Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Jeg er litt skeptisk til vektklubben jeg da, dvs vg sin. For jeg vet ikke om jeg orker å henge meg opp i kalorier... *tenker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vampyra: Så flott at du blir med :klem:

Rosin: Du trenger ikke å melde deg inn i Vektklubb for å bli med her. Jeg har også tidligere styrt unna slike steder, men jeg vet at det har vært fordi jeg har vært livredd for å ikke få spise ditt og datt... Nå påstår jeg ikke at det er sånn du føler det, for jo, man kan bli for opphengt i kalorier i det hele tatt, og det er ikke alltid bra. Men det jeg finner ut når jeg ser på kalorier, er at det er utrolig forskjell på hva du kan spise mye av og ikke. Dette får du en fin oversikt over. En annen fin ting er at du ser hvor mye trening og bevegelse har å si. Jeg kan f.eks. spise 1.440 kcal per dag uten å være aktiv, men hvis jeg trener en time step, så utgjør det ca. 700 kcal (om jeg ikke husker helt feil), som går som fratrekk på de 1.440 - som da gjør at jeg kan spise de 700 kcal. ekstra. Likevel skal jeg da gå ned 15 kg. på 20 uker. Du kan prøve å registrere deg på www.vektklubben.no og se der. Det er en gratistjeneste som fungerer omtrent på samme måte.

Ellers:

Spiser frokost nå: grove rundstykker med egg og cola light til.... :sjenert: Ja, det er da helg... Jeg begynner jo ikke før imorgen. Og dessuten: cola light er kalorifritt!

Jeg vet jeg kommer til å slite litt med middagene. Er f.eks. veldig glad i ris og det er det overraskende mye kalorier i. En annen ting som må utgå - om jeg ikke trener masse den dagen - er Grandiosa Pepperoni! Visste dere at den inneholder 1.357 kalorier og dermed hele dagsbudsjettet mitt!

Jeg skjønner hvorfor vekta har stått stille når jeg har "lekeslanket" meg før... Jeg skal ikke ta fullstendig av nå heller. Sprenger jeg dagsbudsjettet, ja så får jeg bare regne med at jeg går ned mindre i vekt. Men her må det altså trimming til!! Det blir turer inntil jeg kommer igang med treninga, men aller først må jeg bli frisk av forkjølelsen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt Fedon og hans slankeopplegg før, men når det kommer til kalorier, så ser jeg nå at han har masse godsaker som det går an å spise, til og med pizza!!

Dere kan se på www.fedon.no

Der står det også hvilke butikker som fører produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_SportyA_*

Nå har gjest nr 2 fått brukernavn, men ikke bekreftelsesmelding enda, så fikk ikke skrive noe innlegg på brukeren min.

Men jeg er med :)

Jeg trener på treningssenter og litt hjemme, men er flink til å skulke unna, noe jeg tenkte jeg skulle slutte med nå.....

Jeg har ingen planer om å slanke meg, men burde hatt et sunnere kosthold.

Legger med noen tips til sider med treningsøvelser :)

http://www.iform.nu/polopoly.jsp?d=1307&a=6216

http://www.iform.nu/polopoly.jsp?d=1210&a=4671

http://www.greteroede.no/trim/ovelser/

http://www.shape.com/workouts/?action=work...er&bodypart=Abs

http://www.bindependent.com/hompg/bi/binde...rciseballdo.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Fedon minst fordi han er så forbanna dyr. En kornbrødpakke koster nesten tretti kroner!

Jeg begynner også i morgen, for jeg bare MÅTTE spise opp de to himmelsk gode sjokoladene jeg kjøpte på fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evasolo

Henger meg med jeg også:) Jeg meldte meg inn i vektklubb.no for 3 uker siden, og har nå gått ned 2,5 kilo. Skal bare ned 8 kilo, så da er jeg jo godt i gang. Mitt største problem er faktisk å spise nok.. før spiste jeg 2-3 ganger om dagen, og fikk i meg lite næring. Nå spiser jeg ordentlig mat og frukt 5 ganger daglig, og fyser nesten aldri på noe i tillegg, for nå er jeg ordentlig mett. Koser meg med god mat i helgene, men prøver å spise sunt på hverdagene. Trening er jeg ikke like flink til, men prøver å gå tre timer i uken. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også være med? :hoppe:

Har tenkt å ta av sju kilo til sommeren, samt få en veltrent kropp og god helse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også være med? :hoppe:

Har tenkt å ta av sju kilo til sommeren, samt få en veltrent kropp og god helse :)

Så klart! Velkommen skal du være!!

Og evasolo: Det høres veldig deilig ut å være mett hele tiden og å nesten slite med å få i seg nok mat :) Jeg er ekspert i å spise få og store måltider... Men det jeg kanskje savner på Vektklubb, er akkurat det med å dele opp maten i små måltider? Det er liksom delt inn i frokost, lunsj, middag og mellommåltider? Her må man jo bare være flink selv :) Men sliter du ikke med å få lavt nok kaloriinnhold i middagen? Det tror jeg kommer til å bli vanskelig for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med i dette prosjektet. Fint å kunne hente motivasjon fra andre i samme situasjon.

Jeg veier 72 kg, målet mitt er 60. Med 65 som et godt delmål ;)

Men fra i morgen av skal det bli fart på tingene.

Lykke til, dere! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! gleder meg allerede :ler:

Har lastet ned en work out dvd fra ministry of sound som jeg elsker og trene til. Den er bare helt genial :hoppe:Slik ser den ut

Og på tirsdag begynner jeg og danse jazzballett :) har danset det for lenge lenge siden.

Det verste for meg blir å spise sunt og komme meg opp av sofaen!

Har regnet ut at jeg trenger ca 1600-1800 kalorier om dagen, men skjønner ikke hvordan jeg skal finne ut hvor mye jeg får i meg. (får søke på kaloritabell)

Nå skal jeg ut å gå på glattisen :)

Lykke til alle sammen, dette klarer vi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! gleder meg allerede  :ler:

Har lastet ned en work out dvd fra ministry of sound som jeg elsker og trene til. Den er bare helt genial  :hoppe:Slik ser den ut

Og på tirsdag begynner jeg og danse jazzballett :) har danset det for lenge lenge siden.

Det verste for meg blir å spise sunt og komme meg opp av sofaen!

Har regnet ut at jeg trenger ca 1600-1800 kalorier om dagen, men skjønner ikke hvordan jeg skal finne ut hvor mye jeg får i meg. (får søke på kaloritabell)

Nå skal jeg ut å gå på glattisen  :)

Lykke til alle sammen, dette klarer vi  :klem:

Anbefaler deg å registrere deg på www.vektklubb.no (koster 298,- for 3 måneder) eller www.vektklubben.no. Da legger du inn alt du spiser til de forskjellige måltidene etter tabeller, og så regner systemet ut for deg. Jeg anbefaler vektklubb, for der regner de ut hvor mye du kan spise ut ifra hvor mange kilo du vil gå ned på hvor mange måneder, og med utgangspunkt i høyde, alder og vekt idag + noen andre personlige spørsmål. Det er genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne være med i dette prosjektet. Fint å kunne hente motivasjon fra andre i samme situasjon.

Jeg veier 72 kg, målet mitt er 60. Med 65 som et godt delmål  ;)

Men fra i morgen av skal det bli fart på tingene.

Lykke til, dere!  :hoppe:

Velkommen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem på vektklubben til Grete Roede, men jeg har ikke brukt det noe særlig, ble ikke fenget på en måte. Skal tenke hardt på det til i morgen, om jeg skal melde meg inn på vektklubb istedet.

En ting som faktisk er positivt med den kaloritellingen, er jo at man blir bevisst på hva man putter i seg. Jeg vil bare ikke at kaloritelling skal styre hverdagen min, orker ikke å bli opphengt på en måte. *tenker litt til*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :)

Veier 64 nå, skal ned til ca 57kg. 60 kg er mitt delmål. Begynner imorgen! Har en plan om ca 1400 kcal hver dag, med fri lørdag kveld ;)

Skal prøve å trene pilates hjemme 3 ganger i uken.

Endret av lil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anbefaler deg å registrere deg på www.vektklubb.no (koster 298,- for 3 måneder) eller www.vektklubben.no. Da legger du inn alt du spiser til de forskjellige måltidene etter tabeller, og så regner systemet ut for deg. Jeg anbefaler vektklubb, for der regner de ut hvor mye du kan spise ut ifra hvor mange kilo du vil gå ned på hvor mange måneder, og med utgangspunkt i høyde, alder og vekt idag + noen andre personlige spørsmål. Det er genialt!

Skulle gjærne gjort det, men er arbeidsledig og har ikke råd :forvirret:

Skal søke på dagpenger, så kansje jeg skal prøve det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Jeg vil gjerne være med. Jeg vil ned 6 kilo til sommeren, og vurderer om jeg skal melde meg inn i vektklubb. Nå er jeg en person som har svært lite viljestyrke, så jeg håper at vi kan backe hverandre opp litt?

I morra, i morra... Da begynner jeg. Seks kilo på fem måneder bør ikke være noe problem egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om sånn quick and easy havregrøt er sunt eller?

Synes den er kjempegod :) og så lett å lage ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evasolo
Så klart! Velkommen skal du være!!

Og evasolo: Det høres veldig deilig ut å være mett hele tiden og å nesten slite med å få i seg nok mat  :)  Jeg er ekspert i å spise få og store måltider... Men det jeg kanskje savner på Vektklubb, er akkurat det med å dele opp maten i små måltider? Det er liksom delt inn i frokost, lunsj, middag og mellommåltider? Her må man jo bare være flink selv  :)  Men sliter du ikke med å få lavt nok kaloriinnhold i middagen? Det tror jeg kommer til å bli vanskelig for min del...

Middagen kan ofte være et problem, men jeg har 1600 kcal hver dag, så det pleier å bli en grei middag uansett. Har større problemer i helgene da, siden jeg er svært glad i god mat, og går ofte ut og spiser. Men så lenge man er flink i hverdagen tror jeg det går greit. Merker hvertfall at jeg begynner å få mer overskudd nå som jeg spiser mer regelmessig og sunt, og det er verdt strevet i seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...