Gå til innhold

Kunstig kjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tvilsomt. Jeg har levd så lenge uten kjøtt at jeg ser ikke poenget med det lenger.

Men det viktigste for meg hadde vært hva det ble produsert av, altså “jorden” som ble brukt til slik dyrkning. Er heller ikke sikker på at jeg hadde stolt på at det var “kunstig”, og ikke fra en ku med 4 ben.

Skrevet

Hvis næringsinnhoildet er tilnærmet det samme som i kjøtt fra dyr og smaken god - men at det er kunstig framstilt, ser jeg ingen betenkeligheter med å spise kunstig framstilt kjøtt.

Jeg synes det er estetisk sett ekkelt å vite at kjøttet jeg spiser kommer fra levende besit som heter dyr, så for meg vil det bli en glede å slippe å tenke på det!

Jeg føler meg mer hjemme i USA enn i Skandinavia hvertfall...her skal jo alt være så veldig barbarisk, rått og "naturlig".

Jeg sier som amerikanserne, "jeg liker kjøtt, men ønsker ikke å vite hvor det kommer fra".

Gjest LoisLane
Skrevet

Definitivt ikke. Er litt barbarisk, rå og naturlig av meg. :sjarmor:

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Hvis man ikke vil spise kjøtt, hva er vitsen med å late som da...?

Nei takk, jeg holder meg unna kjøtt i alle former. Og hvis jeg absolutt vil ha, tar jeg det naturlig, takk.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Nei, jeg er skeptisk til det meste av mat som er kunstig fremstilt. Unngår alt fra genmanipulert mat til e-stoffer og kuer som er foret på kraftfor.

Skrevet

Tja. Hvorfor ikke.

Skrevet

Spiser aldri kjøtt og ville nok ikke ha spist kunstig kjøtt heller.

Klarer meg fantastisk bra uten, det er ekkelt og usundt og dessuten dyrka på "ekte" muskelvev..

Gjest GreenSky
Skrevet (endret)

Ja. Jeg spiser jo fake meat allerede (kjøtterstatninger). Men jeg måtte lest litt mer om hva det gikk ut på først, før jeg bestemte meg.

Endret av GrønnSky
Skrevet

Tror jeg holder meg til ekte kjøttvarer jeg. Føler meg litt rå og barbarisk jeg og :sjarmor:

Skrevet

Definitivt ikke. Er ikke så glad i kjøtt i utgangspunktet, og kan slettes ikke tenke meg kunstig kjøtt.

Skrevet

Tror ikke det, ut fra artikkelen virker det som om de skal dyrke muskelfiber tatt fra dyr i et kunstig medium av et eller annet slag.

Vet ikke helt siden jeg ikke kom inn på den artikkelen i ingeniøren.

Skrevet
Ja. Jeg spiser jo fake meat allerede (kjøtterstatninger). Men jeg måtte lest litt mer om hva det gikk ut på først, før jeg bestemte meg.

Som vegetarianer, har du ikke betenkeligheter med hva det kan gjøre med bakteriefloraen i tarmene dine? Vegetarianere har jo en annen bakterieflora enn kjøttspisere, og jeg vet med meg selv at det gir smerter i magen hvis jeg en sjelden gang spiser kjøtt. Vegetariske "kjøtt"erstatninger er jo faktisk ikke det samme som kunstig fremstilt kjøtt.

Skrevet

Prøver å få minst mulig unaturlige stoffer inn i kroppen min, så dette ert nok det siste jeg ville spist

Skrevet

Hørtes ikke fristende ut hvertfall.

Så nei, jeg tror ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...