Gå til innhold

Den såkalte karma, finnes det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det finnes ikke noe sånt. Det blir som å tro på horoskopene i ukeblader.

Det skjer ikke fæle ting med folk bare fordi de først var fæle med andre. Da hadde jo alle pedofile drittsekker ligget døde.

Anonymkode: c504f...83f

Det gjør de jo. Til slutt. 

Anonymkode: 571cf...2e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

karma er bare tull og tøys. Men det kan muligens få enkelte til å sove litt lettere om natten, hvis de tror at det faktisk eksisterer en eller annen form for "rettferdighet" der ute.

men det finnes alt for mange drittsekker der ute, som aldri får som fortjent...  

Anonymkode: 1163f...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg legger merke til når folk er stygge i årevis er at de blir belønnet for det. Dvs de får det bedre og bedre med åra. God utdannelse, jobb, reiser hvor de vil, masse penger. Gjør hva f de vil mot folk som ikke fortjener det. Allikevel så rammer det ikke dem noe. Det vonde rammer dem som ikke fortjener det er min erfaring. 

Anonymkode: 46129...fb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andres liv roterer ikke rundt deg

Tror på karma, men noe ble feil med de slutningene her

Anonymkode: 6666a...8f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det jeg legger merke til når folk er stygge i årevis er at de blir belønnet for det. Dvs de får det bedre og bedre med åra. God utdannelse, jobb, reiser hvor de vil, masse penger. Gjør hva f de vil mot folk som ikke fortjener det. Allikevel så rammer det ikke dem noe. Det vonde rammer dem som ikke fortjener det er min erfaring. 

Det kan komme som karma i et annet liv

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser neimen ikke slik ut, dessverre. Altfor mange ondskapsfulle rasshøl som får overkjøre andre uten konsekvenser i det uendelige.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nappetass1 skrev (19 timer siden):

Der ser neimen ikke slik ut, dessverre. Altfor mange ondskapsfulle rasshøl som får overkjøre andre uten konsekvenser i det uendelige.

Enig. Ser sånn ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 23.51):

Spot on :tommelopp:

MEN hugs: det hjelper ikkje på din eigen karma, å ønske at det skal gå ille med folk, uansett kva dei har gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør så regner jeg med du er åpen for svar. Jeg tror på karma. Du betaler tilbake også fra tidligere liv. Jo nærmere du er å slutte å skulle gjenfødes, jo mer intens karma må du betale tilbake i dette livet. 
setter man seg i en veldig offerrolle så ser man ofte ikke hvorfor ting skjer. Får man sparken fra en jobb fks men ikke skjønner hvorfor, så har man endel skyggepartid å gjøre. Blir man utført urett mot, fks voldtekt osv som barn, så er det iallefall ikke karma fra dette livet 

Anonymkode: 6c5cc...40c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men driver dere å er greie og snille mot andre vesner (fks mennesker) og jorda fordi dere selv vil vinne god karma, så er det veldig egoistiske grunner og dere er langt unna å slutte å gjenfødes. Dere er gode pga dere drives av frykt for hva som vil skje med dere. Det samme er de som er gode fordi de er redde for å straffes med helvete og de selv ønsker å komme til paradis. 

Drives dere ikke sv egoistiske grunner og frykt, men oppriktig er gode mennesker mot andre vesner og jorda, så opparbeider dere dere god karma av riktige grunner. Ja, dere vil da få mye motgang fordi dere er nærme der dere skal være, og før dere kommer dit må dessverre all karma fra tidligere liv være betalt. Det er ikke lett men det er sånn ting fungerer. Som jeg sa i innlegget over, jeg regner med du er åpen for svar siden du spurte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 1.06):

Spot on :tommelopp:

MEN hugs: det hjelper ikkje på din eigen karma, å ønske at det skal gå ille med folk, uansett kva dei har gjort.

For noe tull. Man sitter ikke å ønsker de som gjør deg vondt, godt og sender gode bønner mot dem heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For noe tull. Man sitter ikke å ønsker de som gjør deg vondt, godt og sender gode bønner mot dem heller. 

Du trenger ikke å ønske de noe godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du trenger ikke å ønske de noe godt. 

Jeg tror dessverre ikke at karma finnes egentlig. Jeg trodde det før. Men når jeg selv har opplevd så mye vondt fra andre mennesker. Og de kan gjøre hva de vil uten at det får konsekvenser. Da ser man at det finnes ikke rettferdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tenker jeg ihvertfall. Min ex gjorde mange dumme mens vi var sammen, og løy mye. I de fleste tilfeller fikk hun akutt karma som et direkte resultat av at hun f.eks brøt avtaler og tillit. Siste gangen karma tok henne, kom sannheten om en et år gammel løgn tilfeldig frem, som gjør at jeg ikke klarer eller har respekt nok for henne til å ha noen form kontakt med henne lengre utenom SMS. Det er meget leit, da vi har ett barn sammen. Den store taperen i det store og hele er jo barnet, men det er et resultat av hennes oppførsel....

Så summa summarium, sårer eller skader du andre vil det få konsekvenser. Å når konsekvensene kommer, er det ikke sikkert du vil klare å se sammenhengen mellom dine handlinger og konsekvensen. 

"You have to pay the piper"

Anonymkode: 46733...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker veldig narsissistisk, men ja det må innrømmes - også naivt, å tenke at det er en sammenheng mellom krenkelser og senere dødsfall i nær familie til den som var ansvarlig for krenkelsen.

Anonymkode: 02321...ce2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg tror ikke på karma. Det jeg derimot har sett ved flere tilfeller er at snille mennesker som gjør noe godt for andre, er de som får all dritten.

Anonymkode: 1fde1...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 14.19):

Nei, jeg tror ikke på karma. Det jeg derimot har sett ved flere tilfeller er at snille mennesker som gjør noe godt for andre, er de som får all dritten.

Anonymkode: 1fde1...b31

Men hvorfor er det ofte sånn? Har lagt merke til dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel alle får som fortjent til slutt, heldigvis, gjelder både god og ond oppførsel.

Endret av makkapakka
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 23.51):

Sant. 

Anonymkode: 62f41...f5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...