AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #41 Del Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (På 31.8.2023 den 0.07): Oj, du har hatt mange biler! Du kjører ikke elbil av miljøhensyn, skjønner jeg? 😉 Anonymkode: f1e20...bb4 Nei, kjører elbil pga lommeboka 😊 Men har hatt ekstremt mange biler, vi har alltid måtte ha to biler og liker å prøve forskjellige biler. Så har sjeldent hatt dem mer enn maks ett år før de er solgt igjen. Har hatt 5 e-golfer også 😅 Og noen fossilbiler 😅 Anonymkode: 5e649...3e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #42 Del Skrevet 1. september 2023 On 8/31/2023 at 12:07 AM, AnonymBruker said: Oj, du har hatt mange biler! Du kjører ikke elbil av miljøhensyn, skjønner jeg? 😉 Anonymkode: f1e20...bb4 Vi har hatt like mange biler, og kjøper elbil mye av miljøhensyn. Men behovene har endret seg. Forskjell på hva man trenger i Oslo sentrum med 1 barn og i Ås med 4 barn. (Og vi totalvraket en bil) Anonymkode: 73cdc...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 1. september 2023 #43 Del Skrevet 1. september 2023 Skal ikke anbefale en bil foran en andre. Se på ditt behov. Bagasjeplass, km. Du må velge hva som er riktig for ditt behov av en bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #44 Del Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 14.08): BYD bør du ikke kjøpe, forsovet ikke et eneste kinesisk merke da de ikke er bygd for vårt kalde klima. Tesla har for mange feil fortsatt, med både lakk og data, som nevnt over her er ikke bilen verdt en tur innom kundeservice for de vet ikke hva service er. En annen relevant ting er at så fort batterigarantien utgår så kan du garantere at du må kjøpe nytt batteri! Buzz har kort rekkevidde, husk at den er enda kortere på vintere. Hold deg til kjente merker som har flere år å gå på, å som kjenner klimaet i landet vårt både mtp batteri men også mtp dugg Anonymkode: b6f73...673 Forsovet? Anonymkode: 57148...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #45 Del Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 23.57): Den er jo forferdelig stygg. Det var kun S modellen som var noe, alle andre er bare stygge og dårlige. Har Polestar nå, veldig fornøyd. Anonymkode: 9bbf7...a44 Det er ikke sånn at din smak er fasiten, vet du😉 Det du definerer som «stygg», kan være andres definisjon av «fin/heftig/kul». Anonymkode: 57148...570 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #46 Del Skrevet 1. september 2023 On 8/30/2023 at 1:41 PM, Hjelmesett said: Uten tvil E-Golf 2018 - idag Egolf er den best bilen jeg har hatt. Savner den. Vår var 2015 da, så ble for kort rekkevidde:( Anonymkode: 73cdc...dc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #47 Del Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Egolf er den best bilen jeg har hatt. Savner den. Vår var 2015 da, så ble for kort rekkevidde:( Anonymkode: 73cdc...dc3 Da kan du jo glede deg til at det er en hel verden der ute med purpose built EVs som fungerer og er designa så mye bedre enn en ussel e-Golf! Anonymkode: 07698...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #48 Del Skrevet 1. september 2023 Audi Q4 50 quattro Anonymkode: 1ffac...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 1. september 2023 #49 Del Skrevet 1. september 2023 Pudderrosa skrev (På 30.8.2023 den 21.23): Hva er folkets mening om Skoda enyaq? Har kjørt en del IV80+. Fin å kjøre den. Vurderte den, Tesla y, Ioniq 5 og EV6 en stund. Men gikk ikke for noen av dem til slutt. Men Enyaqen ga et ok inntrykk den 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 1. september 2023 #50 Del Skrevet 1. september 2023 sicario skrev (22 minutter siden): Har kjørt en del IV80+. Fin å kjøre den. Vurderte den, Tesla y, Ioniq 5 og EV6 en stund. Men gikk ikke for noen av dem til slutt. Men Enyaqen ga et ok inntrykk den 😊 Hva gikk du for til slutt? Tror du har hatt et veldig godt utvalg til vurdering der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #51 Del Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (På 31.8.2023 den 0.09): Veldig fornøyd med vår Hyundai Ioniq 5. God plass til tre tenåringer i baksetet, justerbar seterad bak, sjåfør- og passasjersetet har fotskammel og kan legges i liggeposisjon. Praktisk under lading o.l. da man kan slappe godt av. Stort bagasjerom. Finnes i 4WD. Den aller største ekstraluksusen er at man kan kjøre bilen ved hjelp av nøkkelen. Veldig praktisk ved parkering i trange phus og lignende. Bare still bilen i rett posisjon, gå ut, og rygg/kjør den på plass fra utsiden med nøkkelen. Og når du skal dra igjen med bilen kjører du den frem igjen med nøkkelen, så er det bare å hoppe inni når dørene er "frigjort" fra trange hindringer. Anonymkode: 8c8a5...677 Kan ikke ha med noe særlig bagasje i den bilen…. https://www.motor.no/aktuelt/hyundai-ioniq-5-sa-lav-nyttelast-at-calle-kan-bare-ha-barn-som-passasjerer/224283 Anonymkode: bff25...161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 1. september 2023 #52 Del Skrevet 1. september 2023 catman skrev (1 time siden): Hva gikk du for til slutt? Tror du har hatt et veldig godt utvalg til vurdering der. Det ble en 2023 Audi Q4 50 quattro etron. Den ga jevnt over en bedre følelse. Lå et hakk over de andre i kvalitetsfølelse og komfort 😊. Samtidig har jeg svært god erfaring med quattro fra tidligere. Kjører en del på litt vanskelig fremkommelige veier, særlig på vinteren. Hadde vi kun handlet ut i fra fornuft, så kunne vi fort gått for Enyaqen. Egentlig ingen store ting som trakk ned der. Litt samme følelse som EV6 og Ioniq 5 for min del. Ingen større ting som trekker ned. Tesla har jeg hatt før. Flere ting jeg ikke er særlig begeistret for med Tesla og model Y som vi vurderte. Jeg syntes de er for stive å kjøre. Ikke på langt nær samme komfort som Audien og gir en mye mer «billigfølelse» interiørmessig. Virker rett og slett som en billigere bil. Jeg har nok blitt for gubbete til at 1 sekund fra eller til fra 0-100 har noe som helst å si. Jeg trenger ingen lyskryssracer. De har alle mer en nok krefter og «futt» for min del😅 Syntes det er mange gode kandidater i dette segmentet nå. Handler til slutt om «følelse» og personlige preferanser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 2. september 2023 #53 Del Skrevet 2. september 2023 Anbefaler uten tvil Tesla. Enkle og gode biler å kjøre. Model S, X eller Y hvis du trenger god plass. Model 3 er flott, men mindre bil og mindre plass. Flott for alle som ikke trenger så mye plass. sicario skrev (16 timer siden): Tesla har jeg hatt før. Flere ting jeg ikke er særlig begeistret for med Tesla og model Y som vi vurderte. Jeg syntes de er for stive å kjøre. Ikke på langt nær samme komfort som Audien og gir en mye mer «billigfølelse» interiørmessig. Virker rett og slett som en billigere bil. Billig kommer an på prisen og om det er brukt eller ny. Poenget med Tesla bilene er at det skal være enkle biler å kjøre og det skal holdes enkelt både eksteriør og interiør. Ikke mye pynt og dilldall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #54 Del Skrevet 2. september 2023 Sant, @Elooon, Tesla er enkle biler. Kvalitet på nivå med kinamerkene, men ikke en gang en skikkelig vindusviskerbryter eller fungerende fartsholder/TACC. Anonymkode: 07698...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #55 Del Skrevet 5. september 2023 sicario skrev (På 1.9.2023 den 22.09): Det ble en 2023 Audi Q4 50 quattro etron. Den ga jevnt over en bedre følelse. Lå et hakk over de andre i kvalitetsfølelse og komfort 😊. Samtidig har jeg svært god erfaring med quattro fra tidligere. Kjører en del på litt vanskelig fremkommelige veier, særlig på vinteren. Hadde vi kun handlet ut i fra fornuft, så kunne vi fort gått for Enyaqen. Egentlig ingen store ting som trakk ned der. Litt samme følelse som EV6 og Ioniq 5 for min del. Ingen større ting som trekker ned. Tesla har jeg hatt før. Flere ting jeg ikke er særlig begeistret for med Tesla og model Y som vi vurderte. Jeg syntes de er for stive å kjøre. Ikke på langt nær samme komfort som Audien og gir en mye mer «billigfølelse» interiørmessig. Virker rett og slett som en billigere bil. Jeg har nok blitt for gubbete til at 1 sekund fra eller til fra 0-100 har noe som helst å si. Jeg trenger ingen lyskryssracer. De har alle mer en nok krefter og «futt» for min del😅 Syntes det er mange gode kandidater i dette segmentet nå. Handler til slutt om «følelse» og personlige preferanser. Ja det er akkurat det som er problemet, for mange biler å velge i 😅 hadde håpet at mestparten av folk sa en bil, da hadde det vært så mye lettere 👏👏 Anonymkode: 663ec...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #56 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 22.26): Sant, @Elooon, Tesla er enkle biler. Kvalitet på nivå med kinamerkene, men ikke en gang en skikkelig vindusviskerbryter eller fungerende fartsholder/TACC. Anonymkode: 07698...9c5 Er det ikkje mulig å sette på vinduvisker?? Går det automatisk? Anonymkode: 663ec...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #57 Del Skrevet 5. september 2023 On 9/1/2023 at 7:31 AM, AnonymBruker said: Da kan du jo glede deg til at det er en hel verden der ute med purpose built EVs som fungerer og er designa så mye bedre enn en ussel e-Golf! Anonymkode: 07698...9c5 Kom gjerne med eksempler på biler i samme prisklasse ish som er like gode å kjøre. Jeg har ikke funnet noen. Hadde egolfen hadde bedre rekkevidde og plass til alle ungene hadde jeg angret, nå bare savnes den Anonymkode: 73cdc...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #58 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 13.40): Usikker hva eller hvordan man skal velge Har prøvd en del, og burde kanskje prøve flere. - Mercedes Eqc og Eqe -tesla X og S - Voyha - Hongqi - Audi Etron - Id4 og Id5 - ford e mack - byd uavhengig i de jeg har testet, hvilken elbil hadde du kjøpt idag? Anonymkode: 663ec...89f Jeg har en smerteterskel på 500 000: jeg liker ikke å bruke mye mer på en bil uansett hvilken motor. Jeg bør kunne dra 1300+ av tilhenger: jeg fantaserer om en festival campingvogn. Jo større bagasjekapasitet,jo bedre. Og vi er pensjonister,så vi måler med setene nede. Jeg ønsker så rask lading som mulig; rask hurtiglader er viktigere enn rekkevidde. Vi kjører: minst 20 000 serviceintervall Derifra ser vi på features. Anonymkode: 81314...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #59 Del Skrevet 5. september 2023 Audi q4 etron. Jeg sto mellom TMY/polestar 2/q4, og valgte sistnevnte fordi: - Jeg liker designet (eksteriør/interiør) bedre. - Bedre kjørekomfort og premiumfølelse som jeg personlig synes de andre mangler, særlig Teslaen. Anonymkode: ad4b5...f28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #60 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): - Bedre kjørekomfort og premiumfølelse som jeg personlig synes de andre mangler, særlig Teslaen. Anonymkode: ad4b5...f28 Samme grunner til at vi valgte Q4. Har kjørt ganske mange biler i det segmentet, og Q4 sto ut et hakk over konkurrentene for vår del. Kjørekomfort, følelse, samt at quattro er deilig. Anonymkode: 1ffac...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå