Lawyam Skrevet 30. august 2023 #21 Del Skrevet 30. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har de siste årene trodd mer og mer på reinkarnasjon. Jeg har fulgt flere åndelige veiledere på sosiale medier (som jeg tilfeldigvis har funnet i en lang og vanskelig periode i livet), og alle sier mye av det samme, kort fortalt at vi som sjeler selv velger å leve mange liv på jorden for å lære, for å erfare alle følelser, for å vokse som sjeler gjennom alle utfordringer vi har. Vi velger selv våre utfordringer i vårt neste liv, før vi blir født på nytt. Jeg tror det er livet/livene her på jorden som virkelig er det som er tøft, mens «etterlivet», eller der vi sjeler befinner oss mellom livet, er der vi er «hjemme», der vi bare føler ren kjærlighet. Anonymkode: 2a408...e77 Hva er det som er forlokkende med den tanken? Hva synes du om det nåværende valget? Hva tenker du om å måtte gjennom 'alle' tenkelige og utenkelige utfordringer også når du er ferdig med dette og må starte på nytt hver gang? Hvor ser du deg være nå i 'lærekurven'? Jeg synes det høres slitsomt ut (det nevnte jeg jo tidligere - og synes nå at det nå være mer forlokkende å få hvile der JEG skal fordi der er det også bare ren kjærlighet og vi får all kunnskap når vi kommer dit - og det er rett etter dette, men du synes det er mer forlokkende å ta noen runder til altså? Ja, jeg vet de sier det samme fordi det er østlig filosofi så det handler ikke om at de vet, det er en 'tro'. Hinduisme/buddisme etc. Endret 30. august 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #22 Del Skrevet 30. august 2023 6 hours ago, Lawyam said: I helvete er det ingen barn.. Barn er automatisk tatt inn i himmelen de. Hvor går grensen for når en er barn og når en er voksen? La oss si den er 18 år, for eksempel. Kommer en på 17 år og 364 dager automatisk til himmelen? I et evighetsperspektiv, vil det lønne seg å dø før en blir 18? Anonymkode: 55571...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 30. august 2023 #23 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvor går grensen for når en er barn og når en er voksen? La oss si den er 18 år, for eksempel. Kommer en på 17 år og 364 dager automatisk til himmelen? I et evighetsperspektiv, vil det lønne seg å dø før en blir 18? Anonymkode: 55571...787 Vet ikke, kanskje når uskylden er borte. Nå er det livet her veldig kort i forhold til evighetspetspektivet uansett, men for de som blir eldre her vil det uansett sikkert lønne seg mest - ikke fordi det belønnes, men fordi de kristne har fått et oppdrag som handler om å samle flest mulig slik at flest mulig blir med og det vil vel være best å starte tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #24 Del Skrevet 30. august 2023 Lawyam skrev (7 timer siden): Hva er det som er forlokkende med den tanken? Hva synes du om det nåværende valget? Hva tenker du om å måtte gjennom 'alle' tenkelige og utenkelige utfordringer også når du er ferdig med dette og må starte på nytt hver gang? Hvor ser du deg være nå i 'lærekurven'? Jeg synes det høres slitsomt ut (det nevnte jeg jo tidligere - og synes nå at det nå være mer forlokkende å få hvile der JEG skal fordi der er det også bare ren kjærlighet og vi får all kunnskap når vi kommer dit - og det er rett etter dette, men du synes det er mer forlokkende å ta noen runder til altså? Ja, jeg vet de sier det samme fordi det er østlig filosofi så det handler ikke om at de vet, det er en 'tro'. Hinduisme/buddisme etc. Jeg syns ikke det høres forlokkende ut, nei. Og livet jeg lever nå er definitivt ikke noen dans på roser, jeg kjemper en lang og tøff kamp, på flere områder. Aller helst skulle jeg gjerne seilet gjennom livet, uten kronisk sykdom som ødelegger alt av håp og drømmer, og hver eneste hverdag. Det er pga disse utfordringene jeg har blitt mer åndelig, fordi jeg har søkt etter svar, og den søken har ledet meg til disse åndelige veilederne. De kanaliserer og får beskjeder fra sine åndelige hjelpere på den andre siden. Og mange mange åndelige veiledere over hele verden sier omtrentlig de samme tingene. Og det de sier resonnerer i meg, jeg føler og tror at det må være noe i det. Ikke fordi det høres forlokkende ut, for det gjør det jo virkelig ikke, men fordi det gir noen svar. Hvorfor er det ellers meningen at enkelte av oss skal lide så voldsomt gjennom livet? Hvis vi ikke skal lære av det? Selvsagt kan ingen vite, men hver av oss må tro på det vi tror på. Noen velger å tro på det som gir ro, en slags ønsketenkning, og noen tror på dette som de åndelige veilederne forteller om. Anonymkode: 2a408...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gamerface Skrevet 30. august 2023 #25 Del Skrevet 30. august 2023 Lawyam skrev (9 timer siden): Det er nok minst like mye å finne på der som her, men du slipper sykdom, død, sorg, vold, ran og skader, krig, fare, sult, krangler og fattigdom og slike ting, men for all del hvis du er redd for å kjede deg er det jo sikkert mer spenning forbundet med å høre smerteskrik og kjenne flammenes hete gjennom hele evigheten. Hørt om sarkasme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 30. august 2023 #26 Del Skrevet 30. august 2023 Gamerface skrev (2 minutter siden): Hørt om sarkasme? Ja, jeg var innom i siste halvdel av det jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 30. august 2023 #27 Del Skrevet 30. august 2023 Jeg håper det er det, jeg vil så gjerne se barnet mitt igjen, mammaen min, min søster og alle mine besteforeldre. Jeg er ikke troene som på gud eller noe, men jeg håper på vi ses igjen, for hva er da meningen med livet og all denne sorgen💔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #28 Del Skrevet 30. august 2023 Forvirret23 skrev (41 minutter siden): Jeg håper det er det, jeg vil så gjerne se barnet mitt igjen, mammaen min, min søster og alle mine besteforeldre. Jeg er ikke troene som på gud eller noe, men jeg håper på vi ses igjen, for hva er da meningen med livet og all denne sorgen💔 Jeg tror vi ser igjen alle våre kjære vi har mistet, og jeg tror også at de fortsatt er her med oss, selv om de ikke er her i fysisk form❤️ Anonymkode: 2a408...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå