AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Hei, Ja hvor går grensen mener dere? Gutten her (7år) er forkjølet, sikkert vondt i halsen da han har typisk «vondt i halsen ånde». Allmenntilstanden er jo grei her hjemme, spiser normalt. Man merker jo at han er tett, og blankere på øynene, typisk slikt preg man får over ansiktet når man har type luftveisinfeksjoner. Litt varmere enn normalt, men ikke feber. Skal han holdes hjemme, eller sendes på skolen? Evt hente etter skolen, og fri fra SFO. Har jo ikke feber, men vet jo selv hvor fort sliten jeg blir når jeg selv er skikkelig forkjølet, og jeg trenger ikke feber for å føle meg ganske redusert. Når han gikk i barnehagen holdt jeg han hjemme på slike dager, men forstår jo at man på skolen kanskje må legge listen litt høyere for når man er hjemme? Anonymkode: d7589...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september Mine barn har vært hjemme da, gjerne 1-2 dager. Anonymkode: f8ff3...9fd 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Del Skrevet 18. september Jeg tenker at han kan gå på skolen. Slike tilstander varer ofte en hel uke her, og skulle barnet være hjemme alle dagene så hadde det jammen blitt mye fravær. Barn må trenes opp til å takle å ha det litt vondt, iallfall når maten går som normalt. Det er ofte en god indikator! Når de skal ut i jobb som voksne, så hjelper det ikke å være hjemme hver dag de har vondt i halsen. Anonymkode: 7e9df...d41 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #4 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at han kan gå på skolen. Slike tilstander varer ofte en hel uke her, og skulle barnet være hjemme alle dagene så hadde det jammen blitt mye fravær. Barn må trenes opp til å takle å ha det litt vondt, iallfall når maten går som normalt. Det er ofte en god indikator! Når de skal ut i jobb som voksne, så hjelper det ikke å være hjemme hver dag de har vondt i halsen. Anonymkode: 7e9df...d41 Ja regner med han er slik i noen dager fremover. Dag 1 i dag, så blir han ikke verre så er nok mat en indikator på hvordan formen er. Vet jo skolen/sfo ringer hjem om de opplever at han ikke er i form, men blir alltid like usikker etter st han begynte på skolen. Barnehagen var det jo ikke noe problem å holde han hjemme, så forstår jeg nok må heve lista litt iforhold til hvor syk han må være for å være hjemme. Anonymkode: d7589...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #5 Del Skrevet 18. september Når han er slapp og har blanke øyne holder jeg han hjemme. Han er sjeldent syk Anonymkode: 75506...bed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #6 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mine barn har vært hjemme da, gjerne 1-2 dager. Anonymkode: f8ff3...9fd Synes det er utrolig vanskelig å vurdere altså. Jeg ser jo bare almenntilstanden her hjemme, hvor alt er rolig og krever lite. Skolen er jo en helt annen sak. Han var hjemme i dag (egentlig av annen årsak, forkjølelsen begynte å vise seg i går kveld), så kanskje jeg får sende han i morgen, og heller hente etter skolen og ha fri fra sfo. Anonymkode: d7589...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #7 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når han er slapp og har blanke øyne holder jeg han hjemme. Han er sjeldent syk Anonymkode: 75506...bed Det er andre runden med forkjølelse her, siden skolen startet igjen i høst! Forrige runde var det kun halsvondt noen dager hvor han var på skolen, men nå er det typisk tett i nesten/litt varmere/vond hals. Så må være flere ting som går rundt her nå. Anonymkode: d7589...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Del Skrevet 18. september Vi har akkurat fått beskjed om at barna skal sendes på skole når de er pjuske.. så lenge de ikke er sengeliggende og hsr feber, så må de på skolen. Kommunen skal bli strengere på fravær.. Anonymkode: 702e3...ce3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september Blank i øynene men ikke feber? Anonymkode: 4c9aa...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi har akkurat fått beskjed om at barna skal sendes på skole når de er pjuske.. så lenge de ikke er sengeliggende og hsr feber, så må de på skolen. Kommunen skal bli strengere på fravær.. Anonymkode: 702e3...ce3 Det er ikke greit! Det er allmenntilstanden og foreldrene som bestemmer når barna skal få være hjemme fra skolen ved sykdom og ikke kommunen! Anonymkode: 71590...53d 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #11 Del Skrevet 18. september Tungt å gå på skolen når man ikke er i form, men jeg tenker at man må gjøre sitt beste for å holde fraværet nede så jeg sender på skolen hvis det ikke er feber eller diare/spying. Hvis min skulle vært hjemme hver gang hun er dårlig av forkjølelse, så ville det blitt alt for mye fravær. Anonymkode: da5fd...c90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #12 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi har akkurat fått beskjed om at barna skal sendes på skole når de er pjuske.. så lenge de ikke er sengeliggende og hsr feber, så må de på skolen. Kommunen skal bli strengere på fravær.. Anonymkode: 702e3...ce3 Er sikkert slik i vår kommune også. Har ikke hørt noe fra skolen angående fraværsregler, men bhg var veldig stenge på fravær, og den er ikke en gang obligatorisk. Så skolen er neppe mindre strenge. Anonymkode: da5fd...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #13 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Blank i øynene men ikke feber? Anonymkode: 4c9aa...788 Ikke direkte blank i øynene da, men får alltid et type preg i ansiktet/øynene når forkjølet? Anonymkode: d7589...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #14 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Vi har akkurat fått beskjed om at barna skal sendes på skole når de er pjuske.. så lenge de ikke er sengeliggende og hsr feber, så må de på skolen. Kommunen skal bli strengere på fravær.. Anonymkode: 702e3...ce3 Her har de ikke sagt noe om dette, men allmentilstand avgjør, og foreldrene vurderer hjemme også sender skolen hjem om de mener barnet er for sykt til å være på skolen. Har til nå aldri hørt noe om at kommunen skal bli strengere på fravær som gjelder sykdom, heldigvis. Som foreldre så risikerer man jo snart at man ikke har noe å si når det gjelder egne barn, men alt er styrt og bestemt av kommune/stat. Anonymkode: d7589...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #15 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er sikkert slik i vår kommune også. Har ikke hørt noe fra skolen angående fraværsregler, men bhg var veldig stenge på fravær, og den er ikke en gang obligatorisk. Så skolen er neppe mindre strenge. Anonymkode: da5fd...c90 Barnehagen har jo ikke noe de skulle sagt ang fravær? Det er ikke barnehageplikt, og du som foreldre betaler faktisk for plassen. Altså, du bestemmer faktisk over ditt eget barn. Vi hadde mange fridager når barna gikk i barnehagen, de hadde korte dager 9-14, og vi fikk kun ros og gode ord over hvor heldige barna våre var 🤷♀️ Anonymkode: d7589...cfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #16 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er sikkert slik i vår kommune også. Har ikke hørt noe fra skolen angående fraværsregler, men bhg var veldig stenge på fravær, og den er ikke en gang obligatorisk. Så skolen er neppe mindre strenge. Anonymkode: da5fd...c90 Barnehagen? Hva har barnehagen med sykdomsfravær å gjøre? Anonymkode: 92136...85d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #17 Del Skrevet 18. september Feber, oppkast og sterk migrene.. da kan man være hjemme. Anonymkode: d736c...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #18 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har akkurat fått beskjed om at barna skal sendes på skole når de er pjuske.. så lenge de ikke er sengeliggende og hsr feber, så må de på skolen. Kommunen skal bli strengere på fravær.. Anonymkode: 702e3...ce3 Hvilken kommune er det? Anonymkode: 7e9df...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #19 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Er sikkert slik i vår kommune også. Har ikke hørt noe fra skolen angående fraværsregler, men bhg var veldig stenge på fravær, og den er ikke en gang obligatorisk. Så skolen er neppe mindre strenge. Anonymkode: da5fd...c90 Det er merkelig! Det er nemlig verken barnehage- eller skoleplikt i dette landet! Anonymkode: 71590...53d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #20 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Er sikkert slik i vår kommune også. Har ikke hørt noe fra skolen angående fraværsregler, men bhg var veldig stenge på fravær, og den er ikke en gang obligatorisk. Så skolen er neppe mindre strenge. Anonymkode: da5fd...c90 Barnehagen bestemmer ikke hvor mye barna skal være borte. Idag hadde ungen min fri fordi jeg ville det😅De kan komme med råd hvis de ser at barn sliter med å tilpasse seg ved mye fri fra barnehagen, men ellers har de ingenting med fravær å gjøre. Du betaler for plassen, og bruker den som du vil. Ungen min har aldri full dag. Maks 6 timer, gjerne 4.5-5 timer Anonymkode: 4e97a...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå