Gå til innhold

Forteller eller vente 5 uker?

Perry234

Anbefalte innlegg

Hei! 

jeg er i helt sjokk. Jeg skulle fått menstruasjon i går, men noen ganger er den en dag tidlig eller en dag for sein - så jeg tok en test for morroskyld. Til min store overraskelse så lyste den digitale tidligtesten til CB med et svært plusstegn, og jeg sitter her nå helt målløs og alene på baderomsgulvet.

alene, fordi samboer jobber offshore og han dro i går til 5 nye uker på sjøen. Hva hadde du gjort? Hadde du ventet til han kom hjem med å fortelle det, eller hadde du tatt en ny test imorgen for sikkerhetens skyld og deretter fortalt det over telefonen? 

Vi har ikke barn fra før, men vi har mistet en, så jeg er veldig i tvil om hva som er det beste å gjøre akkurat nå.. 

Endret av Perry234
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ventet og fortalt det face to face. Gratulerer 

Anonymkode: 1b068...752

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var på jobbreise og jeg ventet til han kom hjem med å fortelle det, men det var halvannen uke, ikke fem uker.

Fem uker er lenge, du rekker å oppleve at du er gravid ganske lenge.. Hvis alt går bra denne gangen, så er det jo kjempekoselig å fortelle det når han har kommet hjem. Men hvis ikke, så er du veldig alene med følelsene hvis du er den eneste som har visst det mens du var gravid. Så det er jo dette du må vurdere.  Jeg tror jeg ville fortalt det.

Anonymkode: ef67f...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kanskje 5 uker er vel lenge å vente. Hadde det vært en ukes tid hadde jeg ventet. 

Anonymkode: fd771...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet at han blir glad så ville jeg ventet de 5 ukene. Jeg ville synes det hadde vært koseligere å fått vite det ansikt til ansikt.

Kanskje du kunne bestilt en privat ultralyd som dere kan gå på samme dag du forteller?

Anonymkode: d3e5c...ab5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forteller det selvfølgelig med en gang! Dere er to om dette barnet selv om du går gravid. 
La oss si at du planlegger å ikke si noe før det går fem uker. Så ender det opp med at du mister før han kommer hjem. Skal du da sitte alene med alle tankene og følelsene om det å miste også? For det blir jo urettferdig for samboeren din å da bare skulle få føle på det å ha mistet og ikke ha fått opplevd gleden med å vente ett barn siden du valgte å holde det skjult. 

Som sagt del det! Dere er to om dette! Gratulere så mye!

Anonymkode: bf712...009

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke ventet. Jeg har både opplevd sa og hatt svangerskap som har gått bra, men med bekymringer og blødninger, så har vært godt å ha en partner jeg kunne snakke med. Tror i tillegg parteren min ville følt seg ekskludert om jeg holdt det hemmelig så lenge.

Kan du ta det over messengervideo?

Anonymkode: a9bae...059

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var bortreist når jeg ble gravid første gang. Jeg ringte og fortalte samme morgen som jeg fikk positiv test. Hadde ikke klart å holde det inne uten å dele med noen.

Anonymkode: 8c7ce...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell det, men ta det på Facetime så du får se reasjonen hans ❤️

Anonymkode: 0f1e7...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell det. Jeg hadde blitt litt sur om partneren min holdt det fra meg i 5 uker.

Anonymkode: b30f8...037

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det nesten vært et tillitsbrudd om jeg ikke hadde fått vite det før om 5 uker. Å holde sånne ting skjult så lenge synes jeg blir for voldsomt.

Dere prøvde jo å bli gravide virker det som, så han vet jo at du kan være gravid.

Jeg hadde dratt en hvit løgn i morgen, sagt at du lurer på om du skal ta en test fordi mensen er en dag forsinket og så spørre om han vil vite svaret nå eller om 5 uker. Dette er selvfølgelig å lyve litt, men jeg synes at det å holde ting skjult i 5 uker er som å lyve daglig i 5 uker. Og tenk om han vil vite det face to face og blir lei seg av at du forteller han det når han er borte, da er det magiske øyeblikket ødelagt.

Anonymkode: 28c33...fae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig forteller du det med én gang. 

Anonymkode: 6a76a...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...