AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #1 Del Skrevet 12. september 2023 Hei! Vi tenker å prøve IVF privat, da vi har svært dårlig erfaring med det offentlige. Privat koster mye penger, og jeg lurer derfor på hvordan dere får det til å gå opp økonomisk, uten å bli heeeelt skrapa?🙈 Anonymkode: 84575...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Del Skrevet 13. september 2023 Det er jo en prioriteringssak. Økonomisk går det rundt, men ja er noen ting som blir lagt på is og utsatt. Brukt mindre penger på ferie og reise generelt, utsatt noe oppussing og oppgradering. Men sparte opp en del i forkant til IVF så har gått fint. Kommer jo ann på deres økonomiske situasjon og hva muligheter dere har til å bruke mindre eller spare. Anonymkode: 5a3fe...66d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo en prioriteringssak. Økonomisk går det rundt, men ja er noen ting som blir lagt på is og utsatt. Brukt mindre penger på ferie og reise generelt, utsatt noe oppussing og oppgradering. Men sparte opp en del i forkant til IVF så har gått fint. Kommer jo ann på deres økonomiske situasjon og hva muligheter dere har til å bruke mindre eller spare. Anonymkode: 5a3fe...66d Nei altså akkurat nå er vår økonomiske situasjon ikke helt på topp, da mannen har tatt opp igjen studier på fulltid, så vi lever forsåvidt bare på min inntekt. Så bruker ikke akkurat penger på ferie/reise/oppussing atm😅 Det går jo rundt økonomisk, vi hadde hatt råd til å ivareta et barn og gitt barnet de tingene som trengs, men utgiftene til IVF kommer jo oppå der igjen.. orker egentlig ikke vente mer heller, da vi har prøvd i 4 år. Anonymkode: 84575...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Del Skrevet 13. september 2023 Hvor mye koster det? Anonymkode: 6a009...57d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei altså akkurat nå er vår økonomiske situasjon ikke helt på topp, da mannen har tatt opp igjen studier på fulltid, så vi lever forsåvidt bare på min inntekt. Så bruker ikke akkurat penger på ferie/reise/oppussing atm😅 Det går jo rundt økonomisk, vi hadde hatt råd til å ivareta et barn og gitt barnet de tingene som trengs, men utgiftene til IVF kommer jo oppå der igjen.. orker egentlig ikke vente mer heller, da vi har prøvd i 4 år. Anonymkode: 84575...aca Vi har ikke hatt behov for IVF-behandling selv, men jeg kan vel trygt fastslå at vi aldri ville hatt råd til privatklinikk for 5 år siden, da tjente vi til sammen under 750 000 i året. Nå er vår samlede årsinntekt nesten 1,2 millioner, altså omtrent på medianen, og jeg tenker at vi måtte likevel spinket og spart i minst ett år for å ha råd til en slik behandling. Vi bor i Oslo, så levekostnadene er jo høye. Jeg vet om folk som har tatt opp forbrukslån for privat IVF, og det er vel kanskje ikke å anbefale, men fullt forståelig! Anonymkode: 53c31...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Del Skrevet 13. september 2023 Vi har penger, men jeg er på laveste sats AAP og mannen tjener 1mill. Har veldig høye kostnader i måneden, men vi har veldig lavt forbruk. Vi valgte å betale det over 6mnd, det kostet bare 1000,- å dele opp 95.000,- ÷ 6. Kunne solgt noen aksjer, men aksjene skal jo stå og hvis de dobler seg så har man jo partisk talt betalt 94K x 2. 😱 Anonymkode: 08382...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Del Skrevet 13. september 2023 Vi hadde hatt råd til å cashe ut ett forsøk etter lang tids sparing, men vi har heller valgt rentefri nedbetaling slik at de pengene vi har spart kan brukes på eventuelt barnerom og slike ting. Nedbetalingen er rentefri i 2 år, men man kan betale inn mer i mnd om man har råd og da blir man også fortere ferdig. Om det ikke skulle gå med ferskt forsøk og vi har noen på frys så kommer vi til å betale fryseforsøk da det koster i underkant av 12000kr Anonymkode: c3204...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå