Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

The Unbearable Weight of Massive Talent.
Tror dette er en av favorittfilmene mine fra 2022, har ikke ledd så mye på lenge! Pedro Pascal er fantastisk altså! 

Anonymkode: 71ee7...fa0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Parts You Lose

Har sett den to ganger, en film som får meg til å tenke fordi det ligger en skjult betydning bak mye av det som sies. Først og fremst handler filmen om vennskap.

Anonymkode: c6bd6...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Jane Austen book Club (2007). Likte den 😊

Anonymkode: 8d249...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M. Night Shyamalam sin Old. Den har bare 5.8/10 på imdb, men fortjener langt bedre. Veldig ekkel urolig stemning gjennom hele filmen, god film. Mye tanker og følelser. 

Anonymkode: 9bdae...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

After we collied, jeg likte den faktisk mye bedre enn After, og i kveld blir det den 3 :)

Anonymkode: a8588...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dream Horse (2020)
Regi av Euros Lyn
Sett på NOW (Sky Cinema)

Jan Vokes jobber som butikkmedarbeider og bartender i en liten walisisk bygd, som nærmest har blitt en spøkelsesby etter nedlagt gruvedrift. Etter å ha overhørt en samtale mellom noen gjester i puben fatter hun interesse for hesteavl og starter et spleiselag i bygda for å avle frem en veddeløpshest. Basert på en sann historie.

Historien om unghingsten Dream Alliance, Jan Vokes og resten av karakterene i Cefn Fforest høres for alt det er verdt ut som en typisk "you couldn’t make this stuff up" – historien er for skamløst optimistisk og absurd til å kunne være oppspinn. Tonalt ligger den komfortabelt i feel good-kategorien, med øyeblikk av alvor og lett dramatikk, men uten å trå over smertegrensen for denne type film. I et sportsdrama basert på virkeligheten kan spenningen aldri ligge i "vinner eller taper helten vår" – det vet vi jo allerede før filmen starter – men i det som foregår utenfor selve arenaen og mellom konkurransene. Dream Horse handler vel så mye om økonomiske og sosiale forskjeller i "glemte" samfunn i Storbritannia som den handler om hesteveddeløp, og den minner dermed nesten mer om Pride (2014) enn Secretariat (2010) i så måte. Dette er i høyeste grad et klokt valg, og gir publikum litt mer å tygge på enn i en konvensjonelt forutsigbar underdog-historie.

Jeg er villig til å sitte gjennom det aller meste for skuespillere og filmskapere jeg liker, og her var det Toni Colette og Euros Lyn (som før dette har gjort godt regiarbeid i Doctor Who og Black Mirror) som fanget oppmerksomheten. Begge leverer, og hever en film som lett kunne føyd seg i rekken av svært forglemmelige sportsdrama. Dream Horse er langt fra perfekt, men varm og humørfylt nok til at den er verdt en titt.

3/5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philomena - god film om et trist emne med to veldig gode skuespillere, Dame Judy Dench og Steve Coogan (i en ikke-komedie-rolle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok maraton med et viktig tema :

Never Rarely Sometimes Always
Unpregnant
Plan B

Anonymkode: 71ee7...fa0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sang Chi, legend of the ten rings

Dette må vel være en av Marvel sine dårligste filmer hittil? Så langtekkelig😴

Anonymkode: 35749...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pig 

Helt grei 4’er film som jeg nok hadde høyere forventninger til. Historien begynner bra, mye bra manus og fin og annerledes rolleprestasjon av Nicolas Cage som en ‘villmann. Men det blir for mange huller og svakheter underveis syns jeg. For mange mange irritasjonsmoment. Som når hovedpersonen blir banket opp, blodig og fæl. Og plent ikke skal vaske bort blodet etterpå. Sitter blodig på fin restaurant dagen etterpå osv og helt fram til filmens slutt. Helt unødvendig🙃

Anonymkode: 5c5ba...515

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disco - altfor mye som var merkelig på feil måte. Dessuten ekstremt norsk ved at ingen forklarte noe, man skal bare "forstå ut fra bildene". Nei, takke meg til amerikansk overforklaring (ikke i alle situasjoner, men mer i norske filmer, takk!!)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...