AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Del Skrevet 4. september 2023 Vi er blitt henvist til prøverør. På innkallingen står at vi er innkalt til utredning av uavklart tilstand. Er det andre som har blitt innkalt på samme grunnlag? Hva besto din utredning av? Endte det med prøverør? Anonymkode: 1ad67...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #2 Del Skrevet 4. september 2023 Det betyr vel bare at de ikke vet hva infertiliteten deres skyldes. Så lenge dere har prøvd i et år vil de nok starte utredning med gynekologisk undersøkelse og sædprøve, med mindre dere har gjort dette allerede. Har dere gjort dette og undersøkelsene er ok, vil de nok sette i gang med et vanlig IVF-forsøk for å se om det funker. Anonymkode: 2c50a...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Del Skrevet 4. september 2023 Alle som ikke har et kjent underliggende problem eller annen grunn til at de må ha fertilitetsbehandling (f.eks. enslig, samkjønnet partner) blir innkalt på det grunnlaget. Betyr rett og slett at du skal utredes, og derfra kan det jo gå alle veier. Vi ble henvist etter å ha prøvd i 4 måneder da jeg allerede hadde prøvd å bli gravid i nærmere to år med annen partner tidligere. Ble tatt blodprøver av meg, sædprøver av mannen og ultralyd av eggstokker. Lengre kom vi ikke, for vi ble spontant gravide mens vi ventet på neste innkalling 🤷🏻♀️😅 Prøvene viste dog lave amh-tall, så vi ble på det grunnlag rehenvist da vi skulle prøve på søsken. Anonymkode: 9b4ea...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det betyr vel bare at de ikke vet hva infertiliteten deres skyldes. Så lenge dere har prøvd i et år vil de nok starte utredning med gynekologisk undersøkelse og sædprøve, med mindre dere har gjort dette allerede. Har dere gjort dette og undersøkelsene er ok, vil de nok sette i gang med et vanlig IVF-forsøk for å se om det funker. Anonymkode: 2c50a...24d Vi har prøvd i nærmere to år, og det er tatt gynekologisk undersøkelse, blodprøver (jeg har for mye østrogen) og sædprøve. Har ikke sjekket eggkvalitet så vidt jeg vet. Takk for svar! Anonymkode: 1ad67...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle som ikke har et kjent underliggende problem eller annen grunn til at de må ha fertilitetsbehandling (f.eks. enslig, samkjønnet partner) blir innkalt på det grunnlaget. Betyr rett og slett at du skal utredes, og derfra kan det jo gå alle veier. Vi ble henvist etter å ha prøvd i 4 måneder da jeg allerede hadde prøvd å bli gravid i nærmere to år med annen partner tidligere. Ble tatt blodprøver av meg, sædprøver av mannen og ultralyd av eggstokker. Lengre kom vi ikke, for vi ble spontant gravide mens vi ventet på neste innkalling 🤷🏻♀️😅 Prøvene viste dog lave amh-tall, så vi ble på det grunnlag rehenvist da vi skulle prøve på søsken. Anonymkode: 9b4ea...378 Takk for svar! Får håpe det går riktig vei for oss da. Amh-tall, hva er det? Anonymkode: 1ad67...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar! Får håpe det går riktig vei for oss da. Amh-tall, hva er det? Anonymkode: 1ad67...6e5 Amh er er hormon som produseres i eggstokkene og gir informasjon om eggreserve. Enkelt forklart har man ved høy amh mange egg, og færre ved lav. Anonymkode: 9b4ea...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå