AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Del Skrevet 21. august 2023 Jeg sitter her i natten med en skikkelig vond følelse inni meg, oppløst i tårer. Jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva som er årsaken, kjenner jeg virkelig må gå inn i meg selv for å tolke hva som skjer med meg. Jeg har hatt besøk av en jeg dater ikveld, en gammel venn det har oppstått følelser for (gjensidige følelser fra begge). Vi har sagt vi skal ta det rolig. Ikveld ble vi sittende og holde rundt hverandre og stryke på hverandre, veldig fint egentlig. Men det var akkurat som det var en liten undertone der jeg ikke klarte å sette fingeren på. Etter han gikk, har det vokst fram mer og mer vonde følelser i meg. Jeg aner ikke hvorfor, men et eller annet galt må det jo være underbevisstheten min prøver å si meg. Kan noen av dere klarsynte være så snill å hjelpe meg? Se om dere får opp noe rundt situasjonen? Både hans følelser nå, og mine? Trenger sårt hjelp nå❤️ Anonymkode: d011f...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Del Skrevet 21. august 2023 Dessverre, den relasjonen er giftig og du kommer til å ende opp som såret. Slik det ser ut pr i dag vil du bli såret uansett - MEN! En overraskende forelskelse venter svært kort tid etter, han er den rette ❤️ Anonymkode: 64308...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dessverre, den relasjonen er giftig og du kommer til å ende opp som såret. Slik det ser ut pr i dag vil du bli såret uansett - MEN! En overraskende forelskelse venter svært kort tid etter, han er den rette ❤️ Anonymkode: 64308...9d3 Takk for svar❤️ Hvordan er den giftig? På hvilken måte? Vi har i utgangspunktet respekt for hverandre, og ønsker hverandre alt godt, men vi tar prosessen veldig rolig. Han bremser mest, føler jeg. Og jeg blir usikker og redd. Tenker du det er best å avslutte dette først som sist? Anonymkode: d011f...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for svar❤️ Hvordan er den giftig? På hvilken måte? Vi har i utgangspunktet respekt for hverandre, og ønsker hverandre alt godt, men vi tar prosessen veldig rolig. Han bremser mest, føler jeg. Og jeg blir usikker og redd. Tenker du det er best å avslutte dette først som sist? Anonymkode: d011f...072 Den er giftig i form av at den skaper usikkerhet hos deg. Han har det helt fint, ingen sterke følelser men liker å tilbringe tid med deg. Ikke avslutt, dette er en erfaring det er meningen at du skal ha for å kunne gå videre! Anonymkode: 64308...9d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den er giftig i form av at den skaper usikkerhet hos deg. Han har det helt fint, ingen sterke følelser men liker å tilbringe tid med deg. Ikke avslutt, dette er en erfaring det er meningen at du skal ha for å kunne gå videre! Anonymkode: 64308...9d3 Det gir mening. Det rare er at det var han som tok det første initiativet en stund tilbake, og det er rart når å ta et sånt initiativ til en venn, hvis man ikke har følelser.. Men han sier han vil vi skal bruke lang tid, være sammen og finne på ting, at han kjenner på gode følelser, men vil vi skal være forsiktig. Vanskelig å stå i for meg, for det veksler mellom å kjenne på gode følelser og usikre, vonde følelser. Kanskje jeg bare må sette opp veggene igjen, og gå tilbake til å se på dette som et vennskap, uten at jeg sier noe til han. Anonymkode: d011f...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. august 2023 #6 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det gir mening. Det rare er at det var han som tok det første initiativet en stund tilbake, og det er rart når å ta et sånt initiativ til en venn, hvis man ikke har følelser.. Men han sier han vil vi skal bruke lang tid, være sammen og finne på ting, at han kjenner på gode følelser, men vil vi skal være forsiktig. Vanskelig å stå i for meg, for det veksler mellom å kjenne på gode følelser og usikre, vonde følelser. Kanskje jeg bare må sette opp veggene igjen, og gå tilbake til å se på dette som et vennskap, uten at jeg sier noe til han. Anonymkode: d011f...072 Ja, gjør DET, bygg en stor og høy mur omkring deg slik at forholdet ikke KAN vokse. Det er en kjempegod og svært effektiv måte å hindre vekst på. Spørsmålet blir da; hva med den neste du møter; rive ned muren og bygge opp enda en - fordi du er redd? Ikke gjør dette mot deg selv. Har han ikke nettopp sittet og strøket deg oppetter ryggen og fortalt deg at han HAR følelser? Han vil bare gå forsiktig frem. Er det så rart? Dette er jo i vekst. Du er redd. Det er ikke han som frembringer de følelsene i deg. Det er DU som ikke tør stole på han og er redd han mister interessen. Han er vel redd han også? Ikke ødelegg det fine som er oppstått pga frykten din og behov for å få bekreftelser. Du HAR fått bekreftet at han har følelser og ønsker å tilbringe tid med deg. Din eneste oppgave her er å spille på lag med han og vise forståelse og respekt for at han ikke har trådd på gasspedalen. Du må følge fartsgrensen som er satt. Du vet vel at om noen trår på gasspedalen så kjører de ofte utav veien, spesielt farlig er det hvis passasjeren sitter ved siden av og maser på kjøringen, mens hvis du holder 30; har du tid til å bli kjent med både landskap og passasjer, samtidig som det er trygt. Endret 21. august 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #7 Del Skrevet 21. august 2023 Lawyam skrev (7 minutter siden): Ja, gjør DET, bygg en stor og høy mur omkring deg slik at forholdet ikke KAN vokse. Det er en kjempegod og svært effektiv måte å hindre vekst på. Spørsmålet blir da; hva med den neste du møter; rive ned muren og bygge opp enda en - fordi du er redd? Ikke gjør dette mot deg selv. Har han ikke nettopp sittet og strøket deg oppetter ryggen og fortalt deg at han HAR følelser? Han vil bare gå forsiktig frem. Er det så rart? Dette er jo i vekst. Du er redd. Det er ikke han som frembringer de følelsene i deg. Det er DU som ikke tør stole på han og er redd han mister interessen. Han er vel redd han også? Ikke ødelegg det fine som er oppstått pga frykten din og behov for å få bekreftelser. Du HAR fått bekreftet at han har følelser og ønsker å tilbringe tid med deg. Din eneste oppgave her er å spille på lag med han og vise forståelse og respekt for at han ikke har trådd på gasspedalen. Du må følge fartsgrensen som er satt. Du vet vel at om noen trår på gasspedalen så kjører de ofte utav veien, spesielt farlig er det hvis passasjeren sitter ved siden av og maser på kjøringen, mens hvis du holder 30; har du tid til å bli kjent med både landskap og passasjer, samtidig som det er trygt. Du traff veldig godt her, spikeren på hodet. For ja, jeg er redd. Jeg har hatt så mye vondt i mitt liv, både fysisk og emosjonelt, at jeg ikke vet om jeg klarer så mye mer av det vonde. Jeg satt oppe i natt med en forferdelig vond følelse som fylte hele meg, og jeg klarte ikke sette ord på hva det kom av. En altoppslukende, forferdelig vond følelse, helt uten at han hadde sagt eller gjort noe som kunne frembringe det. Men jeg leser stemninger godt, eller rettere sagt, jeg føler stemninger veldig på kroppen, andres sinnstemninger eller stemningen i et rom. Stemningen var god den altså, men likevel en undertone av noe jeg ikke klarte å forstå. Og den vonde følelsen i natt skjønte jeg ikke hvor kom fra. Derfor spurte jeg her, tenkte kanskje noen kunne bringe litt klarhet. Når den personen som svarte før deg skrev at han ikke har sterke følelser, at relasjonen er giftig for meg, og at det ikke blir oss to, så er det selvfølgelig veldig vanskelig å unngå å bygge disse veggene da😕 Men jeg tar til meg det du sier, du har jo rett, på generelt grunnlag. Så spørs det da, om det er så lurt å tørre å la veggene falle akkurat i denne relasjonen.. Anonymkode: d011f...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. august 2023 #8 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du traff veldig godt her, spikeren på hodet. For ja, jeg er redd. Jeg har hatt så mye vondt i mitt liv, både fysisk og emosjonelt, at jeg ikke vet om jeg klarer så mye mer av det vonde. Jeg satt oppe i natt med en forferdelig vond følelse som fylte hele meg, og jeg klarte ikke sette ord på hva det kom av. En altoppslukende, forferdelig vond følelse, helt uten at han hadde sagt eller gjort noe som kunne frembringe det. Men jeg leser stemninger godt, eller rettere sagt, jeg føler stemninger veldig på kroppen, andres sinnstemninger eller stemningen i et rom. Stemningen var god den altså, men likevel en undertone av noe jeg ikke klarte å forstå. Og den vonde følelsen i natt skjønte jeg ikke hvor kom fra. Derfor spurte jeg her, tenkte kanskje noen kunne bringe litt klarhet. Når den personen som svarte før deg skrev at han ikke har sterke følelser, at relasjonen er giftig for meg, og at det ikke blir oss to, så er det selvfølgelig veldig vanskelig å unngå å bygge disse veggene da😕 Men jeg tar til meg det du sier, du har jo rett, på generelt grunnlag. Så spørs det da, om det er så lurt å tørre å la veggene falle akkurat i denne relasjonen.. Anonymkode: d011f...072 Kan du ikke bare nøye deg med grunnmuren nå før du begynner rett på byggingen av reisverket...? Solid grunnmur er viktig - også å bruke tid på den. Tenk hvis han allerede nå fridde og mistet helt hodet; det er mye farligere å gå for fort frem. Du skal ikke bygge mur og du skal jo ikke bare slippe murveggene fort og galt heller, da slår det kan hende han helt i bakken. De senkes jo litt etter litt ettersom du slapper mer av og forholdet føles tryggere. Når dagene nå går, bare tenk på at når han holder kontakten og ønsker å møte deg er det en eneste - og god grunn til det - Han VIL. Så er din oppgave at du er hyggelig og avslappende selskap. DU må heller ikke glemme at det er en annen person i bildet; HAN. HAN har følelser han også, og han er ikke ute etter å såre deg, men å finne kjærligheten - og med følelser så håper han jo han også. VIL du gi HAN kjærlighetssorg for å beskytte seg selv mot det? Dette handler ikke bare om deg. Så nyt heller øyeblikkene og ikke ødelegg det fine med mye unødvendige forhåndsbestilte katastrofetanker. Finn på koselige ting sammen; det fører til mer nærhet enn 'forhør'. Fungerer ikke dette; så passer dere ikke sammen. Foreløpig gjør dere jo det og dette er jo en mulighet dere har fått; en gave. To mennesker møtes og søt musikk oppsto - forvalt det på en god måte og så spill den søte musikken og ikke sett på 'Haisommer' (dududu du) nå. Den ødelegger jo hele stemningen. Både din og hans. Endret 21. august 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Del Skrevet 21. august 2023 Lawyam skrev (6 timer siden): Kan du ikke bare nøye deg med grunnmuren nå før du begynner rett på byggingen av reisverket...? Solid grunnmur er viktig - også å bruke tid på den. Tenk hvis han allerede nå fridde og mistet helt hodet; det er mye farligere å gå for fort frem. Du skal ikke bygge mur og du skal jo ikke bare slippe murveggene fort og galt heller, da slår det kan hende han helt i bakken. De senkes jo litt etter litt ettersom du slapper mer av og forholdet føles tryggere. Når dagene nå går, bare tenk på at når han holder kontakten og ønsker å møte deg er det en eneste - og god grunn til det - Han VIL. Så er din oppgave at du er hyggelig og avslappende selskap. DU må heller ikke glemme at det er en annen person i bildet; HAN. HAN har følelser han også, og han er ikke ute etter å såre deg, men å finne kjærligheten - og med følelser så håper han jo han også. VIL du gi HAN kjærlighetssorg for å beskytte seg selv mot det? Dette handler ikke bare om deg. Så nyt heller øyeblikkene og ikke ødelegg det fine med mye unødvendige forhåndsbestilte katastrofetanker. Finn på koselige ting sammen; det fører til mer nærhet enn 'forhør'. Fungerer ikke dette; så passer dere ikke sammen. Foreløpig gjør dere jo det og dette er jo en mulighet dere har fått; en gave. To mennesker møtes og søt musikk oppsto - forvalt det på en god måte og så spill den søte musikken og ikke sett på 'Haisommer' (dududu du) nå. Den ødelegger jo hele stemningen. Både din og hans. Takk for svar. Jo jeg er helt enig i det du skriver. For ordens skyld har jeg hverken hatt gasspedalen i bånn eller uttrykt noe av mine utryggheter for han. Det var altså den overveldende vonde følelsen som ble kastet over meg igår kveld/natt som jeg grublet på årsaken til, det var ikke en følelse av å være litt usikker, det var en intens, vond følelse som kom ut av intet. Jeg sovnet etter å ha kjent på disse følelsene, og våknet etter bare halvannen time hvor det vonde bare føltes enda sterkere. Jeg ble litt sjokkert og skremt, og lurte veldig på hva som skjedde. Følelsen kom altså før grublingen og tankene. Og det var da jeg spurte her inne om hjelp til å tolke. Ofte kan klarsynte se noe jeg ikke ser så godt selv. Men jeg er enig i alt du skriver, jeg vet at han ikke har intensjoner om å såre meg, jeg vet han leter etter en livspartner, og at alt blir så mye større med oss to siden vi kjenner hverandre fra før og allerede har en stor respekt for hverandre. Jeg nyter øyeblikkene, og jeg sitter ikke med katastrofetanker, det er altså mine spontane følelser jeg prøver å tolke og forstå. Anonymkode: d011f...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå