Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er i slutten av 30-årene, føler meg for frisk til sykemelding, men merker også at jobben sliter meg ut og jeg har liten ork til aktiviteter utenom.

Noen som har erfaringer med å søke om redusert arbeidstid/stillingsbrøk pga egen helse ved å få lege erklæring? Evnt om det å søke permisjon også kunne vært et alternativ? Er arbeidsgivere medgjørlige når det kommer til slikt?
Jeg kunne tenkt meg å jobbe 50-80% i 6-12mnd. 

Jeg har oppsparte midler, så klarer meg bra på mindre inntekt.

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/arbeidstid/redusert-arbeidstid/

Anonymkode: a1599...e4d

Skrevet

Men klarer du seg hvis du blir ufør med lavere inntekt? Er da 34% mindre. Bruker man oppsparte midler for å leve, så har man jo da strengt tatt for lav lønn.

Snakk heller med legen, aå kan det tenkes redusert sykemelding er tingen. Da taper du i såfall ikke noe hvis ting skulle gå galt

Anonymkode: cd412...1d4

Skrevet

Heisann, 

Jeg har en god inntekt og ingen å forsørge. Vil klare å dekke mine månedlige utgifter på 50% inntekt. Har uføreforsikring både privat og via jobb, men det er forsåvidt et godt poeng at uføretrygt blir regnet ut fra et gjennomsnitt. 

Har vurdert å gå til lege og iallefall ta en prat. Men jeg føler meg ikke "syk" nok til å ta ut sykemelding over lengre tid. 

Anonymkode: a1599...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...