Gå til innhold

Hjelp! Skal kjøpe el-bil, men klarer ikke bestemme meg hvilken i denne jungelen. Hvilken hadde du kjøpt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Millinea skrev (6 minutter siden):

Tenker dere på garantien når dere valgte bil? Er garanti viktig for TS?

Vi gikk for MG marvel r pga 7 års garanti

Folk flest bryr seg ikke nevneverdig om de kjøper ny bil, da de ofte selger den før garantien går ut uansett.

Anonymkode: c33cb...862

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde kjøpt en Hyundai Ioniq 6. Men jeg har lite peiling på elbiler. Men synes Ioniq 6 er en av de fineste i hvert fall 😄 

Så ikke så mye hjelp å få fra meg 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på behovene man har, men jeg har Model X og kunne ikke vært mer fornøyd. Vi er 5 i familien og har hund, så vi trenger en del plass. Har 6-seter og set-upen er perfekt mtp to små barn. Den er romslig, god å kjøre, er behagelig og smart. Og så synes jeg den er veldig pen, selv om jeg har skjønt at de fleste ikke deler mitt syn der. 😅

Anonymkode: e0459...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger en trygg god bil. Har 3 barn i alder 13-14-17 år, så ikke ofte dem sitter samtidig i bilen. har hund. Bilen må ha 4 hjulstrekk. Bilen skal brukes til småkjøring, så rekkevidde er ikke så viktig, selvom det sikkert er kjekt å slippe å lade så ofte. Den må være god å kjøre, og pen. 
fra før er vi vant til stor suv, men ønsker nå elbil pga bensinpriser. 

Anonymkode: 663ec...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi trenger en trygg god bil. Har 3 barn i alder 13-14-17 år, så ikke ofte dem sitter samtidig i bilen. har hund. Bilen må ha 4 hjulstrekk. Bilen skal brukes til småkjøring, så rekkevidde er ikke så viktig, selvom det sikkert er kjekt å slippe å lade så ofte. Den må være god å kjøre, og pen. 
fra før er vi vant til stor suv, men ønsker nå elbil pga bensinpriser. 

Vi har Audi etron. Hytte på fjellet og uten tvil en fantastisk bil i bratte bakker på vinterføre. 40-45 mils rekkevidde holder «akkurat» for vårt bruk. Kjapp lading på 18 min😊

Anonymkode: 4a89e...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Usikker hva eller hvordan man skal velge Har prøvd en del, og burde kanskje prøve flere. 

- Mercedes Eqc og Eqe -tesla X og S - Voyha - Hongqi - Audi Etron -  Id4 og Id5 - ford e mack - byd 

uavhengig i de jeg har testet, hvilken elbil hadde du kjøpt idag?  

Tesla 3 eller Y

Anonymkode: a5501...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudderrosa skrev (40 minutter siden):

Hva er folkets mening om Skoda enyaq?

Vi har denne. Godt fornøyd! God å kjøre

Anonymkode: e1ce2...69d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på vår 2. Tesla S og er veldig fornøyde! Blir nok en til neste gang vi skal ha ny også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner ikke Kia EV 6 eller Ioniq 5/6. Disse er i samme kategori elbil som flere av de du nevner - og litt like hverandre (men ulike de andre). HUD i EV6, kjørekomfort, rekkevidde, 7 års rekkevidde og hurtiglading gjorde at denne skilte seg ut for oss.
Men det kommer jo an på hva som er viktigst for deg, men jeg ville nok prøvekjørt de i alle fall. Og er prøvekjøring for kort, finn noen som leier de ut for en dag eller helt på
Getaround e.l (gamle Nabobil)

Anonymkode: abff5...a67

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har denne. Godt fornøyd! God å kjøre

Anonymkode: e1ce2...69d

Superfornøyd her også. 

Anonymkode: 52ff5...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skoda Enyaq er faktisk fin å se på, må prøvd å få prøvekjørt den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du nevner ikke Kia EV 6 eller Ioniq 5/6. Disse er i samme kategori elbil som flere av de du nevner - og litt like hverandre (men ulike de andre). HUD i EV6, kjørekomfort, rekkevidde, 7 års rekkevidde og hurtiglading gjorde at denne skilte seg ut for oss.
Men det kommer jo an på hva som er viktigst for deg, men jeg ville nok prøvekjørt de i alle fall. Og er prøvekjøring for kort, finn noen som leier de ut for en dag eller helt på
Getaround e.l (gamle Nabobil)

Anonymkode: abff5...a67

Ja må se på de bilene også 😇 Mannen har faktiskt nevnt Kia 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tesla Y. Uten tvil. Hvis jeg hadde pengene. :) 

Anonymkode: 653ec...085

Den er jo forferdelig stygg. Det var kun S modellen som var noe, alle andre er bare stygge og dårlige. Har Polestar nå, veldig fornøyd. 

Anonymkode: 9bbf7...a44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

ID4. Kjører ID4 idag og er kjempe fornøyd. Hatt 3 Teslaer (en S og 2 modell 3) og jeg skal aldri ha Tesla igjen. Dårlig lakk og verdens dårligste "kundeservice". Aldri skal jeg ha noe med dem å gjøre igjen.

Hatt 2 e-tron - likte de kjempe godt, men ikke verdt prisen mtp. rekkevidden du får

Anonymkode: 5e649...3e5

Oj, du har hatt mange biler! Du kjører ikke elbil av miljøhensyn, skjønner jeg? 😉

Anonymkode: f1e20...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med vår Hyundai Ioniq 5. God plass til tre tenåringer i baksetet, justerbar seterad bak, sjåfør- og passasjersetet har fotskammel og kan legges i liggeposisjon. Praktisk under lading o.l. da man kan slappe godt av. 

Stort bagasjerom. Finnes i 4WD. 

Den aller største ekstraluksusen er at man kan kjøre bilen ved hjelp av nøkkelen. Veldig praktisk ved parkering i trange phus og lignende. Bare still bilen i rett posisjon, gå ut, og rygg/kjør den på plass fra utsiden med nøkkelen. Og når du skal dra igjen med bilen kjører du den frem igjen med nøkkelen, så er det bare å hoppe inni når dørene er "frigjort" fra trange hindringer. 

Anonymkode: 8c8a5...677

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke lovlig nyttelast. Den er lav generelt på elbiler, og siden noen av dem veier mer enn oppgitt blir den ekstremt lav i noen tilfeller. På MG Marvel R er den 303 kilo, eller 4 personer på 75 kg hver, og da må de ha lett tøy...

https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/nyttelast-test

Anonymkode: 67ad7...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...