AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Del Skrevet 15. august 2023 Vi er invitert i bryllup og jeg så først etter vi hadde takket ja at vi faktisk er invitert som kaffegjester og ikke som vanlige gjester. Dette gjelder flere av oss som takket ja før vi visste hva vi takket ja til, så vi kommer til å reise dit sammen for å spare på utgiftene. Det er venner som gifter seg. Hva gir man i gave som kaffegjest? Brudeparet ønsker seg først og fremst penger, så vi kommer til å gi det. I pengegave som fullgod gjest ville jeg sannsynligvis gitt 1500, og det var planen, men det stiller seg litt annerledes når vi er sånn halvveis invitert. Det er sånn det føles. Har ordnet sjåfør til, men vi må ta taxi tilbake, noe som kommer på ca. 400 per hode, 800 tilsammen på mannen og meg. Det blir ikke billigere med hotell. Hva tenker dere andre? Vi kommer dit på kvelden og lokalet stenger 5 timer etter at vi kommer. Hva er grei sum på gaven fra oss? Anonymkode: 4184b...657 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg håper noen kan svare meg 🙈 Er 500 innenfor feks? Anonymkode: 4184b...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Del Skrevet 15. august 2023 Gi dem en pose pulverkaffe så har de til neste bryllup. Anonymkode: 434d8...9a9 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg hadde ikke reist og jeg hadde ikke gitt noe. Uting med kaffegjester. Om du absolutt må gi noe så gi et kort. Anonymkode: 7d894...5d5 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #5 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gi dem en pose pulverkaffe så har de til neste bryllup. Anonymkode: 434d8...9a9 Ja, dette er ikke første bryllup heller sp der var du egentlig spot on. 😆 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke reist og jeg hadde ikke gitt noe. Uting med kaffegjester. Om du absolutt må gi noe så gi et kort. Anonymkode: 7d894...5d5 Ja, jeg angrer på at vi sa ja, men jeg så ikke at vi kun var bedt til kaffe før vi allerede hadde takket ja og avtalt med andre gjester. Jeg trodde ikke folk hadde kaffegjester lenger, det er ganske lang reisevei også på flere av kaffegjestene så kan ikke la de i stikka føler jeg. Men da er 500 innafor? Anonymkode: 4184b...657 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Del Skrevet 15. august 2023 Enig at kaffegjester er en uting. Jeg skal i bryllup om to uker, vi er invitert til middag, men innså i går at de har invitert 30 stk ekstra kun til festen etterpå og de må ha med egen drikke. Håper ikke de gir noe gave. hvis du må ha med egen drikke = ingenting. Hvis du får drikke der = maks 500 fra deg og mannen. Anonymkode: a3f56...bc8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg hadde gitt 500 eller spleiset på en gave sammen med de andre vennene slik det muligens hadde blitt rimeligere. Eller jeg tror helt ærlig jeg hadde meldt avbud, all or nothing. Anonymkode: 2a6c1...a87 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #8 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig at kaffegjester er en uting. Jeg skal i bryllup om to uker, vi er invitert til middag, men innså i går at de har invitert 30 stk ekstra kun til festen etterpå og de må ha med egen drikke. Håper ikke de gir noe gave. hvis du må ha med egen drikke = ingenting. Hvis du får drikke der = maks 500 fra deg og mannen. Anonymkode: a3f56...bc8 Litt usikker på detaljene, men jeg tror vi må betale for drikke i en bar, så nesten som å ha med selv. Hadde egentlig vært en fordel å ta med selv når jeg tenker meg om. Mulig vi skal i samme bryllup 😂 Da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for 500 i alle fall. Takk for svar :-) Anonymkode: 4184b...657 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 15. august 2023 #9 Del Skrevet 15. august 2023 500 eller slå seg sammen med andre par så man feks gir 2000 fra 4 par. Som kaffegjest er 500 helt innafor. Vi gifter oss om et år og vi er er veldig i tvil om vi skal ha kaffegjester. Problemet er at lokalet er ikke stort nok til at vi kan ha alle til middag og må da gå ned på ønsket antall gjester. Hvis vi skal ha alle vi ønsker må vi ha noen til middag og noen til kaffe. Hva er andre grunner til at brudeparet ønsker kaffegjester? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #10 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Litt usikker på detaljene, men jeg tror vi må betale for drikke i en bar, så nesten som å ha med selv. Hadde egentlig vært en fordel å ta med selv når jeg tenker meg om. Mulig vi skal i samme bryllup 😂 Da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for 500 i alle fall. Takk for svar 🙂 Anonymkode: 4184b...657 Ja, det blir jo enda dyrere. Da hadde jeg ikke gitt noe. Ja, kanskje vi sees etter middag 😝 Anonymkode: a3f56...bc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 15. august 2023 #11 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg håper noen kan svare meg 🙈 Er 500 innenfor feks? Anonymkode: 4184b...657 Ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #12 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det blir jo enda dyrere. Da hadde jeg ikke gitt noe. Ja, kanskje vi sees etter middag 😝 Anonymkode: a3f56...bc8 Kan finne et hemmelig tegn jeg kan gi når vi ankommer for å se om du er der 😆 Anonymkode: 4184b...657 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 15. august 2023 #13 Del Skrevet 15. august 2023 500,- er mer enn nok som kaffegjest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #14 Del Skrevet 15. august 2023 Ugresset skrev (4 minutter siden): 500 eller slå seg sammen med andre par så man feks gir 2000 fra 4 par. Som kaffegjest er 500 helt innafor. Vi gifter oss om et år og vi er er veldig i tvil om vi skal ha kaffegjester. Problemet er at lokalet er ikke stort nok til at vi kan ha alle til middag og må da gå ned på ønsket antall gjester. Hvis vi skal ha alle vi ønsker må vi ha noen til middag og noen til kaffe. Hva er andre grunner til at brudeparet ønsker kaffegjester? Jeg tror det handler om økonomi i dette tilfellet. Så jeg har sympati, men samtidig så føles det som man er invitert for de at skal få mer i gave. Jeg vet ikke altså. Men det føles litt lusent på en måte. Anonymkode: 4184b...657 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #15 Del Skrevet 15. august 2023 12 minutter siden, Ugresset said: 500 eller slå seg sammen med andre par så man feks gir 2000 fra 4 par. Som kaffegjest er 500 helt innafor. Helt enig Anonymkode: 115d4...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #16 Del Skrevet 15. august 2023 vi hadde ønskeliste hvor vi også ønsket oss ting til 2-500kr. Det er vanlig i vår krets at man ikke ønsker seg gull og edelstener. som kaffegjest bruker jeg gjerne ca. den summen ann på hvor nære vi er paret. kan kjøpe en god vin og pizzakit og god spekeskinke å ha på.. kaffekurv med sjokolade ol. eller ja.. noe de ønsker seg: sausneb; 2pack med vinglass eller noe i den duren. har også kjøpt gavekort på restaurant en gang.. Anonymkode: 0f685...178 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 15. august 2023 #17 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror det handler om økonomi i dette tilfellet. Så jeg har sympati, men samtidig så føles det som man er invitert for de at skal få mer i gave. Jeg vet ikke altså. Men det føles litt lusent på en måte. Anonymkode: 4184b...657 Jeg forstår tankegangen din men jeg tror oppriktig at de ØNSKER å ha dere der, men ikke har råd til å ha dere med på begge delene. Det vil bety mye for de at dere kommer. Det er i hvertfall sånn vi tenker om vi ender opp med kaffegjester. Vi har ikke plass til å ha alle under middagen, men vi ønsker så gjerne at de andre skal komme til kaffe, fest og nattmat, og at det er godt nok til at folk vil komme. Selv har jeg aldri vært invitert som kaffegjest, så jeg har ingen egne erfaringer der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #18 Del Skrevet 15. august 2023 Hadde ikke gitt noe bare fordi noen vil kvitte seg med rester. Anonymkode: 8768c...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #19 Del Skrevet 15. august 2023 Som kaffegjest hadde jeg gitt noe symbolsk. En blomst, eske konfekt e.l med et fint kort. Heller det enn en skarve 500-lapp. Anonymkode: 67d92...89c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #20 Del Skrevet 15. august 2023 Ugresset skrev (7 minutter siden): Jeg forstår tankegangen din men jeg tror oppriktig at de ØNSKER å ha dere der, men ikke har råd til å ha dere med på begge delene. Det vil bety mye for de at dere kommer. Det er i hvertfall sånn vi tenker om vi ender opp med kaffegjester. Vi har ikke plass til å ha alle under middagen, men vi ønsker så gjerne at de andre skal komme til kaffe, fest og nattmat, og at det er godt nok til at folk vil komme. Selv har jeg aldri vært invitert som kaffegjest, så jeg har ingen egne erfaringer der. Jeg ser poenget ditt, men i dette tilfellet er jeg rimelig sikker på at det ikke blir noe nattmat akkurat. I de tilfellene tenker jeg det er helt i orden med kaffegjester :-) Anonymkode: 4184b...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå