AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Hei, vi hadde bier tidligere i år, fikk skadedyrfirma til å forgifte biene med pulver inni veggen. Alle biene tilsynelatende døde og det var stille. Vi holder på med renovering av dette gamle huset, og å finne bolet (inni vegg!) er ikke gjort i en fei og få håndverker til å åpne (han har mye annen jobb her og) så vi håpet at skadedyr jobben skulle kjøpe oss litt tid til vi fikk åpnet opp vegger. Nå over en måned senere er bier tilbake, med revansj. 1000 vis av dem, bare at nå er det ekstreme mengder INNE i oppgangen. De har holdt på nå i tre dager, tjukt med bier! Jeg sprayer med trinol for harde livet- men de kommer jo bare tilbake flere. Jeg skjønner at vi må åpne vegger asap, men igjen; vi trenger jo folk og de hadde ikke mulighet nå. Jeg lurer nesten på om biene etablerer bol inne nå? Jeg innser at enten; 1. dronningen døde ikke av giften og har nå lagt nye egg. Og det er disse som svermer nå 2. det er en ny sverm. Som har rømt fra en birøkter. svermen som var her opprinnelig var også rømt fra en birøkter. Dette var da krainer bier. Birøktere ville ikke ha dem. Så dermed ble det skadedyrfirma. men hva kan vi gjøre nå sånn umiddelbart? Det har gått tre dager og de svermer like intenst. Anonymkode: a87ca...ec0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå