AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Del Skrevet 6. september 2023 Har innsett at jeg har skeivhet/stivhet i anklene mine (sikkert flere steder og, mistenker noe i hoften/rumpen), at den ene er strammere enn den andre/mindre fleksibel ved feks. knebøy. Som gjør at jeg skeivbelaster og ikke klarer å aktivere riktig i magen/hoften og får knevondt +++ håper dere skjønner hvor jeg vil hen. Har sett og sett på div. fysioterapeuter(++) på youtube og instagram som forteller at sånn-og-sånn er veldig bra og lurt hvis sånn og slik....... for å tøye diverse årsaker på forskjellige symptomer. Veldig fokus på ett og ett problem løses med denne ene øvelsen. Er det ikke like greit å bare trene noe yoga? Rett og slett tøye hele kroppen? Øve seg på diverse yogasquats og forbedre flexibiliten i hele kjernemuskulaturen ? Jeg er litt redd for å bare fortsette ensporet med styrketreningen nå når jeg allerede merker at balansen er dårlig, og knærne sier ifra. Kan noen anbefale meg noen youtubevideoer/kanaler jeg kan sette meg inn i? Helt nybegynner her! Tenker sånn 20min jeg kan gjøre annenhver dag imellom styrketrening på senter. Anonymkode: 03e90...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Del Skrevet 6. september 2023 Eller er kanskje pilates bedre? TS Anonymkode: 03e90...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Del Skrevet 6. september 2023 Bruker Yoga with Adriene, å har kun sett på henne 😊 Anonymkode: 9160c...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Del Skrevet 6. september 2023 Yoga studio. Veldig bra app. Anonymkode: 6f28b...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. september 2023 #5 Del Skrevet 8. september 2023 Lurer jeg også på! Jeg pleier å søke opp litt mobilitetsøvelser og ser jo at overraskende mange av øvelsene er kliss like øvelsene jeg tidligere har gjort i yoga. Men jeg er usikker på hva slags type yoga det er, jeg kan lite om yoga. Martemym på instagram har mye fokus på mobilitet, men hun driver altså mobilitet, ikke yoga. Jeg sliter med det samme som deg ts, at det blir litt knotete å fokusere på enkeltøvelser. Er vanskelig å bare velge tilfeldige yogavideoer også, for de fokuserer jo på så mye ulikt og jeg aner ikke hva som er mest hensiktsmessig som et supplement til styrketrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Del Skrevet 8. september 2023 jeg vil også anbefale Yoga with Adriene på YouTube, veldig ålreit yoga for både nybegynnere og viderkomne. Selv trener jeg yoga på senter og tenker både Hatha, Vinyasa og Ashtanga passer til ditt bruk om det skulle vært et alternativ å gå på et senter eller ta kurs. Yoga generelt er veldig fint for mobilitet, stabilitet og kjernemuskulatur. Anonymkode: 4f845...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #7 Del Skrevet 10. september 2023 Yoga with Adriene, hun har også 30 dagers utfordringer med en ny video hver dag som er tilpasset hverandre. Anonymkode: 40837...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #8 Del Skrevet 10. september 2023 Jeg har fått ganske tydelige resultater, både når det gjelder muskelstivhet og generell mobilitet med å gjøre Yoga-økter på YouTube. Har aldri hatt noe fast regime på det eller fulgt et program. Søker som regel bare på det jeg er i humør til, f.eks. "20 minute morning yoga". Merker stor forskjell, spesielt nå når jeg ikke har gjort det på en stund og blitt mye stivere Anonymkode: 9d1aa...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #9 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 1.14): Har innsett at jeg har skeivhet/stivhet i anklene mine (sikkert flere steder og, mistenker noe i hoften/rumpen), at den ene er strammere enn den andre/mindre fleksibel ved feks. knebøy. Som gjør at jeg skeivbelaster og ikke klarer å aktivere riktig i magen/hoften og får knevondt +++ håper dere skjønner hvor jeg vil hen. Har sett og sett på div. fysioterapeuter(++) på youtube og instagram som forteller at sånn-og-sånn er veldig bra og lurt hvis sånn og slik....... for å tøye diverse årsaker på forskjellige symptomer. Veldig fokus på ett og ett problem løses med denne ene øvelsen. Er det ikke like greit å bare trene noe yoga? Rett og slett tøye hele kroppen? Øve seg på diverse yogasquats og forbedre flexibiliten i hele kjernemuskulaturen ? Jeg er litt redd for å bare fortsette ensporet med styrketreningen nå når jeg allerede merker at balansen er dårlig, og knærne sier ifra. Kan noen anbefale meg noen youtubevideoer/kanaler jeg kan sette meg inn i? Helt nybegynner her! Tenker sånn 20min jeg kan gjøre annenhver dag imellom styrketrening på senter. Anonymkode: 03e90...b75 Yoga er som regel superbra for det meste! MEN når du mistenker skeivhet både her og der, så ville eg først og fremst få ein fysioterapeut eller kiropraktor til å kikke litt på meg, før eg går i gang ❤️ Anonymkode: 82d9d...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå