Gå til innhold

Østlendinger får noe så simpelt som å gå på fjellet til å høres ut som heftige greier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Topptur indikerer at du er bedre trent enn mosjonistene som rusler på fjellets nedre deler. 

Anonymkode: 25b5b...224

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Topptur indikerer at du er bedre trent enn mosjonistene som rusler på fjellets nedre deler. 

Anonymkode: 25b5b...224

Ja, snakk om å flotte seg, sier jeg.

Anonymkode: 1ba8e...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

De kaller det "topptur" 🥴 Her hvor vi faktisk har fjell så heter det bare å gå på fjellet. Snakk om å flotte seg!

Der jeg kommer fra har alt og alle sagt tooptur så lenge jeg kan huske.

Topptrim, topptur og toppjakt.

Vi har hele sunnmørsalpene rett utenfor dørene så jeg vil påstå vi kan fjell i området.

Anonymkode: 6ee1d...396

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der jeg kommer fra har alt og alle sagt tooptur så lenge jeg kan huske.

Topptrim, topptur og toppjakt.

Vi har hele sunnmørsalpene rett utenfor dørene så jeg vil påstå vi kan fjell i området.

Jeg bor midt i sunnmørsalpene og kjenner ingen som sier det 💀 ALDRI hørt en annen sunnmøring si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det bør jo ikke brukes om hverandre. Topptur bør utfases, med mindre det er snakk om fjelltopper på minst tusen meter. Men den gjengse sunnmøring ville heller ikke kalt det topptur... eller kanskje en ålesunder ville det, men de har et hemmelig ønske om å tilhøre østlandet.

Men det gjør de vel ikke heller? Ett stk. topp er ett stk. topp...  Det beskriver bare høydepunktet i et navngitt geografisk område uansett?

Er dette på noen måte knyttet til noen slags "tinder-problematikk",  der villmarkens-sønner/døtre føler de ikke for nok klapp på skuldrene for å bevege seg i ute naturen, og spesielt om de beveger seg 1km over havet? 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor midt i sunnmørsalpene og kjenner ingen som sier det 💀 ALDRI hørt en annen sunnmøring si det.

Alt som kan krype og gå sier topptur i sunnmørsbygda jeg er fra. Alt fra østra mi på 23, damer på 40 til karene på 60+ som går topptur for å børse.

På gamlehjemmet sier de det på spøk når de skal fra westre bakeri opp i andre etasje på senteret så det er neppe særlig nymotens heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som kan krype og gå sier topptur i sunnmørsbygda jeg er fra. Alt fra østra mi på 23, damer på 40 til karene på 60+ som går topptur for å børse.

På gamlehjemmet sier de det på spøk når de skal fra westre bakeri opp i andre etasje på senteret så det er neppe særlig nymotens heller.

Må vær folk fra Barstadvika i så fall, det er jo så nært Ålesund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må vær folk fra Barstadvika i så fall, det er jo så nært Ålesund.

Vi er noen mil unna ålesund gitt og ingen i bygda ville noensinne akseptert sammenligning med de nasale nissene der ute.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finnes det hverken senter eller westre i barstadvika heller forresten men det ville du visst om du var sunnmøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er noen mil unna ålesund gitt og ingen i bygda ville noensinne akseptert sammenligning med de nasale nissene der ute.

😂😂 Unnskyld!

(Men det er jo så å si bare ei ferge som skiller dere fra Ålesunds omegn)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finnes det hverken senter eller westre i barstadvika heller forresten men det ville du visst om du var sunnmøring.

Nei, jeg skjønner jo at du snakker om Alti, regner med folk fra Barstadvika tar turen dit av og til også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

De kaller det "topptur" 🥴 Her hvor vi faktisk har fjell så heter det bare å gå på fjellet. Snakk om å flotte seg!

Her på Østlandet har blant annet noe som vi kaller Jotunheimen. 😑 Og jeg vet ikke om du aner hvordan fjellene som ligger i områdene rundt der også ser ut?

Anonymkode: b8fb0...f10

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på Østlandet har blant annet noe som vi kaller Jotunheimen. 😑 Og jeg vet ikke om du aner hvordan fjellene som ligger i områdene rundt der også ser ut?

Ja, sikkert det folk flest mener når de skal på topptur. En casual søndagstur i Jotunheimen, liksom. Vedder på at en fra Lom kaller det også for fjelltur.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så snill å kall det Østlendinger fra det Sentrale Østland da! Dvs fra Oslotraktene. Vi i dalstroka er bor også på Østlandet men vi er noe helt annet enn sossen fra det Sentrale Østland. 

Her er en topptur en tur til en topp over 2000 meter. Å gå på fjellet er å gå litt opp og ned og ikke BESTIGE en topp. 

Anonymkode: 3fe7b...c6e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sikkert det folk flest mener når de skal på topptur. En casual søndagstur i Jotunheimen, liksom. Vedder på at en fra Lom kaller det også for fjelltur.

Kan ikke komme på noen som sier at « skal vi gå på topptur i dag?» Vi sier vi tar en fjelltur. 

Unnskyld meg, men hva faen er dette topptur-tullet ts har fått for seg. Snakk om å lage seg problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så snill å kall det Østlendinger fra det Sentrale Østland da! Dvs fra Oslotraktene. Vi i dalstroka er bor også på Østlandet men vi er noe helt annet enn sossen fra det Sentrale Østland. 

Her er en topptur en tur til en topp over 2000 meter. Å gå på fjellet er å gå litt opp og ned og ikke BESTIGE en topp. 

Anonymkode: 3fe7b...c6e

Ja, der tar jeg selvkritikk. Er de jeg mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der tar jeg selvkritikk. Er de jeg mener!

Ja, Østlandet er stort, du må presisere! Herrejesus! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (1 minutt siden):

De høyeste toppene er på Østlandet

Men jeg vedder bilen min på at de som kaller fjelltur for topptur ikke bor i Innlandet, hvor de høyeste toppene befinner seg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...