at dem har en normal inntekt.

Enten rus, gambling eller stor tidligere gjeld. Alle ting som gjenspeiler dårlig karakter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det skal være et stigma å leie også. Enkelte har utrolig høye og materalistiske forventninger til de rundt seg. Personlig brukte jeg litt vell lang tid på å finne rette studier, er i helsesektoren og enn så lenge enslig. Da blir det naturligvis ingen egen bolig med det første med egen midler og ligger ann til å leie i en alder hvor jeg "burde" eid... Om det ikke skal mer til for at det er noe "galt" med meg i noens hoder så okei. 

Anonymkode: 031d9...acf

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har betalt ned lånet mitt og bor ca gratis. Alle har ikke lån selv om de har kjøpt.

Anonymkode: f8f6d...0ed

Du tror egenkapital er gratis?

Anonymkode: dc1d2...c82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...