AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Del Skrevet 14. september 2023 Jeg var på besøk hos en venninne i går kveld, og hun bor i sånn ganske små og tett rekkehus med rar parkering (skal legge til bilder senere). Så jeg parkerte bilen min utenfor huset hennes. Men da jeg skulle hjem, hadde visst naboen hennes kommet hjem, og parkerte sin bil rett bak min, og det var en vegg foran min bil. Venninna mi sa at han pleide å parkere slik til vanlig, og at mannen hennes pleier å komme seg ut derfra (men hun husket ikke hvordan siden hun ikke har lappen selv). Jeg kunne jo forsåvidt ha klart å snu ved å kjøre på gresset, men visste ikke om det var en vanlig praksis eller uhøflig, selv om jeg så noen biler som også var parkert på gresset, men jeg lot vær i tilfelle. Etter mye fram og tilbake klarte jeg å rygge ut der, men var ikke fornøyd med hvor lang tid jeg brukte og jeg vil bli bedre til å komme meg ut av slike situasjoner de neste gangene jeg er på besøk hos henne, så spør derfor om tips her om hvordan man kommer seg ut av slike små rekkehus! Jeg har nylig fått førerkortet så er ikke vant til å parkere på slik små rekkehus. Jeg legger til bilder her nede, dere kan forestille dere at jeg parkerte der den hvite varebil er parkert, også er det naboens bil rett bak, men han parkerte kanskje litt nærmere min bil. Takk for evt. tips! Anonymkode: b0596...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Del Skrevet 14. september 2023 Anonymkode: b0596...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Del Skrevet 14. september 2023 Man rygger hel tilbake og snur lenger fremme hvor det er plass Anonymkode: ab4d3...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Del Skrevet 14. september 2023 Du kødder nå eller? Rygg, vri på rattet, kjør frem og snu eller rygg, vri på rattet, kjør frem og rygg ut. #Pinlig Anonymkode: aa3fe...b5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Del Skrevet 14. september 2023 Hadde jeg bodd der, hadde jeg nok blitt rimelig flink til å rygge ut derfra. På et sjeldent besøk? Rygget ut på gresset og snudd bilen. Anonymkode: 28183...b66 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #6 Del Skrevet 14. september 2023 Rygger ut. Men du kan jo rygge inn neste gang, så er det bare å kjøre ut. Anonymkode: 8519e...36a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #7 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kødder nå eller? Rygg, vri på rattet, kjør frem og snu eller rygg, vri på rattet, kjør frem og rygg ut. #Pinlig Anonymkode: aa3fe...b5b Bilen bak var parkert nærmere enn det som er på bildet, og jeg gjorde som du sa. Men lurte bare på om det var en mer effektiv måte å gjøre det på . Er da vel lov å spørre uten å svare frekt? Anonymkode: b0596...362 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #8 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bilen bak var parkert nærmere enn det som er på bildet, og jeg gjorde som du sa. Men lurte bare på om det var en mer effektiv måte å gjøre det på . Er da vel lov å spørre uten å svare frekt? Anonymkode: b0596...362 Ja det er lov å spørre uten å få frekke svar Hvis du er veldig usikker på denne parkeringen, kanskje du kan parkere i nærheten og gå? Er jo ekstra ekkelt når det blir mørkere også. Anonymkode: ab4d3...2c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #9 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rygger ut. Men du kan jo rygge inn neste gang, så er det bare å kjøre ut. Anonymkode: 8519e...36a Det tenker jeg å gjøre, er mye enklere. Men lurer også på hva jeg bør gjøre hvis bilen av en eller annen grunn blir kjørt med fronten din😊 Anonymkode: b0596...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #10 Del Skrevet 14. september 2023 Personlig hadde jeg vridd bilen ut på gresset. Men til fremtidige parkeringen, både her og andre steder, det er mer eller mindre alltid lettere å rygge inn når du parkere enn ut. Anonymkode: dfbdd...151 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #11 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er lov å spørre uten å få frekke svar Hvis du er veldig usikker på denne parkeringen, kanskje du kan parkere i nærheten og gå? Er jo ekstra ekkelt når det blir mørkere også. Anonymkode: ab4d3...2c0 Pleide vanligvis å parkere i gata, men det var ikke ledig på det tidspunktet, og bilen til mannen hennes pleier vanligvis å stå parkert utenfor huset deres, men han er bortreist så parkerte der for første gang i går! Anonymkode: b0596...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #12 Del Skrevet 14. september 2023 Svarer i forhold til de første bildet. Der står bilene rett i forhold til hverandre? Ser ikke hva som er på høyre siden men antar det er litt luft. Sving inn max og kjør noen cm frem. Gjør fullt utslag andre vei og rygg til bilens venstre bakhjul er nær gresset. Rett opp bilen og rygg Anonymkode: 0dda9...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #13 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Man rygger hel tilbake og snur lenger fremme hvor det er plass Anonymkode: ab4d3...2c0 Var to biler helt på enden så fikk ikke snudd der Anonymkode: b0596...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #14 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var to biler helt på enden så fikk ikke snudd der Anonymkode: b0596...362 Skal du har riktig svar så må du jo ikke komme med ny informasjon. Men, kort sagt kan noen kjøre inn en vei kan en også rygge ut samme vei og gjerne helt ut til hovedveien. Anonymkode: 0dda9...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #15 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal du har riktig svar så må du jo ikke komme med ny informasjon. Men, kort sagt kan noen kjøre inn en vei kan en også rygge ut samme vei og gjerne helt ut til hovedveien. Anonymkode: 0dda9...926 Ok, beklager det. Anonymkode: b0596...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 14. september 2023 #16 Del Skrevet 14. september 2023 Hadde jeg vert deg hadde jeg ikke giddet å lage en tråd om det, for da kommer verdensmesterne frem i kommentarfeltet, som du selv skriver har du ikke har hatt lappen lenge, men øvelse gjør mester, få med deg noen å lære deg så går dette som en lek etterhvert, kua har selv vert kalv er viktig å huske på, som fersk sjåfør hadde jeg nok blitt litt stresset selv, om en stund ser du tilbake på situasjonen og bare ler av det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #17 Del Skrevet 16. september 2023 Mulig jeg misforstår helt, men jeg tenker at dette blir som å kjøre ut fra en lukeparkering? Anonymkode: 04e12...bc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå