AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Del Skrevet 1. september 2023 Hva skjer om man tar eggløsningssprøyte selvom man har hatt eggløsning? Legene er jo stengt for helgen, og jeg fikk beskjed om å ta eggløsning-sprøyte imorgen kveld om jeg ikke har fått klar positiv eggløsningstest inntil da. Har tatt eggløsningstest hver gang jeg har tisset (og holdt meg) siden igår, og strekene går fra ikke langt unna positiv til svakere streker nå 🤔 Tok blodprøver igår, så eggløsning hadde ikke skjedd... Anonymkode: 23f70...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. september 2023 #2 Del Skrevet 1. september 2023 Om du har hat eggløsning sp tar du ikke sprøyte...du tar den heller ikke om egget ikke er modent nok...du bør tar ultralyd før du setter sprøyte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Del Skrevet 1. september 2023 Sofakona skrev (3 timer siden): Om du har hat eggløsning sp tar du ikke sprøyte...du tar den heller ikke om egget ikke er modent nok...du bør tar ultralyd før du setter sprøyte Tok ultralyd før blodprøver igår, og det var nok derfor jeg måtte ta blodprøver for å sjekke om eggløsning hadde vært. Ts Anonymkode: 23f70...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 2. september 2023 #4 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tok ultralyd før blodprøver igår, og det var nok derfor jeg måtte ta blodprøver for å sjekke om eggløsning hadde vært. Ts Anonymkode: 23f70...d60 Du tar da blodprøver 7 dager etter eggløsning for å se. Da regner jeg med at du ikke tok sprøyta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Del Skrevet 2. september 2023 Jeg hadde innsett i naturlig syklus sist. Hadde ikke hatt eggløsning da jeg hadde ultralyd men fikk beskjed om å booste eggløsningen ved å ta ovitrelle Anonymkode: 76972...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 2. september 2023 #6 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde innsett i naturlig syklus sist. Hadde ikke hatt eggløsning da jeg hadde ultralyd men fikk beskjed om å booste eggløsningen ved å ta ovitrelle Anonymkode: 76972...403 Men da,hadde du stort nok egg? Denne medesinn tas for å hjelpe egget å slippe og du kan få eggløsning 24-36 timer etter den er tatt. Om du tar den uten egget er stort nok vil du miste et umoden egg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Del Skrevet 2. september 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Men da,hadde du stort nok egg? Denne medesinn tas for å hjelpe egget å slippe og du kan få eggløsning 24-36 timer etter den er tatt. Om du tar den uten egget er stort nok vil du miste et umoden egg Folikkelen var egentlig ikke stor nok, derfor måtte jeg booste så jeg fikk eggløsning før innsett av blasto Anonymkode: 76972...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 2. september 2023 #8 Del Skrevet 2. september 2023 Når skal du ha innsett? Får du ultralyd før innsetting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Del Skrevet 2. september 2023 Sofakona skrev (3 minutter siden): Men da,hadde du stort nok egg? Denne medesinn tas for å hjelpe egget å slippe og du kan få eggløsning 24-36 timer etter den er tatt. Om du tar den uten egget er stort nok vil du miste et umoden egg Folikkelen var bare 14mm Anonymkode: 76972...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Del Skrevet 2. september 2023 Sofakona skrev (51 minutter siden): Men da,hadde du stort nok egg? Denne medesinn tas for å hjelpe egget å slippe og du kan få eggløsning 24-36 timer etter den er tatt. Om du tar den uten egget er stort nok vil du miste et umoden egg Men spiller ingen rolle om hun mister ett noe umodent egg når hun skal ha innsett... er ikke det egget som slippes som skal benyttes og har da ingenting å si. Men til TS: Å sette sprøyten etter du eventuelt har hatt eggløsning er egentlig bortkastet. Men vet at Ovitrelle også brukes til å booste kroppen inn i graviditetsmodus, men det er da i samråd med lege og i lavere doser enn hele sprøyten. Jeg ville ikke tatt sjansen på å gjøre annet enn hva legene har sagt. Og er dumt å kaste vekk en sprøyte du ikke trenger å benytte. Men hvis du IKKE har fått en tydelig klar eggløsningstest så setter du sprøyten som de har sagt. Sist innsett jeg hadde fikk jeg samme beskjed. Om EL ikke var helt soleklar positiv til kl 20 om kvelden skulle jeg sette sprøyten. Anonymkode: 28c57...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. september 2023 #11 Del Skrevet 5. september 2023 Jeg har tatt noen sykluser med ovitrelle som kanskje ikke var strengt nødvendig. Gynekologen har tatt undersøkelse av eggene, og sagt at jeg høyst antagelig ville få EL av meg selv. Men for å være helt på den sikre siden så har jeg fått ovitrelle likevel. Han sa at det ikke var noe ille som kunne skje, men at det tvert i mot kunne bli en boost for kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå