AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Del Skrevet 27. august 2023 Det er jo opplagt at mye alkohol virker negativt inn på effekten av styrketrening. Men jeg lurer på, er det slik at f.eks. ett glass vin spiller noen rolle? Eller hvis du drikker 4-5 enheter iløpet av helgen, men ikke noe ellers i uka, vil det ha så mye å si egentlig, hvis du trener riktig og har et bra kosthold ellers? Anonymkode: 2a9d8...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Del Skrevet 27. august 2023 Min erfaring er at man får best utbytte om man spiser sunt og unngår alkohol. Dersom det ikke er et altenativ å ikke drikke, kan man si at det er et pluss at man iallefall trener. Alkohol påvirker søvnkvaliteten negativt. Søvnkvalitet er viktig for restitusjon. Man bør bestemme seg for hva som er det viktigste. Anonymkode: f48b5...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Min erfaring er at man får best utbytte om man spiser sunt og unngår alkohol. Dersom det ikke er et altenativ å ikke drikke, kan man si at det er et pluss at man iallefall trener. Alkohol påvirker søvnkvaliteten negativt. Søvnkvalitet er viktig for restitusjon. Man bør bestemme seg for hva som er det viktigste. Anonymkode: f48b5...0a9 Takk for svar. Jeg sover helt utmerket etter et par glass, og føler ikke det påvirker dagsformen dagen etter, så det er ikke noe tema for meg. Det handler kanskje mest om kaloriene, eller at nedbrytningen av alkohol kommer i veien for optimalt opptak av proteiner i kroppen? Anonymkode: 2a9d8...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå