Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktkake
Kom dere på trening nå - alle sammen!!  :)

*sparker dere bak*

Det hjelper. Nå tør jeg sannelig ikke annet enn å dra på trening. Du sparker hardt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flinke vi er! :danse:

Jeg spiste havregrøt til frokost i dag. Kan ikke påstå at det smakte godt, men det hadde sannsynligvis sammenheng med at konsistensen ble veeeldig klissete? :klø:

Til lunch en salat, og så en gulrot før middag. Hva spiser dere forresten til middag? Synes det er vanskelig å lage sunne, enkle middager. Dessverre er hverken jeg eller mannen min noen gourmetkokk. I dag ble det kjøttkaker med masse grønnsaker til.

Har ikke fått meldt meg inn i treningsstudioet enda, men gikk til sammen 1 time i dag i raskt tempo. Er jo en begynnelse.

Forresten, skal vi avtale en felles veiedag i uka? Så kan jeg kanskje klare å holde meg fra å gå på vekta 3 ganger daglig.. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Hei, Lykkelin! Felles veiedag var lurt. Synes egentlig mandag er en bra dag, for da kan vi muligens styre unna fristelsene i helgene...

Ellers veier jeg for og imot om jeg skal dra på trening i dag, og jeg ender nok på mot. Helvete heller. Jeg har ikke fått med meg noen, og jeg orker ikke dra alene. Men jeg skal få med meg samboeren min på en gåtur i kveld iallfall. Jeg skal tvinge ham!

Ellers kan jeg si at jeg har "godteriavtale" med sambo. Føler meg dritmotivert, det er fordi om en av oss sprekker, må vedkommede ta ALT av husarbeid i én uke. Tror jeg skal klare meg fint jeg.. hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart med en sånn avtale, Fruktkake! Det hadde vært noe for meg, men tror dessverre ikke jeg får med mannen på det. Han kan spise omtrent hva han vil, uten å gå opp eller bli "dvask i fisken". Men han vil gjerne ha meg med på trening, så jeg får bruke ham for det han er verdt som motivasjon der. ;)

Ellers er jeg med på å ha mandag som veiedag. Andre som har meninger om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen å sparke hardt, Fruktkake :troest:

Jeg skal ikke si noe, jeg - jeg er ikke på trening selv... Men jeg skal begynne å trene på treningssenteret der jeg er støttemedlem når jeg får førerkort, og frem til da skal jeg gå turer sammen med sambo. Men jeg er også helt ferdig etter jobb. Tror nesten jeg må sove litt etterpå nå... :icon_lol:

Ja, mandag er fint som veiedag, for vi som er med i vektklubb må veie oss på mandager! Så det kommer jeg i alle fall til å gjøre.

Hvor mange kalorier legger dere andre dere på, per dag? Og hvor aktive er dere da?

Jeg sliter som tidligere nevnt med middagene. Altså, jeg vet at jeg aldri... ihvertfall ikke på lenge... kan spise en hel grandiosa igjen (= 1375 kcal.). Men sånn som idag har jeg spise 3 tynne wienerpølser med brød og rå løk. Kan ikke si jeg ble kjempemett, men jeg var utsultet på forhånd. Nå sitter jeg og gomler kålrot... Jeg er veeeeeldig glad i pizza. Fant ikke Fedon-pizza (som forresten har grov bunn), men endte opp med 3 forskjellige Mia-pizzaer. Med litt mosjon, skal det gå bra å spise en sånn. Evt. Ristorante-pizza.

Kjøpte ellers havregryn, kunstig søtet strøsukker, lett leverpostei, Fedon grovbrød med solsikkekjerner (dyrt!! over 33 kroner for et brød!), røket laks, kålrabi, grapefrukt, appelsiner, sans yoghurt med sitrus (irriterer meg voldsomt at den bare finnes i 1 literskartong og ikke i småbeger)... tja.. det var vel det meste.

Og jeg kommer ikke til å spise så veldig mye kålrot, bare et 2 - 3 små skiver på kvelden. Også skal jeg spise havregrøt til kveldsmat. Tidligere er jeg vant med å spise så mye middag at jeg ikke har spist kveldsmat. Sambo sier at havregrøten holder forbrenningen igang hele natta og det romlet faktisk i magen min i dag tidlig! Jeg vet ikke hva du som fikk grøten seig har gjort feil... men jeg lager min i microbølgeovn og den ble ikke seig... Fant ikke sånn "Quick and easy" havregrøt. Var på ICA Maxi og handlet for å ha litt utvalg. Tror vi må på SmartClub en dag for å se etter Fedon-pizzaen.

Heldigvis støtter sambo meg gjennom dette og han skal skjerpe kostholdet selv også. Selv om han er langt fra så fanatisk som meg. Han slanker seg ikke, skal bare skjerpe seg litt før sommeren :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg har vært flink i dag! (bortsett fra litt sjokolade etter trening mens jeg ventet på middagen da... :sjenert: )

Jeg trene i både går og i dag! 40 min kondis begge gangene, og 20 min styrke på beina i går og 20 min på armene i dag.

Jeg må nemlig trene de dagene jeg kan... i morgen har jeg laaang dag på skolen og orker nok ingen trening etterpå, onsdag og torsdag jobber jeg etterskolen til kvelden. Så de dagene jeg kan trene på senteret er mandag, fredag og helga... litt dumt men jeg satser på fredag og mandag iallefall, og kanskje i helga hvis jeg har tid og ork. Ellers så prøver jeg å få til 20 min pilates 2-3 ganger i uka. Det er kjapt og veldig deilig!

Mitt største problem for tiden er nok maten, men jeg har vært ganske flink i dag. grovbrød med tunfisk til frokost og lunsj, stekt ris med kylling og grønnsaker til middag... Så hvis jeg klarer å opprettholde det slik (unntatt sjokoladen ;) ) bør magen krympe inn snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Jeg teller ikke så mye kcal, men prøver å holde meg mellom 1000-1500. Det er lurt å spise litt mer en dag og litt mindre enn en annen dag. Da lurer man kroppen litt!

Veiedag på mandager er fint det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på vekta : den viser 54 kg (men så er jeg bare 157 cm da..)

Begynte dagen med en grov brødskive med ost (jeg elsker ost, så må man jo ha litt kalsium). Var i byen i dag, så fikk kjøpt masse magert pålegg og annen slankemat :)

Når jeg kom hjem trenet jeg til den dvden, og den varer i to timer :)

Ble sånn go og mager pølse med brød til middag i dag, og lager vel litt havregrøt til kvelds. (ble et glass cola også :tristbla:)

Før spiste jeg sjokolade og allskens av søtsaker- men ikke nå lengre! Nå går det i frukt og grønt :klappe:

Nå skal jeg kose meg fremfor tven et par timer :ler:

(skulle hatt en 3D mølle eller sykkel jeg kunne brukt mens jeg så på tv.)

Og i morgen begynner jeg på ballett :hoppe:

Motivasjons :klem: til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink i dag, ihvertfall hva angår matinntak. Trim er jeg ikke i gang med enda, men det har faktisk utenforliggende årsaker og er ikke noe jeg kan kontrollere. Har medlemsskap på treningssenter som har vært flittig brukt - det vil det bli igjen fra neste måned.

Veiing for meg blir fredag - jeg liker ikke mandag som veiedag...kanskje fordi jeg vil kunne skjeie ut litt i helgen?

Lykke til alle "Prosjekt kroppere"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hege 84 og Brunhilde! Der var dere, ja! :klem:

Vi er så flinke, så!

Jeg må innrømme at jeg har sovet en time under pleddet på sofan... men den som sover synder ikke, så jeg har i alle fall ikke spist :ler:

Men nå sitter jeg og gleder meg til havregrøten til kveldsmat :) Prøver å utsette den litt... hehe... Motivasjonen må være de fine kroppene vi får til sommeren, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg hadde også veldig lyst på havregrøt til kveldsmat, men vi har ikke melk og det MÅ jeg ha oppi... Så jeg får gå til innkjøp av melk i morgen så jeg kan spise noe sunt og mettende i morgen.

Jeg spiste litt middag til kvelds i stedet... (stekt ris med masse grønnsaker og litt kylling,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Jeg dro meg til treningssenteret likevel jeg. Følte meg ikke veldig høy i hatten, det fordi jeg føler meg i ræva form, jeg var alene, og treningssenteret var stappfullt! Huff, det ble ikke så bra. 20 min på sykkel og ti min med mageøvelser. Jeg venta og venta på at en av tredemøllene eller stepmaskinene skulle bli ledige, men det varte og rakk, så det endte med at jeg gikk hjem :( NEDTUR! Når jeg først har karret meg dit, så bør jeg liksom trene mer enn som så! Men litt er jo bedre enn ingenting. Skal bli flinkere til å skrive meg på spinningtimer framover. Tenkte at det var nok å bare møte opp i kveld, men det var laaang venteliste... Gud som folk trener for tida! Håper det dabber av utover våren (og det gjør det helt sikkert, men ikke for meg, hehe).

Da jeg kom hjem var sambo gira på å gå en tur, jeg var ikke. Men jeg ble med likevel! Så nå har vi vært ute og gått en time. Hurra for meg!

Ellers målte jeg livvidden i kveld. FY SØREN! Den viste 94 cm! Huff huff! Forrige gang jeg målte (2 år siden...) var jeg rundt 80. Målet mitt er 75 cm, men av erfaring vet jeg at magen er den siste plassen på kroppen jeg tar av.

Dere som kjøper Fedon-brød: Hva med å heller kjøpe sånne fullkornsbrød, sånne i pakker vet dere. De må da være noenlunde like sunne? Det er forresten knallgodt med slike med smelta ost på og litt krydder.. Bare et tips. Dessuten er Toro grønnsakssuppe fin "trøstemat" dersom sulten gnager innimellom måltidene. 15 kcal pr. dl er jammen ikke ille. God er den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest evasolo

Et lite spørsmål bare: Hvor skal man måle midjen? Skjønner jo at det er rundt livet..men er det over navlen eller under???

Flere enn meg som synes det er fryktelig tiltak å komme seg ut og gå, når det er kaldt og mye snø?

Hvordan har det gått med dere som nettopp har meldt dere inn i vektklubb? Har dere klart å holde dere innenfor kalori-grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier legger dere andre dere på, per dag? Og hvor aktive er dere da?

Er litt i tvil når det gjelder akkurat det. Finnes det noen måte å regne det ut, uten å melde seg inn i vektklubb.no? Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal melde meg inn, ser du. Så flink du har vært og handlet! Mange gode tips til smarte ting å kjøpe, takk for det. :icon_smile:

Jeg teller ikke så mye kcal, men prøver å holde meg mellom 1000-1500. Det er lurt å spise litt mer en dag og litt mindre enn en annen dag. Da lurer man kroppen litt!

Det må jeg prøve. Skjønner ikke helt hvordan en kan lure kroppen ved å gjøre det, men det hørtes fornuftig ut. ;)

Og i morgen begynner jeg på ballett :hoppe:

Å, så gøy! Lykke til!

Fruktkake: Så flink du var som dro likevel! Det er beundringsverdig. :Nikke:

Synd det var så fullt, er det som er så kjipt med treningssentre på kveldene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Et lite spørsmål bare: Hvor skal man måle midjen? Skjønner jo at det er rundt livet..men er det over navlen eller under???

Flere enn meg som synes det er fryktelig tiltak å komme seg ut og gå, når det er kaldt og mye snø?

Hvordan har det gått med dere som nettopp har meldt dere inn i vektklubb? Har dere klart å holde dere innenfor kalori-grensa?

Jeg synes å ha hørt at man måler akkurat rundt der navlen er. Der er jeg på det bredeste.

Det ER tiltak å komme seg ut. Alt er tiltak i vinterhalvåret. Heldigvis har jeg en jobb som innebærer en del fysisk aktivitet.

I kveld har jeg spist to yoghurter til kveldsmat. Skulle jeg ikke gjort. Metter lite og inneholder 250 kcal tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fruktkake
Fruktkake: Så flink du var som dro likevel! Det er beundringsverdig. :Nikke:

Synd det var så fullt, er det som er så kjipt med treningssentre på kveldene...

Og så er det veldig kjipt at det kun er kveldene jeg har mulighet til å trene.

I morgen skal jeg begynne å spille fotball! DET er moro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktkake: Så flink du er som har vært på trening - og i tillegg gått tur!!! :klappe: Hører at det er fullt på treningssentrene nå, ja, men jeg tror jeg kan love deg at det dabber av utover nå. Mange som har trening som nyttårsforsett, vet du. Men vi skal ikke dabbe av!! :riste:

Lykkelin: Hva med å registrere deg på vektklubben.no i første omgang, den er gratis. Der er det ingen som regner ut for deg hvor mye du kan spise, men... hm... Jeg vet faktisk ikke hvordan du skal finne det ut da... Det kommer litt an på hvor aktiv du er. Er man lite eller nesten ingenting aktiv, er det vel anbefalt å ligge på rundt 1.300 kcal om dagen hvis man ska gå ned 1 kg. i uka. Men da kan du spise en god del mer hvis du trener! En time spinning f.eks. tror jeg forbrenner ca. 900 kcal. i høy intensitet = du kan spise 900 kcal. mer den dagen! Det er jo en glimrende motivasjon!

evasolo: Hvor måle midja, ja... Jeg fikk sambo til å måle min når jeg registrerte meg på vektklubb. Det skal visst måles over navlen, ja... (dessverre :ler: ). Jeg har holdt meg overraskende bra innenfor kalorigrensen min idag (som jeg sprengte så til de grader i helga). Jeg skal spise 1.440 kcal. og er nå på 1.683. Da har jeg ikke lagt inn noe aktivitet eller trening. Jeg har jo rørt meg litt idag da... men ikke noe som har særlig betydning tror jeg. Altså - man kan legge inn antall timer man har lest eller gjort husarbeid eller hatt sex... men?? Tja, husarbeid kan jeg vel legge inn etter hvert, men ellers... ??

Imorgen kveld skal jeg jammen komme meg ut på tur, jeg også!

Nå har jeg kost meg med havregrøten min til kvelds - og her kan jeg virkelig anbefale Natreen søtningsmiddel. Det er i pulverform og smaker som sukker. Inneholder bare 1,7 kcal. per teskje! Synes det er kjempegodt med havregrøt nå!

En annen ting man kan spise litt av, er mandler! Nøtter også, men det er jeg allergisk mot...

Ellers har jeg laget matpakke til jobb imorgen: 3 skiver Fedon-brød med tynt lag Brelett og røkt laks. Skal også ha med meg litt kålrabi. I tillegg får vi frukt levert på jobb på tirsdager.

Vi har da overlevd den første dagen!!? Og husk - etter hvert venner kroppen seg til dette! Den venner seg til å få litt mindre middag osv. og da det vel bare bli lettere??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelin: Hva med å registrere deg på vektklubben.no i første omgang, den er gratis. Der er det ingen som regner ut for deg hvor mye du kan spise, men... hm... Jeg vet faktisk ikke hvordan du skal finne det ut da... Det kommer litt an på hvor aktiv du er. Er man lite eller nesten ingenting aktiv, er det vel anbefalt å ligge på rundt 1.300 kcal om dagen hvis man ska gå ned 1 kg. i uka. Men da kan du spise en god del mer hvis du trener! En time spinning f.eks. tror jeg forbrenner ca. 900 kcal. i høy intensitet = du kan spise 900 kcal. mer den dagen! Det er jo en glimrende motivasjon!

Jeg bikka selvfølgelig under for presset, og har meldt meg inn i vektklubb.no. Det angrer jeg ikke på, for et genialt opplegg! Har justert målene mine litt, og skal nå være nede i 63 kg innen 10. april (9 kg ned). Fikk vite at jeg bør ligge på 1840 kcal om dagen. Aner ikke hvor mye det vil si, men det kan jeg nå finne ut på disse sidene! Du hadde helt rett, tror dette virkelig kan hjelpe oss å nå målene i prosjekt kropp. :klappe:

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bikka selvfølgelig under for presset, og har meldt meg inn i vektklubb.no. Det angrer jeg ikke på, for et genialt opplegg! Har justert målene mine litt, og skal nå være nede i 63 kg innen 10. april (9 kg ned). Fikk vite at jeg bør ligge på 1840 kcal om dagen. Aner ikke hvor mye det vil si, men det kan jeg nå finne ut på disse sidene! Du hadde helt rett, tror dette virkelig kan hjelpe oss å nå målene i prosjekt kropp. :klappe:

Ha en god natt!

Ja, det opplegget på vektklubb er virkelig genialt :) Også er det faktisk gøy å legge inn de forskjellige matvarene! Du finner utrolig mange produkter i listene der, men du kan også legge inn egne produkter. Det har jeg gjort med 3 - 4 produkter, og da tar du bare for deg innholdet på pakken.

Men jeg ser at alle kommer opp med flere kalorier dere kan spise per dag i forhold til meg, så jeg må jammen se å komme meg i aktivitet ;)

God natt til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...