Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Hege 84: Jeg har faktisk spist havregrøt til kveldsmat idag - for første gang i mitt liv, tror jeg :) Sambo har anbefalt der varmt og nå tenkte jeg at jeg skulle prøve. Det som er bra med havregrøt, er at du holder deg mett leeeenge og at kroppen holder opp forbrenningen lenge etter at du har spist det. Nå har ikke jeg prøvd den "Quick and easy", men imorgen skal jeg på et lengre studie i matbutikken etter jobb :ler: og jeg skal bl.a. sjekke ut dette med disse havregrøtene!

For det er litt kalorier i havregrøt, men det skal visstnok være forskjell på snarkokte og "seinkokte" havregryn. Sambo vet visstnok litt om dette også, og han skal være med å se på det imorgen.

Anbefaler deg å registrere deg på www.vektklubben.no da - den er gratis og der ser du også hvor mye kalorier det er i de ulike matvarene som du spiser til hvert måltid :)

Nå skal jeg legge meg... :sove: Og imorgen starter vi!

Selv er jeg veldig spent på hvor mye kalorier det er i kyllingsalaten på jobb, men det skal jeg også finne ut imorgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert endel sukker i den quick and easy grøten, derfor den er så god tenker jeg :) Nam, særlig den med med røde bær eller hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi igang!!

Jeg har foreløpig spist en skive grovbrød med leverpostei til frokost kl. 7 og spiser det samme nå før lunsj. Jeg har lagt meg til en vane hvor jeg deler opp frokosten i 2, 1 brødskive hjemme og en på jobb. Hjemme drakk jeg Farris til og nå drikker jeg vann.

Men jeg er kjempebekymret for kaloriinnholdet i kyllingsalaten vi har her på jobb. Tror det er masse kcal. i den. Har lagt inn en egen tråd på akkurat dette.

Jeg er fremdeles ikke bra av forkjølelsen. Er slapp og uggen. Så fysisk trim er uaktuelt foreløpig og jeg ser jeg kommer til å slite litt... men jeg gjør så godt jeg kan!!!

Viktige ting:

Vann!!!

Kålrabi!!! (og gulrot for dem som liker det)

Lykke til til alle!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg prøvd den "Quick and easy",

Tror den er en del sukker i dessverre....

Lag heller havregrøt kokt på vann,men litt salt og Natrena i. :) Kjempe godt!

Nå spiser jeg havregrøt nesten hver dag til en av måltidene, og synes faktisk det er blitt ganske godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg er i gang, og har meldt meg inn på vektklubb.no. Ble overrasket over hvor mye jeg kunne spise faktisk, særlig fordi jeg har trent i dag. :) Spørs om jeg går noe særlig ned i vekt da, men vektklubb mener det så da så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg er i gang, og har meldt meg inn på vektklubb.no. Ble overrasket over hvor mye jeg kunne spise faktisk, særlig fordi jeg har trent i dag. :) Spørs om jeg går noe særlig ned i vekt da, men vektklubb mener det så da så...

Så bra at du ble med! :klem:

Var ikke det opplegget på vektklubb genialt da?

Jeg kan ikke spise mer enn 1.440 kcal. nå når jeg ikke trener og jeg føler at jeg kommer til å sulte ihjel... ihvertfall akkurat nå :ler: Men jeg får bare henge i stroppen til jeg kommer igang med treninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

HJELP! Jeg er i gang, og har tenkt meg på trening snart. Enten bare trene i sal, eller en spinningtime. Men jeg er så sliten og trøtt etter jobb... MOTIVER MEG, FOLKENS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk spise 2350 kcal, da skal jeg ned 5 kg på 10 uker. Babysteps :) Hvis det derimot viser seg å bli "for enkelt" så får jeg heller skru opp målet mitt etter de 10 ukene og frem mot sommeren.

Du, apropos kålrot. En person i min familie slanket seg for noen år tilbake, og spiste sikkert minst en halv normalstr kålrot hver eneste dag. Med det resultat at hun selv sier at hun har ødelagt fordøyelsessystemet sitt, mye magesmerter for å si det sånn. Hun gikk ned i vekt av det, men det var ikke verdt det.

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening gir overskudd!

Husk at det tyngste er å dra rompa opp av sofaen. Gjør en avtale med deg selv, du skal på trening, det finnes ikke alternativer eller unnskyldning god nok - du skal. Og så kan du tenke på at du garantert aldri har angret på at du gikk på trening istedet for å sitte i sofaen..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gir overskudd!

Husk at det tyngste er å dra rompa opp av sofaen. Gjør en avtale med deg selv, du skal på trening, det finnes ikke alternativer eller unnskyldning god nok - du skal. Og så kan du tenke på at du garantert aldri har angret på at du gikk på trening istedet for å sitte i sofaen..

Lykke til!

Jeg må innrømme at det er veldig kjekt å late seg i sofaen :ler:

Jeg holder på å manne meg opp til å dra på treningsenteret... urk! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må nesten si at jeg har trent i dag :)

Har som mål å trene på senteret 10 ganger per måned, har laget meg treningsdagbok. Tror ikke jeg klarer målet mitt denne måneden da dessverre, er bare oppe i 6 ganger foreløpig, men jeg prøver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Jeg må innrømme at det er veldig kjekt å late seg i sofaen  :ler:

Jeg holder på å manne meg opp til å dra på treningsenteret... urk!  :sur:

Åh, godt vi er to. Jeg manner og manner.. Hm.. Bare én kopp kaffe, så skal jeg se.. hm.. vel.. Akk og ve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk spise 2350 kcal, da skal jeg ned 5 kg på 10 uker. Babysteps :) Hvis det derimot viser seg å bli "for enkelt" så får jeg heller skru opp målet mitt etter de 10 ukene og frem mot sommeren.

Du, apropos kålrot. En person i min familie slanket seg for noen år tilbake, og spiste sikkert minst en halv normalstr kålrot hver eneste dag. Med det resultat at hun selv sier at hun har ødelagt fordøyelsessystemet sitt, mye magesmerter for å si det sånn. Hun gikk ned i vekt av det, men det var ikke verdt det.

Så mye du kan spise!!! :overrasket: Heldiggris!

Jeg med mine usle 1.440 kcal. holder nå på å sulte ihjel før middag. Har kjøpt inn 4 bæreposer med mat sammen med sambo, det meste slankemat til meg. Men jeg sliter med middagene!!! Må se å komme meg i trening! Jeg la inn at jeg hadde stillesittende jobb og var rolig/uten trening i fritiden. Hjelp... Det er masse kalorier i middag! Når jeg ser tilbake nå, så er det nesten rart at jeg ikke er bælmfeit, så mye som jeg har spist!

Kommer innom etter middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...