Gå til innhold

Styrketrening og alkohol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo opplagt at mye alkohol virker negativt inn på effekten av styrketrening. Men jeg lurer på, er det slik at f.eks. ett glass vin spiller noen rolle?  Eller hvis du drikker 4-5 enheter iløpet av helgen, men ikke noe ellers i uka, vil det ha så mye å si egentlig, hvis du trener riktig og har et bra kosthold ellers?

Anonymkode: 2a9d8...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at man får best utbytte om man spiser sunt og unngår alkohol. Dersom det ikke er et altenativ å ikke drikke, kan man si at det er et pluss at man iallefall trener. Alkohol påvirker søvnkvaliteten negativt. Søvnkvalitet er viktig for restitusjon. Man bør bestemme seg for hva som er det viktigste.

Anonymkode: f48b5...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Min erfaring er at man får best utbytte om man spiser sunt og unngår alkohol. Dersom det ikke er et altenativ å ikke drikke, kan man si at det er et pluss at man iallefall trener. Alkohol påvirker søvnkvaliteten negativt. Søvnkvalitet er viktig for restitusjon. Man bør bestemme seg for hva som er det viktigste.

Anonymkode: f48b5...0a9

Takk for svar. Jeg sover helt utmerket etter et par glass, og føler ikke det påvirker dagsformen dagen etter, så det er ikke noe tema for meg. Det handler kanskje mest om kaloriene, eller at nedbrytningen av alkohol kommer i veien for optimalt opptak av proteiner i kroppen?

Anonymkode: 2a9d8...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...