AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Del Skrevet 28. august 2023 Hvordan reagerer dere på dette? Hvilke regler har dere for gravplassen til deres nære? Ved gravstøtta til sønnen min så er det stadig noen som legger igjen engler, andre pyntegjenstander osv. Tanken er sikkert god, men jeg syntes det blir for mye og tar med meg tingene hjem. Jeg har blitt så lei av å rydde opp disse tingene som blir lagt der og snakket med en av kameratene hans om det. Jeg har latt to små engler fra oss i familien stå. Jeg sier at graven er privat og at jeg vil bli spurt først om det skal settes noe annet enn blomster der. Han jeg snakket med sa at han syntes det er merkelig av meg og tingene er jo tegn på at folk var glad i sønnen min. Det er jo jeg som eier graven og bestemmer dette? Anonymkode: 94542...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 Populært innlegg #2 Del Skrevet 28. august 2023 Så heldig sønnen din er at så mange var glad i ham. Hadde ikke ryddet bort andres kjærlighet på den måten. Anonymkode: 412b5...328 98 31 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 Populært innlegg #3 Del Skrevet 28. august 2023 Du er rar. Anonymkode: cb849...5a3 67 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Del Skrevet 28. august 2023 Ja, du får fortsette å si fra. Men jeg synes det er en merkelig reaksjon fra deg. At ikke andre skal få legge betydningsfulle ting (for de) der som hjelper de i sorgen. Anonymkode: e7ab6...019 43 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 Populært innlegg #5 Del Skrevet 28. august 2023 Jeg hadde blitt kjempeglad om barnet mitt fikk sånn oppmerksomhet på gravstøtten sin, det viser jo bare hvor høyt barnet er elsket og savnet. Anonymkode: 9f529...994 55 8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 Populært innlegg #6 Del Skrevet 28. august 2023 Du er sær. Grava er ikke eid av deg, selv om du betaler. Du burde være glad for alle og enhver som besøker grava hans, og som har omtanke og setter ned noe. Anonymkode: 19e42...744 54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 Populært innlegg #7 Del Skrevet 28. august 2023 Dette var så rart at jeg nekter å tro at det kan være seriøst. Anonymkode: df6c3...b8b 49 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kalikalinka Skrevet 28. august 2023 Populært innlegg #8 Del Skrevet 28. august 2023 Du reagerer veldig irrasjonelt på at sønnen din hadde andre som var glad i ham i livet enn deg. De savner ham og vil minnes ham, og så fjerner du tingene deres? Og snakker med kameratene hans om at det blir for mye? Her må du gå i deg selv. Du er i sorg, og det er svært forståelig, men du har ikke enerett på å sørge over din sønn. Han var sitt eget menneske. 44 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Msramkins Skrevet 28. august 2023 #9 Del Skrevet 28. august 2023 (endret) Teknisk sett er det nok du som eier graven ja, men jeg opplever det som folk flest synes det er innafor å legge ned blomster / hilsener etc på graven til noen man er glad i… Jeg hadde ikke plantet om på andres gravsteder, men lagt ned en rose / tent lys etc hadde jeg aldri innbilt meg kunne blitt feil. Kondolerer med sønnen din ❤️ Endret 28. august 2023 av Msramkins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. august 2023 #10 Del Skrevet 28. august 2023 Det er ikke "folk som tar seg til rette", det er mennesker som var glad i sønnen din som kommer for å sørge over ham og vise at de savner ham - vil du virkelig nekte dem det? Du er ikke den eneste som sørger og du eier ham ikke mer nå enn du gjorde da han var i livet. Sorg kan få mange irrasjonelle reaksjoner, jeg håper du etter hvert innser at det er det du har nå og at du klarer å se at dette er handlinger som viser at sønnen din var viktig for mange og glede deg over det, heller enn å se det som inntrenging i din sorg. 28 4 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #11 Del Skrevet 28. august 2023 I alle dager. Jeg betaler for graven og skal selv ligge der når min dag kommer, så hvorfor skal ikke jeg få si noe på dette? Graven ligger på gravplass, men hver enkelt grav er jo privat og tilhører nærmeste pårørende, da syntes jeg det er en uting at flere legger ting igjen der. Rotete kan det bli også. Ts Anonymkode: 94542...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 Populært innlegg #12 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I alle dager. Jeg betaler for graven og skal selv ligge der når min dag kommer, så hvorfor skal ikke jeg få si noe på dette? Graven ligger på gravplass, men hver enkelt grav er jo privat og tilhører nærmeste pårørende, da syntes jeg det er en uting at flere legger ting igjen der. Rotete kan det bli også. Ts Anonymkode: 94542...792 Dette er vel tulletråd? eller er du seriøs? 😳 Anonymkode: 87013...4fa 42 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 28. august 2023 #13 Del Skrevet 28. august 2023 Jeg skjønner deg godt, jeg.. 🙈 På graven til et nært familiemedlem (voksen) setter et annet familiemedlem stadig ut sånne barneengler. Jeg får helt spunk! Syns det er morbid. Er jo så mye annet fint å pynte med. Ikke døde barn.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #14 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I alle dager. Jeg betaler for graven og skal selv ligge der når min dag kommer, så hvorfor skal ikke jeg få si noe på dette? Graven ligger på gravplass, men hver enkelt grav er jo privat og tilhører nærmeste pårørende, da syntes jeg det er en uting at flere legger ting igjen der. Rotete kan det bli også. Ts Anonymkode: 94542...792 Altsåå, selvom du betaler for graven så er det en uskreven regel at alle som var glad i et menneske skal få lov til å legge igjen en blomst o.l. Nå oppfører du deg bare sært. Anonymkode: 7a714...e5f 30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvakky Skrevet 28. august 2023 #15 Del Skrevet 28. august 2023 Atte hæ?! De som er glad i sønnen din må vel få vise det på samme måte som du og din familie.. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 Populært innlegg #16 Del Skrevet 28. august 2023 Jeg har selv en sønn på kirkegården og la meg først og fremst kondolere❤️ Å miste et barn er mer enn man er skapt for å tåle. Til et en viss grad kan jeg forstå deg, vi ønsker jo at graven skal se pen og ryddig ut, og det er ikke alt som legges igjen som er helt min smak. Samtidig vet jeg jo at dette er større enn meg og mine behov. Det er mange som sørger når et ungt menneske går bort, og det er flott at de finner utløp for sorgen sin. Å velge ut det hjertet, eller engelen, å kjøpe den, ta den med til graven og plassere den, gir kanskje litt trøst for den som gjør det. Og så må jeg innrømme at jeg blir varm om hjertet hver gang jeg ser at noen har husket sønnen min. Det har gått noen år, men det at det stadig er spor etter andre betyr at han satt spor i andre mens han var her. Anonymkode: e5213...5a5 25 53 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #17 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I alle dager. Jeg betaler for graven og skal selv ligge der når min dag kommer, så hvorfor skal ikke jeg få si noe på dette? Graven ligger på gravplass, men hver enkelt grav er jo privat og tilhører nærmeste pårørende, da syntes jeg det er en uting at flere legger ting igjen der. Rotete kan det bli også. Ts Anonymkode: 94542...792 Okei, nå tror jeg at du bare tuller, men jeg skal svare deg ordentlig likevel. Jeg steller gravene til to av mine søsken og barnet til det ene søskenet mitt. Jeg mener ikke at vi har enerett på å sørge og å vise omsorg for de som er begravet. Jeg synes det er rørende når noen har satt fra seg hjerter eller engler eller hva det måtte være, en sommer hadde noen plantet en ekstra plante hos broren min. Nydelig omtanke! Tenk at noen tenker på barnet ditt, nok til å oppsøke grava og å legge igjen en liten gave. Du er sær og navlebeskuende. Anonymkode: 1e246...a78 18 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 28. august 2023 #18 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I alle dager. Jeg betaler for graven og skal selv ligge der når min dag kommer, så hvorfor skal ikke jeg få si noe på dette? Graven ligger på gravplass, men hver enkelt grav er jo privat og tilhører nærmeste pårørende, da syntes jeg det er en uting at flere legger ting igjen der. Rotete kan det bli også. Ts Anonymkode: 94542...792 Du eier ikke all sorgen over din sønn. 20 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #19 Del Skrevet 28. august 2023 Kondolerer ❤️ fullt forståelig at du vil ha det fint å ryddig. Samtidig så synes jeg det er veldig trist at du kaller det å ta seg til rette når personer som er glad kompisen sin, legger igjen ting som betyr noe for de og sikkert hadde betydd noe for sønnen din. Anonymkode: 28451...0fe 11 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #20 Del Skrevet 28. august 2023 Jeg synes det er rart hvor bestemt folk er i denne tråden på at folk skal kunne legge fra seg ting på hennes barns grav, og hun bare må godta det og til og med være glad for det. Jeg går ofte på graven til en ung mann som døde for noen år siden. Jeg tar aldri noe med meg, men blir stående der en liten stund og tenke og minnes. Graven holdes veldig pent av familien og på en måte som gjenspeiler den familiens omsorg for sitt barn. Jeg synes det er nydelig å se på, og kunne ikke tenke meg å legge noe igjen der og dermed forstyrre et minnested for den nærmeste familie. Noe annet er det med en blomsterbukett på den unge mannens bursdag eller dødsdag. Jeg tenker at det er godt for familien å se at noen fortsatt husker han og ønsker å minnes han. Men det er blomster som visninger etter noen dager, ikke gjenstander som blir liggende rundt omkring. Et gravsted er ikke et utstillingsvindu for alle og enhvers følelser og individualiteter. Det er et sted for minne, ro og ettertanke. Det synes jeg vi skal respektere. Anonymkode: b611a...cfb 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå