Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Well, here it goes...

Tiden er inne for å gjøre noe med kroppen, og jeg kan jo hylskrike for at jeg har latt den forfalle sånn som den har :grine:

Sambo kjøpte ordentlig vekt til meg idag, og som jeg egentlig visste: den gamle vekta mi viser 5 kg. mindre enn reell vekt.

Jeg får bare dra opp rullegardinene og servere dere fakta:

Alder 35 år

Høyde 180 cm

Vekt 90,3 (hærreguuuuuuuuuuud)

Kroppsfett 43,7 %

Vann i kroppen 41,0 %

Jeg er sylta forkjøla og har i tillegg mensen, hvis dette har noe med saken å gjøre. Jeg har også spist mat tidligere idag.

Og mens jeg går inn og registrerer meg på www.vektklubb.no, vil jeg gjerne ha innspill på dette og jeg vil gjerne at andre slår seg samme med meg på denne tråden. Jeg skal også begynne å trene så snart jeg får førerkort og skal gå turer frem til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg henger meg med på denne tråden :) Nettopp begynt å trene, men er flink til å skulke unna. Målet mitt er også å spise sunnere.

Skal lage meg en bruker, så kommer jeg tilbake og joiner prosjekt kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg henger meg med på denne tråden :) Nettopp begynt å trene, men er flink til å skulke unna. Målet mitt er også å spise sunnere.

Skal lage meg en bruker, så kommer jeg tilbake og joiner prosjekt kropp :)

:hoppe:

Sitter og spiser rå kålrot nå...

Men egentlig skal jeg ikke begynne før på mandag da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.vektklubb.no anbefales! Det koster 298,- for 3 måneder og 398,- for 6 måneder, men jeg tror det er verd det!

Har tidligere vært inne på www.vektklubben.no, og det er en gratistjeneste som går ut på akkurat det samme, men der får du mindre oppbacking, har ingen kontakt med eksperter osv.

Grete Roede har jeg kuttet ut tanken på. Jeg orker ikke det nøyaktige styret med noen få kosemerker i uka.

På vektklubb.no har jeg nå registrert at jeg ønsker å gå ned 15 kilo, fordelt på 20 uker, og da kunne jeg, med mine mål, spise 1.440 kcal. per dag. Du fører opp alt du spise i en dagbok, der alle matvarene ligger inne, både brød, pålegg og drikke. Og hvis du trener i tillegg, så trekkes det ifra på kcalori-inntaket. Genialt!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på, dvs begge i huset henger seg på ;)

Vi har en avtale om å melde oss inn begge på tirsdag. Målet er å snu spisevanene få et sunnere kosthold og ikke minst miste en del kg.

Jeg ønsker å gå ned 10 kg og min bedre halvdel en god del mer, derfor to brukere, slik at vi begge fr best mulig utbytte av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera: Bare la merke til en ting. Du skriver at med dine mål kan du spise rundt 1300 kcal i uka. Er ikke det forsvinnende lite? Mener du til dagen kanskje? :)

Jeg henger meg ikke på på samme måten som dere, men følger litt med - ønsker å komme i bedre form, men ikke nødvendigvis slanke bort så mye.

Ønsker dere masse lykke til!!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ephemera: Bare la merke til en ting. Du skriver at med dine mål kan du spise rundt 1300 kcal i uka. Er ikke det forsvinnende lite? Mener du til dagen kanskje? :) 

Jeg henger meg ikke på på samme måten som dere, men følger litt med - ønsker å komme i bedre form, men ikke nødvendigvis slanke bort så mye.

Ønsker dere masse lykke til!!! :klappe:

Nei, vettu meg hva :overrasket: - her skal det slankes seriøst!!

Neida!!

:hoho:

Jeg har nok skrevet feil... ;)

*rette opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne og endret mine mål... Jeg trenger ikke å gå ned 20 kg. 15 kg. holder nok. Jeg skal begynne å trene også, så det blir endel muskler som veier litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fristende å henge seg på. Jeg tenker å starte et bedre liv på mandag - får finne frem vekta da.

Vil ned ca 15 kilo, kanskje litt mer, kanskje litt mindre. Har hatt treningsopphold pga sykdom, men begynner å komme meg igjen og regner med at jeg kan starte trening for fullt i løpet av neste måned. Har hund, så jeg får ihvertfall en liten (eller stor) tur hver dag.

Joda, sees nok her inne på mandag, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vil være med her jeg. Det kan virke som om det hjelper på inspirasjonen å vite at man ikke er alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med! Jeg er allerede med i vektklubb.no og jeg har trent en del i det siste. Jeg har ikke begynt å føre inn ting i dagboken på vektklubb enda, men det skal jeg gjøre på mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også med :) På mandag får jeg en tredemølle så da blir det trening framover! ;)

Jeg skal ned ca. 15 kg tror jeg, men vi får se hvordan det blir etterhvert, kanskje mer, kanskje mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gubban, Eph, du kan jo ikke slanke deg, hva skal du gjøre med alle klærne dine da?!

Jeg er med. Jeg har akkurat spist snop så det tyter ut av ørene på meg, men det er litt unntakstilstand her, siden jeg er alene hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubban, Eph, du kan jo ikke slanke deg, hva skal du gjøre med alle klærne dine da?!

Jeg er med. Jeg har akkurat spist snop så det tyter ut av ørene på meg, men det er litt unntakstilstand her, siden jeg er alene hjemme...

:ler:

Klærne mine skal jeg fremdeles bruke - de blir bare litt finere! Jeg bruker str. XL og det gjorde jeg den gangen jeg var slankere også, pga høyden. Så det går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe: <----- Trimmer!

Vi er jo mange allerede, jo :)

Vi kjøpte ferdigpizza med bearbaise til middag idag (fra en pizzarestaurant), så kaloritabellen min på vektklubb er så til de grader sprengt :overrasket: Jeg sa det til sambo i sted, at de folkene der kommer til å sende meg mail i løpet av kvelden og spørre hva i alle dager jeg holder på med :ler:

Men altså, jeg driver og bygger meg opp mentalt til mandag ;)

Og jeg skal fremdeles ha lov til å kose meg litt i helgene! Men da må det trimmes tilsvarende også.

Den største utfordringen for min del, blir middagene...

Det enkleste blir drikke, da jeg kun drikker Farris, lettbrus eller vann = ingen kalorier i drikken min.

Også må jeg lære meg å regne omKJ til kcal. Stemmer det at det er cirka 2,2 kcal i en KJ? Må nemlig finne ut kaloriinnholdet i kyllingsalaten på jobb, og på pakken er det oppgitt i KJ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg henger meg på her jeg også!!

Jeg skal også ned 15 kg blir også fornøyd med 10....

Jeg ahr begynt å trene, men maten sliter jeg med... Vel jeg skal iallefall skjerpe meg fra mandag av!

Jeg trente på treningssenteret på mandag 20 min styrke på overkropp og 40 min kondis. På tirsdag trente jeg 30 min pilates og 10 min styrke på mage/rygg, i dag ble det 20 min styrke og i morgen skal jeg trene på senteret igjen.

Så da kan vi vel si at jeg er igang med bevegelsen iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...