Gå til innhold

Norsk er i slekt med urdu, men ikke finsk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norsk og urdu er begge indo-europeiske språk. Mens finsk er ikke. 

Betyr det at det er lettere for en nordmann å lære seg urdu enn finsk? Siden vi allerede kan norsk. 

Anonymkode: 4f910...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anta at dette i praksis er like vanskelig, siden norsk og urdu er såpass ulike i dag. Men det er absolutt lettere å lære andre germanske språk som engelsk, tysk eller nederlandsk enn finsk. 

Anonymkode: 4d360...03e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil anta at dette i praksis er like vanskelig, siden norsk og urdu er såpass ulike i dag. Men det er absolutt lettere å lære andre germanske språk som engelsk, tysk eller nederlandsk enn finsk. 

Og jeg vil tippe at finsk har flere lånord fra latin og germanske språk som du kan kjenne igjen

Anonymkode: debb4...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og jeg vil tippe at finsk har flere lånord fra latin og germanske språk som du kan kjenne igjen

Anonymkode: debb4...ffe

Ja, dette stemmer nok også. Og vi har jo også hørt litt finsk oppigjennom, så tror nok finsk er enklere enn urdu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker urdu et annet alfabet da, som uansett vil gjøre det mye vanskeligere å lære å skrive. Og som nevnt kan det være finsk har flere kjente lånord, men utenom det, så bør det være lettere å lære urdu, ja.

Anonymkode: 86d46...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...