Gå til innhold

proteinbar/ sjokolade

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg barer lurer på om det er anbefalt å spise slike etter trening. F.eks. den som heter Nutramino XL Protein bar, står at inneholder 30 g protein, men på den annen side ca 350 kalorier. Blir man mest feit av å spise disse? Det blir vel også dyrt å spise en slik etter hver trening? På den annen side synes jeg de er veldig gode, særlig de som heter Nutramino . Vurderer derfor å kjøpe en pakke så jeg kanskje får rabatt 😄

Noen tanker? Anbefales?

Anonymkode: e020d...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ultraprossesert dritt som kun bør spises en sjelden gang som godteri. 
Og ja, folk som spiser mye ultraprossesert mat er tjukkere.

Anonymkode: 5bd06...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i blant går greit, men det er ikke særlig mye bedre enn godteri. For min del metter de dårlig, jeg får bare lyst på flere om jeg spiser èn 😅 

Anonymkode: cd20d...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk heller et glass O’boy og spis en banan. Får i deg nok proteiner på det 😊

Anonymkode: 54ebb...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er erstatning for godteri, ikke for mat. 

Nei, det er ikke anbefalt å spise en slik etter trening. 

Spis heller vanlig mat. Om det er proteiner du ønsker, er det bedre med et glass melk, og en brødskive med kjøttpålegg og ost. Da får du flere næringsstoffer, uten alt "drittet" disse barene er laget av. 

Og om du trener for vekttap, bør du vurdere om du i det hele tatt trenger spise ekstra. 

Anonymkode: 91871...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Da tror jeg ikke at jeg skal innta så mye av dette. Men hva slags proteintilskudd kan dere anbefale? Kan det f.eks. være bedre å kjøpe proteinpulver med sjokoladesmak eller innta proteinshakes? Har dere evt noen merker/ produkter å anbefale, som kan inntas daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det meste har høyt kaloriinnhold, så joda det er bra fylle på med proteiner, men du må samtidig følge med på ett totalt kaloriinntak.

Jeg foretrekker spise mye egg og melkeprodukter fremfor proteintilskudd. Men tar en shake etter trening om jeg ikke skal hjem. Du skal trene mye før shakes er noe mer enn en dårlig måltidserstatter.

Anonymkode: 3d92a...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk for svar. Da tror jeg ikke at jeg skal innta så mye av dette. Men hva slags proteintilskudd kan dere anbefale? Kan det f.eks. være bedre å kjøpe proteinpulver med sjokoladesmak eller innta proteinshakes? Har dere evt noen merker/ produkter å anbefale, som kan inntas daglig?

Anbefaler å fokusere på mat, ikke pulver og shaker og barer. De færreste har behov for det, selv kroppsbyggere klarer seg som regel fint med bare helt vanlig mat. 

Anonymkode: 91871...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis vanlig næringsrik og sunn mat til de vanlige måltidene, så går det helt fint uten noe ekstra etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...