AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Noen som vet hva man gjør når man har installert Yale doorman Classic, masterkoden er slettet ved et mislykket forsøk på å koble til app og nå står man på utsiden og kommer seg ikke inn? Verken masterkoden eller 123456 fungerer, og som sagt er ikke appen koblet til🙃 Anonymkode: 29572...a1e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 Tja hva kan du ha gjort da 😬 Når du taster en tast og du får feil lyd så er tastaturet låst de neste 15min tror jeg det var. Kan hende låsen din driver med oppdatering som skjer når du kobler den til appen. Mulig det har gjort låsen din til murstein. Eller at den fortsatt holder på. Forresten hva er yaleclassic? V2? V2N? L3? Eller L3S? Anonymkode: c1212...18c 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 Kan du ikke bruke en analog nøkkel ...? Anonymkode: c055e...c23
newman01 Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ikke bruke en analog nøkkel ...? Anonymkode: c055e...c23 Om man har montert en Doorman er det ingen fysisk nøkkel. 4
Ulla Ullsokk Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 Du er ikke bare tom for strøm? Isåfall kan du bruke et firkantet batteri, typisk sånn man har i brannalarmer, og sette inntil nederst. Trodde ikke det gikk an å slette alt av koder. Lykke til, sender styrke! 3
Anonym1298 Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Det er en yale doorman V2N, den fungerer og tastene lyser og den spiller lyd, men når jeg taster inn masterkoden får jeg bare beskjed om at det er feil kode. Det står på nettsiden at masterkode blir slettet når man kobler til app, men jeg har ikke fått til å koble til appen, bare forsøkt (beskjed om at enhet ikke funnet). Det virker jo helt håpløst om systemet er laget slik at masterkode blir slettet også når oppkobling mot app ikke er vellykket…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 14 minutter siden, newman01 said: Om man har montert en Doorman er det ingen fysisk nøkkel. Hvorfor ikke ...? I tilfelle minner dette om en Donald-historie der Onkel Skrue skulle montere et superavansert nøkkelsystem i pengebingen som var så avansert at ikke engang han klarte å komme inn. Er hele systemet basert på apper og tilgang til strøm, ligger man dårlig an i tilfelle krise. Anonymkode: c055e...c23 14 1
ueifh9w8yf98wfnhw9 Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 Det er virkelig utrolig at folk fortsatt tror det er så mye enklere med en lås som styres av app og kan gå tom for strøm. En lås som sletter sine egne koder er det summeste jeg har hørt om😂 Eneste rette her er å skru ned dritten og skaffe en ordentlig lås. 15 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 1 minutt siden, ueifh9w8yf98wfnhw9 said: Det er virkelig utrolig at folk fortsatt tror det er så mye enklere med en lås som styres av app og kan gå tom for strøm. En lås som sletter sine egne koder er det summeste jeg har hørt om😂 Eneste rette her er å skru ned dritten og skaffe en ordentlig lås. Omsider noen som tør å si det rett ut. Den digitale avhengigheten har gjort folk helt hjelpeløse når de ikke klarer å åpne en vanlig dør. Anonymkode: c055e...c23 6 2
Anonym1298 Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 Hadde satt pris på råd fremfor synspunkter, litt vanskelig å gjøre noe med hva slags lås jeg har her og nå☺️ 17 2 1
Elle Melle Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 Ringe en låsesmed? De har sikkert opplevd problemet før. 9 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 Brekkjern på et vindu. Anonymkode: d2ca6...bcc 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 1 minutt siden, Anonym1298 said: Hadde satt pris på råd fremfor synspunkter, litt vanskelig å gjøre noe med hva slags lås jeg har her og nå☺️ Forstår godt at situasjonen er veldig kjedelig, men som en annen foreslår - hvis ingenting annet nytter, finnes det neppe noen annen utvei enn å ringe en låssmed. Et alternativ er å komme seg inn gjennom for eksempel et kjellervindu om dette er et hus og knuse eller lirke opp vinduet, eller bruke en stige og prøve å komme seg gjennom et vindu eller en balkongdør om det er en leilighet. Vaktmesteren kan også tilkalles om dette er et borettslag; kanskje han har noen idéer. Anonymkode: c055e...c23 1
newman01 Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Hva med den originale masterkoden? Om slikt finnes? I etterpåklokskapens ånd burde du ikke lukket døra mens du holdt på. Og til dere som er motstandere av slike låser så fungerer de helt perfekt uten app også. Chip er genialt. Og de går på batteri, og er det tomt for strøm kan man koble til et 9V firkantbatteri på undersiden for å komme seg ut av en krise. Det er også kjekt å vite at man kan slette en chip om den kommer på avveie. Mye billigere enn å bytte lås hver gang noen mister en nøkkel. Man kan programmere døgnkoder for vaskehjelp, og har man app kan man sitte på kontoret og låse opp døra til elektriker. 13 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Anonym1298 skrev (3 timer siden): Det er en yale doorman V2N, den fungerer og tastene lyser og den spiller lyd, men når jeg taster inn masterkoden får jeg bare beskjed om at det er feil kode. Det står på nettsiden at masterkode blir slettet når man kobler til app, men jeg har ikke fått til å koble til appen, bare forsøkt (beskjed om at enhet ikke funnet). Det virker jo helt håpløst om systemet er laget slik at masterkode blir slettet også når oppkobling mot app ikke er vellykket… Prøv gamle masterkoden før du endret? Vi har lik lås og har installert den flere steder (hjemme, flyttet og nytt hjem, hytta, kjellerdør). Det går ikke å slette alle koder, masterkoden skal virke så da taster du feil. Har du montert selv eller er den kjøpt med huset? Kan være hovedkoden du har ikke er masterkoden. Anonymkode: 0fbd6...05f 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor ikke ...? I tilfelle minner dette om en Donald-historie der Onkel Skrue skulle montere et superavansert nøkkelsystem i pengebingen som var så avansert at ikke engang han klarte å komme inn. Er hele systemet basert på apper og tilgang til strøm, ligger man dårlig an i tilfelle krise. Anonymkode: c055e...c23 Ikke tilgang til strøm, men batteri inni og er batteri tomt så kan man koble på firkantet nødbatteri utenfra (røykvarsler batteri). Men glemmer man koden så er det slitsomt, men det gjelder jo analog nøkkel også at hvis du mister alle fysiske analoge nøkler så kommer du jo heller ikke inn. Større sjanse å miste nøkkel enn å rote med koder og app. Vi har app på tre mobiler og 7 ulike koder for ulike folk i familien (mor, far, 4 barn, besteforeldre), så det skal veldig mye til for at alle glemmer koden sin på samme tid. Jeg kan fjernåpne døren via app (fingeravtrykk i app så ingen kode) eller via kode på døren (og låsen er på batteri så den fungerer ved strømbrudd). Anonymkode: 0fbd6...05f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 newman01 skrev (2 timer siden): Hva med den originale masterkoden? Om slikt finnes? I etterpåklokskapens ånd burde du ikke lukket døra mens du holdt på. Og til dere som er motstandere av slike låser så fungerer de helt perfekt uten app også. Chip er genialt. Og de går på batteri, og er det tomt for strøm kan man koble til et 9V firkantbatteri på undersiden for å komme seg ut av en krise. Det er også kjekt å vite at man kan slette en chip om den kommer på avveie. Mye billigere enn å bytte lås hver gang noen mister en nøkkel. Man kan programmere døgnkoder for vaskehjelp, og har man app kan man sitte på kontoret og låse opp døra til elektriker. Evt ha veranda dør eller vindu på vidt gap når man skal teste ny kode på inngangsdør slik at man kommer seg inn om man feiler. Anonymkode: 0fbd6...05f 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 datter trykket feil kode for mange ganger og da var vi utestengt i 5 min tror jeg. Anonymkode: 75cbd...9a0 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen som vet hva man gjør når man har installert Yale doorman Classic, masterkoden er slettet ved et mislykket forsøk på å koble til app og nå står man på utsiden og kommer seg ikke inn? Verken masterkoden eller 123456 fungerer, og som sagt er ikke appen koblet til🙃 Anonymkode: 29572...a1e Hvorfor gidder du egentlig å bruke sånne låser uansett?? Anonymkode: 8427a...dd0
Brunhilde Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor gidder du egentlig å bruke sånne låser uansett?? Anonymkode: 8427a...dd0 Fordi det er utrolig praktisk å ikke dra med seg nøkkel når man skal ut. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå