AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Del Skrevet 2. september 2023 Føles som jeg ikke er skapt til å løpe, men ønsker så veldig. Prøvde å lese meg opp på soner, og sakte jogging over rask. Har nå prøvd å jogge på 7 km/t, veldig rolig for de fleste, men min gjennomsnittspuls her ligger på 189, og er oppe på 194 etter 13 minutter, så de siste 7 minuttene. . Jeg er gjennomsvett og utslitt etterpå. er 174 cm høy og 84 kg Anonymkode: 2743c...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Del Skrevet 2. september 2023 Når det gjelder puls, er alder viktigere enn vekt og høyde. Makspulsen går nedover med alderen, så å bare nevne et pulstall sier veldig lite. Jeg ville prøvd å følge et program som veksler mellom å jogge og å gå når du skal trene deg opp. Da er det lettere å holde pust og puls mer kontrollert, samtidig som du unngår overbelastningsskader på bein. Løping er tungt for beina når man ikke er vant til det. Søk for eksempel opp C25K. Couch to 5 K. Lykke til 😊 Anonymkode: f9dc4...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Del Skrevet 2. september 2023 Sjekk ut appen Start Running, den er helt super for en nybegynner ☺️ Anonymkode: 087a6...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Sjekk ut appen Start Running, den er helt super for en nybegynner ☺️ Anonymkode: 087a6...989 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det gjelder puls, er alder viktigere enn vekt og høyde. Makspulsen går nedover med alderen, så å bare nevne et pulstall sier veldig lite. Jeg ville prøvd å følge et program som veksler mellom å jogge og å gå når du skal trene deg opp. Da er det lettere å holde pust og puls mer kontrollert, samtidig som du unngår overbelastningsskader på bein. Løping er tungt for beina når man ikke er vant til det. Søk for eksempel opp C25K. Couch to 5 K. Lykke til 😊 Anonymkode: f9dc4...973 skal prøve ut disse - har slitt litt med å gjennomføre hele veien ut før Anonymkode: 2743c...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Del Skrevet 2. september 2023 Det kommer til å bli bedre! Finn et program for nybegynnere og fortsett å løp 😊 Den økta du hadde hørtes veldig hard ut, og du kan legge opp til et langt roligere opplegg og få masse fremgang 😊 I begynnelsen vil mye av treningen være å veksle mellom og løpe og gå når du skal ta det rolig. På intervaller skal du ta mer i, men ikke i så lang tid av gangen 😊 Anonymkode: ae413...096 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 4. september 2023 #6 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 20.23): Det kommer til å bli bedre! Finn et program for nybegynnere og fortsett å løp 😊 Den økta du hadde hørtes veldig hard ut, og du kan legge opp til et langt roligere opplegg og få masse fremgang 😊 I begynnelsen vil mye av treningen være å veksle mellom og løpe og gå når du skal ta det rolig. På intervaller skal du ta mer i, men ikke i så lang tid av gangen 😊 Anonymkode: ae413...096 Jeg tror også den økta var knallhard, og det er greit nok, men du trenger rolige økter i mellom de harde, og det betyr nok i praksis en god og lang gåtur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå