Gå til innhold

Ikke hørt noe etter jobbintervju, normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på intervju for neste 3 mnd siden og har ikke hørt en dritt. Synes dette er både frekt og uprofesjonelt. Andre som har opplevd det samme? Det ble avsluttet med at jeg ville bli kontaktet etter at innstillingsrådet hadde behandlet innstilling. Og arbeidsgiver følger ikke opp. Har ikke lyst på jobben lenger og det fant jeg egentlig ut ganske tidlig etter intervju, men har aldri opplevd noe så sløvt som dette før.

Anonymkode: fffcb...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huh? Fikk du vite på intervjuet at du var innstilt til stillingen eller hvordan gikk dette for seg?.

Hos oss kan en prosseses gjerne se slik ut ;

-Intervju med aktuelle kandidater 

-Andregangs intervju 

-Ferdighetstester/case (hvis nødvendig for stillingen)

- skrive innstilling og innformasjon til aktuelle kandidater 

- vente til innstilingsråd har møte 

- fremme innstilling 

- vente på behandling 

- sende ut jobbtilbud 

Fra førstegangs intervjuet til jobbtilbud kan det fort gå flere uker/måneder. Litt avhengig av når innstillingsrådet skal møtes og evt om noen i rådet har innvendinger på innstillingen.

Anonymkode: 26ec8...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Var på intervju for neste 3 mnd siden og har ikke hørt en dritt. Synes dette er både frekt og uprofesjonelt. Andre som har opplevd det samme? Det ble avsluttet med at jeg ville bli kontaktet etter at innstillingsrådet hadde behandlet innstilling. Og arbeidsgiver følger ikke opp. Har ikke lyst på jobben lenger og det fant jeg egentlig ut ganske tidlig etter intervju, men har aldri opplevd noe så sløvt som dette før.

At ansettelsene går igjennom innstillingsråd betyr gjerne at ukene flyr. Og særlig når det er sommer og fellesferie. Det kan fort gå 2 måneder mellom møtene hos innstillingsrådet da. Og før innstillingene skal sendes til rådet så er det en prosess som må behandles, og var arbeidsplass uheldige med å ikke rekke siste møtet før fellesferien pga at prosessen dro ut, så er 3 måneder "normalt" å vente. 

Og skulle du være innstilt som nr 2 så har gjerne nr 1 svarfrist på 1-2 uker. Fikk du ikke jobben så kommer avslaget enda flere uker etter det igjen, altså når alt er ferdigstilt. Og den får du muligens via brev i posten, som igjen betyr 1 uke til.

Med andre ord, ting kan ta tid. Voldsomt med tid. 

Det sagt ser det ikke lyst ut for deg. Men jeg regner sterkt med at et eventuelt avslag får du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig at manglende svar er svaret på at du ikke fikk jobben. De skal egentlig gi beskjed, men det syndes her 

Anonymkode: 27da6...bcf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på intervju på kundesenter til byggmax. Gikk strålende, og skulle på annengangs intervju. Fikk beskjed om "du får jo se lokalet å møte gjengen før du begynner".  Kjørte en time, tok meg fri fra jobb, avbestilte en innkalling til sykehuset jeg hadde ventet på i 6 mnd, og når jeg kom dit var det ingen der. Ikke ett menneske.  Ble kjempe lei meg. 

Det var sykdom blandt de som skulle intervjuet og ingen hadde tatt seg bryet med å informere meg om det.

Når jeg kontaktet lederen i Sverige om at lokalet var tomt, så fikk jeg beskjed om at de hadde forsøkt å si i fra men hadde feil nummer og mail. (selv om de svarte meg på riktig mail og hadde hatt telefonsamtaler med meg på telefonnummeret mitt). 

Etter to uker sendte jeg en hyggelig mail og håpet alle var friske igjen og om vi skulle sette opp en ny dato. 

Hørte aldri noe mer.

Byggmax kundesenter anbefaler jeg folk å styre unna. Sinnsykt useriøse. 

Anonymkode: ecc10...1ef

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde meg på en offentlig stilling. Var på intervju, fikk beskjed om at det ville bli innkalt til 2.gangsintervju etterhvert. Etter noen uker ble det jo åpenbart at jeg ikke gikk videre til 2.gangsintervju, men nå er det gått 1 år og det kom aldri noe mer fra dem 👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var nylig på intervju. Fikk beskjed om at alle som er på intervju får svar, uansett om man får jobbtilbud eller ei. Noe annet er faktisk uhøflig.

Anonymkode: f86e4...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9/11/2023 den 21.28):

Huh? Fikk du vite på intervjuet at du var innstilt til stillingen eller hvordan gikk dette for seg?.

Hos oss kan en prosseses gjerne se slik ut ;

-Intervju med aktuelle kandidater 

-Andregangs intervju 

-Ferdighetstester/case (hvis nødvendig for stillingen)

- skrive innstilling og innformasjon til aktuelle kandidater 

- vente til innstilingsråd har møte 

- fremme innstilling 

- vente på behandling 

- sende ut jobbtilbud 

Fra førstegangs intervjuet til jobbtilbud kan det fort gå flere uker/måneder. Litt avhengig av når innstillingsrådet skal møtes og evt om noen i rådet har innvendinger på innstillingen.

Anonymkode: 26ec8...3d8

De sa ikke noe om at jeg var innstilling. De informerte om videre prosess, at de ville skrive og sende innstilling til innstillingsrådet. Og at de så ville gi tilbakemelding. Det har gått over 3 mnd nå og jeg har sendt mail og spurt om prosessen. Har ikke fått svar. Regner med at de har tilbydd noen andre jobben. Det som irriterer meg er at jeg ikke har fått et svar fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9/11/2023 den 23.45):

Var nylig på intervju. Fikk beskjed om at alle som er på intervju får svar, uansett om man får jobbtilbud eller ei. Noe annet er faktisk uhøflig.

Anonymkode: f86e4...3ec

Det er akkurat det jeg kjenner på, det er uhøflig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...