Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2025 den 18.37):

Jeg har opplevd noe lignende. Om jeg løfter tungt bli jeg kvalm. F.eks da jeg skulle skifte dekk, og løftet på tunge dekk, ble jeg skikkelig uggen.

Jeg blir også småkvalm om jeg sover dårlig og stresser. Men ikke like ille som de gangene jeg har løftet tungt. Føler også at jeg er mer sliten enn før. Spesielt dagen etter ny dose. I tillegg har jeg vært kronisk forstoppet siden jeg startet med sprøyta. Det siste er min største utfordring. Nå tar jeg laxoberal dråper, som jeg ble anbefalt på apoteket. Ikke merket noen forbedring enda 😔

Anonymkode: 81eea...b79

Har du merket noe til bivirkninger som depresjon og angst?

Anonymkode: c870a...528

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 13.45):

Produsenten selv mener jo det kan være nødvendig med livslang behandling... 

Anonymkode: 46233...2f1

🙄🫣 Selvsagt, er jo tross alt mye penger det dreier seg om. Har de informert pasientene om bivirkninger som depresjon og suicidale tanker som FDI etterforsker nå? Synes det er ikke at de får lov til å bruke så mange kvinner og menn i en sårbar situasjon og utnytte det til det fulle. Kynisme til den store gullmedaljen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2025 den 20.18):

🙄🫣 Selvsagt, er jo tross alt mye penger det dreier seg om. Har de informert pasientene om bivirkninger som depresjon og suicidale tanker som FDI etterforsker nå? Synes det er ikke at de får lov til å bruke så mange kvinner og menn i en sårbar situasjon og utnytte det til det fulle. Kynisme til den store gullmedaljen. 

Jeg hadde ikke råd til flere sprøyter, og tok den siste i mai i fjor. Men jeg har merkelig nok klart å unngå å gå opp igjen.  Jeg har tenkt at jeg kan heller ta en ny runde hvis det går galt.  Prisen er jo helt vill.

• Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering.

veronica<3, mod. 

Skrevet

Ser innlegget mitt ble fjernet. Var ikke klar over at det ikke en gang var lov å bare skrive hvor man er på reisen beskrevet med hvilken penn man bruker. Trodde bare spørsmål om det var det som ikke var lov, beklager det altså 🥺 Skal prøve å redigere innlegget mitt:

Første uka kjente jeg meg noe usikker på bivirkninger. Utover uka da har jeg hatt mye hodepine og skikkelig fatigue.

Andre uke startet nå på fredag, og det er klart at kvalme også er der i tillegg som bivirkning. I tillegg kjenner jeg meg kald. Er ikke vandt til å fryse. Men det gjør jeg nå.

Jeg har gått ned rundt 1 kg, egentlig nå over helga. Mulig bare vannvekt. Men håper jo det fortsetter slik.

Så langt har det vært greit. Jeg drømmer jo om hvordan ting vil være på denne tiden om et år. 

• Liker 1
Skrevet

Har gått på Wegovy i 3 mnd, gått ned nesten 8 kilo, fulgt økning i henhold til anbefalinger. Veldig fornøyd egentlig. Men de siste to ukene har jeg vært skikkelig kvalm og med diaré. I dag har jeg kastet opp tre gangen på morgenen. Alt av mat og vann kommer opp igjen. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Kvalmen har hele tiden vært mest på morgenen men ikke så intenst som de siste to ukene. Skal egentlig ha selskap i kveld men jeg tør ikke spise noe for da vet jeg hvordan natten og neste morgen blir. Noen som har noen råd?

Anonymkode: a5e5d...b37

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har gått på Wegovy i 3 mnd, gått ned nesten 8 kilo, fulgt økning i henhold til anbefalinger. Veldig fornøyd egentlig. Men de siste to ukene har jeg vært skikkelig kvalm og med diaré. I dag har jeg kastet opp tre gangen på morgenen. Alt av mat og vann kommer opp igjen. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Kvalmen har hele tiden vært mest på morgenen men ikke så intenst som de siste to ukene. Skal egentlig ha selskap i kveld men jeg tør ikke spise noe for da vet jeg hvordan natten og neste morgen blir. Noen som har noen råd?

Elektrolytter og vann. Du burde også prøve å endre sted der du setter sprøyta. For meg hjalp det å sette i låret istedenfor magen, ga meg mye færre bivirkninger, sett mange i andre forum si det samme

Anonymkode: 0fb2c...7bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Elektrolytter og vann. Du burde også prøve å endre sted der du setter sprøyta. For meg hjalp det å sette i låret istedenfor magen, ga meg mye færre bivirkninger, sett mange i andre forum si det samme

Det visste jeg ikke, tusen takk! Skal prøve det neste uke. Har satt den i magen hver gang. Lurer også på om jeg skal gå litt ned på dosen en periode. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg forstår ikke hvordan det kan hjelpe? Blir ikke det akkurat det samme?
Hvor på låret setter du den? 

Anonymkode: 5e147...525

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2025 den 20.25):

Jeg forstår ikke hvordan det kan hjelpe? Blir ikke det akkurat det samme?
Hvor på låret setter du den? 

Anonymkode: 5e147...525

Det er det samme hvor du setter den, men om det hjelper mennesker å tro det er forskjellig og gir mindre bivirkninger så er jo det bra.

Anonymkode: 45e26...c3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2025 den 14.54):

Å spise lette måltider kan hjelpe. Jeg blir ofte kvalm og kaster opp hvis jeg drøyer for lenge med å spise. Blodsukkeret mitt er ikke veldig glad i å bli for lavt. 

Anonymkode: 309e0...75e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...