AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Del Skrevet 19. august 2023 Hei. Jeg har prøvd å bli gravid i snart 3 år. Jeg dropper alltid alkohol i perioden etter eggløsning frem til mensen. Nå er jeg invitert i en bursdsgsfest i dag hvor det hadde vært så hyggelig å ta seg ett glass. I dag er det 3 dager siden eggløsning (har tatt tester, så sikker på at jeg hadde eggløsning for 3 dager siden) De første årene er det ingen tvil om at jeg ville droppet det. Men nå begynner jeg å lure. Fordi er det egentlig noen mulighet for at det påvirker et eventuelt embryo så tidlig? Det tar vell en uke før det fester seg? Hvis jeg skal, så er det uansett absolutt ikke snakk om mer enn et glass. Er ganske ny sosial setting så en annen grunn til at jeg vil ta et glass er for å slippe å fortelle at det er pga jeg prøver å bli gravid. Anonymkode: f47d3...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Del Skrevet 19. august 2023 Ja kjør på hvem bryr seg? Anonymkode: 72f93...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 19. august 2023 #3 Del Skrevet 19. august 2023 Som jeg alltid sier..drink til it's pink...tenk hvor mange som har blitt gravid i fylla..eller drikke og ikke viste de var gravid 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Del Skrevet 19. august 2023 Sofakona skrev (7 minutter siden): Som jeg alltid sier..drink til it's pink...tenk hvor mange som har blitt gravid i fylla..eller drikke og ikke viste de var gravid Ja FAS barna er nok lykkelige over at de fikk FAS fordi foreldrene drakk. Hadde de ikke drukket kunne barna vært friske. Anonymkode: 72f93...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ja FAS barna er nok lykkelige over at de fikk FAS fordi foreldrene drakk. Hadde de ikke drukket kunne barna vært friske. Anonymkode: 72f93...aca Enig med deg. Men kan det være potesielt skadelig med 1 glass 3 dager etter eggløsning? Anonymkode: f47d3...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #6 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Enig med deg. Men kan det være potesielt skadelig med 1 glass 3 dager etter eggløsning? Anonymkode: f47d3...d67 Nei. Anonymkode: 04387...22f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #7 Del Skrevet 19. august 2023 Alkohol er ikke skadelig før egget har festet seg OG at morkaken er dannet. Kos deg. Anonymkode: 7a91d...6d0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Del Skrevet 19. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja FAS barna er nok lykkelige over at de fikk FAS fordi foreldrene drakk. Hadde de ikke drukket kunne barna vært friske. Anonymkode: 72f93...aca Barn med FAS er barn av alkoholikere som drikker enorme mengder. Man får ikke FAS av at en koser deg med vin i prøveperioden. Anonymkode: e65de...62d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barn med FAS er barn av alkoholikere som drikker enorme mengder. Man får ikke FAS av at en koser deg med vin i prøveperioden. Anonymkode: e65de...62d Stemmer ikke. Anonymkode: 72f93...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 19. august 2023 #10 Del Skrevet 19. august 2023 Når jeg mener drink til it's pink er at drikk og kos deg til du får positive test. Vi prøvde i over 1 år...jeg drakk alkohol i den tiden...man kan ikke sette livet på vent med slike ting..om man blir gravid...og egger har jo bare festet seg når du får positive test. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #11 Del Skrevet 19. august 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Når jeg mener drink til it's pink er at drikk og kos deg til du får positive test. Vi prøvde i over 1 år...jeg drakk alkohol i den tiden...man kan ikke sette livet på vent med slike ting..om man blir gravid...og egger har jo bare festet seg når du får positive test. Jo det kan man faktisk. Er alkohol så viktig? Anonymkode: 72f93...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stemmer ikke. Anonymkode: 72f93...aca Forskning og link takk. Anonymkode: 019c4...6de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 20. august 2023 #13 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jo det kan man faktisk. Er alkohol så viktig? Anonymkode: 72f93...aca Nei...men du må ikke tro man skal drikke driting hver helg...når vi prøvd i over 1 år var vi på mange bursdager, julefestdr, sommer fester etc og da drakk vi noen øl..noen coctail etc....vi drakk og koste oss selv om vi prøvde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Del Skrevet 20. august 2023 1 glass vin 3 dager etter eggløsning har ingenting å si. Skremselspropaganda som mange her inne driver med er bare tull! Man har andre lang i Europa hvor de drikker 1 glass til maten igjennom hele svangerskapet. Disse landene har ikke noe høyere tilfeller av fosterskader enn vi i Norge har. Også må folk lære seg å skille på 1 glass ved en spesiell anledning og de som drikker seg drita regelmessig under tidlig svangerskap. Alkohol KAN gi nedsatt fertilitet, Alkohol KAN skade, alkohol kan gi økt fare for spontanabort.. Det er ikke sånn at det ene glasset betyr at det tar skade, blir skade. Og per nå så er ikke du gravid. Om du blir det så er ikke egget festet seg enda en gang. Nyt det glasset du. Jeg ville derimot avslått etter positiv test. Anonymkode: 3076d...6e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #15 Del Skrevet 20. august 2023 Nei, dra og kos deg! Det er forskjell på å kose seg med et par glass vin og det å kjøre full fyllefest. Men så klart holder man seg unna når man får en positiv test. Du er jo obs på prøvingen, så sikker på at du hadde funnet ut av en eventuell graviditet tidlig nok så du ikke har drukket hver helg når du er 10 uker på vei🙈 Anonymkode: 466c6...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #16 Del Skrevet 21. august 2023 Tusen takk for alle svar. Det ble til at jeg ikke turte å ta glasset, så de nederste kommentarene her for sent, men jeg kommer nok til å vurdere det neste gang hvis det blir en lignende anledning så tidlig etter eggløsning. Anonymkode: f47d3...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå