Gå til innhold

Jeg aner ikke hvem jeg kan øvelsekjøre med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å få endelig ta sertifikat. Problemet mitt blir at jeg kjenner ingen som kan hjelpe meg. Min venn har hatt sertifikater sitt for kort tid til å bistå. Hun heller kjenner ingen. Skremmer meg hvordan hun rutinerte seg ved å øvelsekjøre med trafikkskolen. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal finne noen ærlige og rederi som vil hjelpe meg mot litt betaling selvfølgelig. Tenkte jeg kunne spørre på nettet (FB, finn.no) men har dårlig erfaring med det og er redd jeg havner med useriøse med uærlig hensikter/creep.

What to do? 🫥

Anonymkode: 46ce4...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minsta brukte kjøreskolen. Flytta for å gå på videregående så det begrenset seg på hva vi kunne bidra med. Det gikk fint og hadde ikke så mye timer ekstra. 

Anonymkode: 0214b...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du bare ta flere timer. Det er ikke lov å betale noen privat for øvelseskjøring.

Anonymkode: 20a97...0dc

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en frivilligsentral der du bor? De hjelper ofte til med øvelseskjøring mot at du betaler bensin/diesel/strøm.

Anonymkode: d2575...521

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen å øve med, så måtte bare ta mange kjøretimer… Dyrt, men også bedre kvalitet på øvingen. Jeg har fått mye bruk for sertifikatet ifm jobb, så på sikt har jeg absolutt tjent på det. 

Anonymkode: 7adf0...0c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg øvelseskjørte ikke med noen andre enn kjøreskolen den gangen jeg tok lappen. 

Sånn er det bare, har man ikke noen som kan hjelpe til, så må man bruke kjøreskolen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da får du bare ta flere timer. Det er ikke lov å betale noen privat for øvelseskjøring.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ingen å øve med, så måtte bare ta mange kjøretimer… Dyrt, men også bedre kvalitet på øvingen. Jeg har fått mye bruk for sertifikatet ifm jobb, så på sikt har jeg absolutt tjent på det. 

Var du helt ny med kjøring? Det blir jeg. Husker du ca hvor mange timer du måtte ta? Jeg har spart og spart i mange år til sertifikat men hele tiden håpet jeg kom til å finne noen som kunne bistå meg litt med øving. Redd jeg må vente og nå spare enda mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk din nærmeste frivilligsentral, de bidrar ofte med øvelseskjøring. 

Anonymkode: a2100...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelseskjørte ikke med andre enn kjøreskolen. Mamma hadde bare automat-bil og det hjalp uansett ikke meg. 

Anonymkode: 9b724...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ta alt på en gang om du synes det blir for dyrt. Ta en dobbelttime i måneden f.eks. snakk med kjøreskolen så lager de et opplegg for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var du helt ny med kjøring? Det blir jeg. Husker du ca hvor mange timer du måtte ta? Jeg har spart og spart i mange år til sertifikat men hele tiden håpet jeg kom til å finne noen som kunne bistå meg litt med øving. Redd jeg må vente og nå spare enda mer

Jeg tok lappen for ca 12 år siden, brukte 40 000 totalt (men skal sies at jeg trengte to forsøk på oppkjøringen…). Bare begynn, så kan det hende du får øvd litt utenom innimellom? Det er jo sånne «pensumtrinn» man må igjennom nå, så du får bare ta ting etterhvert som du får råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelseskjørte ikke med andre enn kjøreskolen. Mamma hadde bare automat-bil og det hjalp uansett ikke meg. 

Anonymkode: 9b724...876

Så og si alle biler i dag er automat og innen 5 år så er alle elbil, så å ta manuell i dag spiller ingen rolle. Her jeg bor ser jeg kjøreskolen bruke elbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blizz1 skrev (2 minutter siden):

Så og si alle biler i dag er automat og innen 5 år så er alle elbil, så å ta manuell i dag spiller ingen rolle. Her jeg bor ser jeg kjøreskolen bruke elbiler.

Det er jo bare tull at alle er el-bil innen fem år 😅😅 

Anonymkode: b77fa...24a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tull at alle er el-bil innen fem år 😅😅 

Anonymkode: b77fa...24a

*Alle nye biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bruk kjøreskole. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å risikere min bil for ukjent person.. 

Anonymkode: 90eca...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke en eneste time med prøvekjøring. Det gikk helt fint det. Det er ikke så vanskelig å kjøre.

Anonymkode: 59136...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk skolen, det er det beste! Da slipper du også å lære deg uvaner som andre har lagt seg til!

Anonymkode: 9a6b8...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved øvelseskjøring er det den som er med  som har ansvaret. Dermed er det lite fristende å øvelseskjøre med andre enn nær familie. Få vil jo risikere bulking ved å øvelseskjøre med ukjente eller perifere. 

Anonymkode: 11154...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...