AnonymBruker Skrevet 15. september #1 Del Skrevet 15. september Er så lei... Veldig alvorlig astma her som bl.a. trigges av vedfyring. Hadde de bare greid å fyre på riktig måte / med tørr ved, men neida... Må lukke alle ventiler og telle ned dagene til jeg får en måneds opphold i Syden som 'klimaflyktning". Føles som hjemmesoning med fotlenke dette her når man blir alvorlig syk av å hente posten, eller gå ut til bilen... 🫣 Hjertesukk fra meg 😔 Anonymkode: af178...e91 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #2 Del Skrevet 15. september Har du snakket med dem da? Kanskje de ikke vet at de fyrer feil... Anonymkode: 69ac2...728 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #3 Del Skrevet 15. september Føler med deg. Vedfyring er faktisk en av de verste kildene til luftforurensning. I fjor vinter fikk vi et farevarsel her jeg bor om at uteluften var på et kritisk nivå. Det er lite trafikk, men alle har vedovn. Likevel ikke noe du kan gjøre med det ift naboenes rett til å fyre i eget hjem. Anonymkode: 8bdbf...a61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #4 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Føler med deg. Vedfyring er faktisk en av de verste kildene til luftforurensning. I fjor vinter fikk vi et farevarsel her jeg bor om at uteluften var på et kritisk nivå. Det er lite trafikk, men alle har vedovn. Likevel ikke noe du kan gjøre med det ift naboenes rett til å fyre i eget hjem. Anonymkode: 8bdbf...a61 Takk for forståelsen 🥰 Ja jeg vet veldig godt at vedfyring er verre enn biltrafikken. Sånn jeg gjør det er rett og slett å lukke alt. Lufte ut den tiden på dagen det er minst fyring. Heldigvis har vi skogsområde i nærheten her, så med 5 minutters kjøring så er det en liten pustepause. Men ikke alltid så bra vær her å oppholde seg ute i. (Ofte regn). Vurderer sterkt å legge en lapp i postkassen til de nærmeste. Jeg syns bare det er litt drøyt å fyre når det er 15 grader ute... Og ser selvfølgelig fram til min pause bort fra vedfyring i januar/februar i Syden. Anonymkode: af178...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #5 Del Skrevet 16. september Her har de begynt for lengst. Og når det er kaldt så fyrer jeg også. 15 grader og fuktig er fyregrunn. Jeg får ikke puste i slikt vær og må fyre med ved i slike situasjoner. Bruker varmepumpen når det ikke er så fuktig. Anonymkode: bd88c...f16 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #6 Del Skrevet 16. september Da kan du være glad du ikke bor her jeg bor. Naboen har røyket kjøtt og fisk utendørs hver eneste dag hele sommeren, og hele nabolaget har til tider vært fylt med røyken. Anonymkode: 25cb0...79f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #7 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du snakket med dem da? Kanskje de ikke vet at de fyrer feil... Anonymkode: 69ac2...728 Det er de som selger ved som gjør feil, selger unna dårlig, våt ved til blodpriser. Vi sjekker alltid veden vi kjøper. Anonymkode: 8e215...5a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #8 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg syns bare det er litt drøyt å fyre når det er 15 grader ute... Det er da helt vanlig hvis hovedvarmekilden er ved. 15 grader er for kaldt innomhus. Anonymkode: c033c...82d 12 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 16. september #9 Del Skrevet 16. september De fyrer nok ikke mindre av at du ikke sier noe som helst om problemet til dem, men sutrer her. Få deg bedre medisiner eller flytt. Forstår klager på terasserøyking, men at man ikke kan fyre i peisen sin hjemme pga sensitive naboer...slitsomt... 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #10 Del Skrevet 16. september Jeg forstår godt at du er plaget, men det må være slitsomt for deg å være så irritert på naboene dine uten å kunne oppnå noe annet enn irritasjon hos deg selv. De bryter ingen etikette, uskrevne normer eller lover ved å fyre når de synes det er kaldt. At du ikke synes det er jo helt greit, men irrelevant. At de fyrer med våt ved er jo ikke en forbrytelse, selv om det ikke er spesielt effektivt eller pipebrann-vennlig for dem selv. Det finnes mange boliger her i Norge hvor du ikke trenger å forholde deg til hva naboen gjør i særlig grad. Det eneste du kan gjøre med situasjonen er å ta kontroll over den, og finne en slik bolig. Da vil du få bedre pust og et langt lavere irritasjonsnivå. Jeg prøver ikke å være ekkel på noen måte, men det er en ukultur at vi går rundt og forventer at et helt samfunn skal tilpasses oss. Naboene dine kan sikkert ta hensyn dersom du snakker hyggelig med dem, tipser dem om hvor du vet man får tak i tørr ved - men de må ikke, og det er greit. Anonymkode: 0a210...a39 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #11 Del Skrevet 16. september Husker du var innom og klaget på fyring i fjor og, har du enda ikke fått ut fingeren og enten snakket med naboen eller flyttet? Anonymkode: fb68d...c25 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #12 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for forståelsen 🥰 Ja jeg vet veldig godt at vedfyring er verre enn biltrafikken. Sånn jeg gjør det er rett og slett å lukke alt. Lufte ut den tiden på dagen det er minst fyring. Heldigvis har vi skogsområde i nærheten her, så med 5 minutters kjøring så er det en liten pustepause. Men ikke alltid så bra vær her å oppholde seg ute i. (Ofte regn). Vurderer sterkt å legge en lapp i postkassen til de nærmeste. Jeg syns bare det er litt drøyt å fyre når det er 15 grader ute... Og ser selvfølgelig fram til min pause bort fra vedfyring i januar/februar i Syden. Anonymkode: af178...e91 15 grader ute, tror du det betyr 20 og noe inne? Anonymkode: 9d502...826 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #13 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Husker du var innom og klaget på fyring i fjor og, har du enda ikke fått ut fingeren og enten snakket med naboen eller flyttet? Anonymkode: fb68d...c25 Skal naboen slutte å fyre mener du? Hjelper da ikke å snakke med naboen, naboen må få fyr når naboen trenger. Om de har gjort et dårlig kjøp av ved, så må de enda få bruke den. Anonymkode: bd88c...f16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 16. september #14 Del Skrevet 16. september Her fyres det allerede, sliter selv med astma og luften ute, men når strømmen skal være så dyr så har jeg fullforståelse for at det fyres. Vi har ganske miljøvennlig strøm, men den er for dyr nå til å varme opp huset med. At andre går i shorts når vi fyrer bryr jeg meg ikke om, shorts hos andre betyr ikke at jeg ikke fryser. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #15 Del Skrevet 16. september Hvordan vet du at de fyrer feil? Dette kan vel ikke du noe om som er sååååååååå allergisk? For hvis du har prøvd selv å fyre så er du ikke allergisk. Skal man slutte å selge peanøtter på alle butikker da for noen er allergiske? Verden er ikke rettferdig for de med plager, sånn er det. Du må heller bruke energien din på å finne et sted å bo som du kan ha det bra enn å irritere deg over naboen din, ikke deres ansvar for at du skal ha det bra, kun ditt😉 Anonymkode: 48a0b...416 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #16 Del Skrevet 16. september Som frysepinne selv: Hva du synes er drøyt og ikke er revnende likegyldig, jeg sitter ikke i mitt eget hjem og fryser fordi du er varm At du går i shorts spiller ingen rolle for meg. Anonymkode: 54d54...cec 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #17 Del Skrevet 16. september Du får flytte. Du kan ikke kreve at alle skal tilpasse seg etter deg. Anonymkode: 4ce1f...a8f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 16. september #18 Del Skrevet 16. september Hvordan i all verden klarer folk å fyre i 15 grader eller ha varme på i det hele tatt inne! Jeg hadde smeltet av varme, selv uten klær. Verden er sånn ts. Folk driter i å ta hensyn til andre dessverre. Verden handler om meg meg og litt mer meg. Derfor må vi alle passe på oss selv. Men jeg hadde gått rett bort til naboene og snakket med de hvis jeg var deg. Når det virkelig blir kaldere så er det helt greit at folk fyrer men trenger ikke overdrive å fyre når det er så mildt. Hvordan er det med astmaen din når det er kaldere og om vinteren når mange fyrer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #19 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Husker du var innom og klaget på fyring i fjor og, har du enda ikke fått ut fingeren og enten snakket med naboen eller flyttet? Anonymkode: fb68d...c25 Kanskje det er flere som plages med dette? Det dør tross alt altfor mange folk for tidlig pga luftforurensning. Det må være lov å bruke hodet og ikke forpeste hele nabolaget. Anonymkode: af178...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #20 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvordan vet du at de fyrer feil? Dette kan vel ikke du noe om som er sååååååååå allergisk? For hvis du har prøvd selv å fyre så er du ikke allergisk. Skal man slutte å selge peanøtter på alle butikker da for noen er allergiske? Verden er ikke rettferdig for de med plager, sånn er det. Du må heller bruke energien din på å finne et sted å bo som du kan ha det bra enn å irritere deg over naboen din, ikke deres ansvar for at du skal ha det bra, kun ditt😉 Anonymkode: 48a0b...416 Kjennes veldig godt på lukta at dette ikke er normal fyring... Anonymkode: af178...e91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå