Gå til innhold

Flere som er innom kvinneguiden når de trenger en selvtillitsboost?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber innen et krevende felt. Og som med det meste går det opp og ned. Når det går ned kan det gå på selvtilliten løs og jeg kan begynne å tvile på meg selv og min mentale kapasitet. 

Når jeg er langt nede tar jeg meg en tur til Kvinneguiden og leser noen innlegg. Vips så er innser jeg hvor smart jeg er i forhold til vanlig folk, og selvtilliten får seg en boost. 

Flere?

Anonymkode: 098d8...06f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber innen et krevende felt. Og som med det meste går det opp og ned. Når det går ned kan det gå på selvtilliten løs og jeg kan begynne å tvile på meg selv og min mentale kapasitet. 

Når jeg er langt nede tar jeg meg en tur til Kvinneguiden og leser noen innlegg. Vips så er innser jeg hvor smart jeg er i forhold til vanlig folk, og selvtilliten får seg en boost. 

Flere?

Hehe, forsåvidt en god ide. Man må bare unngå å begynne å svare, for da forsvinner selvtilliten igjen. 

"Du høres veldig ung ut"
"Så utrolig teit sagt"
"Smart du (not)"
"Har du bodd under en stein?"
"Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen"

Anonymkode: b8bf4...1b7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk oss vanlige folk det er flest av her i landet. Hva får deg til å tro du er annerledes? Hva om du er vanlige folk for noen andre som leser dine svar? Det hjelper ikke å jobbe med et krevende felt for å bli "bedre" enn oss folk flest. Du sier selv at du tviler?

Sorry måtte bare få det ut. Jeg blir så sint når folk ser ned på meg.

Anonymkode: 6e178...e0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fordi jeg syns det er gøy jeg. 

Anonymkode: 2886b...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både rådgir, spør og diskuterer. 

Det er jo hyggelig om dere får noe utav det enten det er selvtillitsboost eller underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er faktisk oss vanlige folk det er flest av her i landet. Hva får deg til å tro du er annerledes? Hva om du er vanlige folk for noen andre som leser dine svar? Det hjelper ikke å jobbe med et krevende felt for å bli "bedre" enn oss folk flest. Du sier selv at du tviler?

Sorry måtte bare få det ut. Jeg blir så sint når folk ser ned på meg.

Anonymkode: 6e178...e0e

Er ikke TS men de som er i den øverste 1% vet det selvsagt, enten det gjelder IQ, utdannelse, jobb eller fotball. De ser ikke ned på deg. Men du burde se forskjellen mellom deg selv som fotballspiller og nen eliteseriespiller. Det blir like dumt når du kommer drassende med janteloven og skal late som andre ikke er flinkere enn deg på andre felt.

Anonymkode: 2b910...148

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det nesten motsatt. Det er en slags guilty pleasure å besøke kg, men merker at det trekker humøret ned veldig fort. Blir lei meg når jeg ser hvor mange som sitter fast i begrenset tankegang og alle mulige typer vanskelige situasjoner, eller jeg blir sjokkert over hvor negativt folk tenker om seg selv, om andre, og verden generelt. 

Så jeg kan ikke være her lenge om gangen med tanke på min egen mentale helse, man blir det man konsumerer, så viktig å konsumere fra mer oppløftende kilder enn kg...

Anonymkode: 2bc2f...b47

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat KG. 
Men får selvtillitsboost av å se Luksusfellen og ekstreme samlere 😂

Anonymkode: 1f712...d1a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg her her for å lære, og for å dele av egne erfaringer og kunnskap der det kan passe.

Når det er sagt, blir jeg ofte overrasket over hvor dumt folk rigger seg til. Særlig er det alt for mange som går inn i samliv/samboerskap/ekteskap med partnere som de aldri burde involvert seg med. Folk gjør idiotiske valg av årsaker jeg ikke forstår. Så kommer de til KG og klager sin nød og ber om råd. Ofte går det også utover barn, og det er forferdelig tragisk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Flere?

Regner med at du er såpass godhjertet at du forsøker å hjelpe folk i trådene du leser da..

Jeg synes at det er kjekt å lese her inne. Dropper av og til vaset som vises på tv og leser istedet her.

Anonymkode: 90239...25f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Athena Freyja said:

Nei, bruker kun KG som ren underholdning. 

Her også men man kommer ikke utenom at man er ganske fornøyd med seg selv når man ser hva som henger her. 

Anonymkode: eaefd...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Synes det høres litt stusselig ut å føle seg bedre ved å se ned på andre. Typisk mobbeatferd fra ungdomsskolen. 

Anonymkode: 7c33e...77f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Her også men man kommer ikke utenom at man er ganske fornøyd med seg selv når man ser hva som henger her. 

Anonymkode: eaefd...82d

Nja, det har jo vært noen runder på hva folk jobber med, har av utdannelse, hva de eier av bolig og bil osv., Er ganske spredt og bredt virker det som, og i alder også. Det er jo noe mer fokus på samliv og relasjoner her det kan sies, gutta kommer hit for det også ofte. Og det preger jo forumet, mange er ganske lost når det kommer til mellommenneskelige greier.

Det er jo også noe med hva man velger å diskutere -de fleste leser mer enn de skriver, og mange orker ikke å være med på molbo-samtaler eller trolling. I slike tråder blir det jo bare tull, få seriøse stemner. Andre tråder blir nyttige og veldig interessante. 

Jeg tror også at mange er på flere forum jeg sa. Selv er jeg på flere utenlandske spesifikt pga. hva jeg har av interesserer, jeg er på Reddit og var tidligere endel på diskusjon.no. 

Vi ser ingenting om andre, vi er rimelig anonyme og folk er gjerne ganske mye mer enn det de får vist på et forum. 

Anonymkode: 3bf8d...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 14.23):

Flere?

Jeg skjønner hvor følelsen kommer fra, da det kan være fort gjort å føle seg overlegen i diskusjoner der motparten ikke virker å ha lykkes mer generelt, der dette preger innholdet og der de gjerne kommer til kort når det gjelder å føre en saklig diskusjon. Samtidig tror jeg det er en veldig usunn følelse å dyrke fordi det vil medføre å bygge selvfølelse på andres tilkortkommenheter og ulykke, som jeg tror er skadelig for omgangen med andre. Etter en tid på dette forumet oppdager en gjerne også at det ligger mye vondt og traumatisk under for mange, som gjør det ytterligere ufint å godte seg over deres ulykke, og kanskje kan tjene som en påminnelse om hvor fort ting kan snu for en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 21.41):

Opplever det nesten motsatt. Det er en slags guilty pleasure å besøke kg, men merker at det trekker humøret ned veldig fort. Blir lei meg når jeg ser hvor mange som sitter fast i begrenset tankegang og alle mulige typer vanskelige situasjoner, eller jeg blir sjokkert over hvor negativt folk tenker om seg selv, om andre, og verden generelt. 

Så jeg kan ikke være her lenge om gangen med tanke på min egen mentale helse, man blir det man konsumerer, så viktig å konsumere fra mer oppløftende kilder enn kg...

Anonymkode: 2bc2f...b47

Føler denne. Veien inn hit er kort, fordi det er så mye forskjellig å lese om og sluke en halvtime på. Men så er det også så sinnsykt mye trasig, eller skryt om penger og jobb, også føler jeg meg dårligere enn da jeg kom. Yes! 

Det verste man gjør er å skrive et innlegg. Da er man for hissig, har misforstått, for grådig, tenker for lite selv... Jeg anser meg selv som oppegående med en god omgangskrets, og godt likt på jobb. Her inne derimot, skal en ikke si mye på en skjev måte før hodet er kappet av.

Anonymkode: 3c842...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/3/2023 at 2:23 PM, AnonymBruker said:

Flere?

Nja, er ikke helt der, fordi det kan være forskjellige grunner til at folk skriver som de gjør.

Prøv heller forskjellige pro-russiske grupper på facebook, forskjellige konspirasjonsforaer, og folk som er lettere tilbakeståendede eller tapere.

Da blir jeg glad inni meg etter og ha vært der.

Anonymkode: 53bf5...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mange av diskusjonene her - og mange saklige innlegg har gitt meg noe å tenke på, selv om jeg var uenig i utgangspunktet. Det som derimot aldri slutter å forbause meg er hvordan noen tolker alt i verste mening, og hopper til ytterpunkter før man før sukk for seg. Selv om man svarer at de misforstår, det var ikke ment i slik tone - og utdyper hva man mente…  Jeg skjønner jo at noen gjør det med vilje, og har det moro med det - men for min del blir det avsporing. Da gir jeg fort opp, og går ut av tråder jeg egentlig syntes var interessante  😊

Anonymkode: 2caae...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er dårlig for psyken min. Jeg ser hvordan andre har det, med familier, venner og kjærester osv., og jeg sitter her som singel, ensom alenemamma. Gjør meg trist. 

Anonymkode: 68236...64f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister troen på menneskeheten av å være her inne. Jeg ser ikke på meg selv som lynende intelligent, men jeg er akkurat smart nok til å skjønne at 95% her inne er komplette idioter. Og hvis dette gjenspeiler samfunnet forøvrig.... Hjelpes. Ignorance is bliss.

Anonymkode: 01503...df8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...