AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Del Skrevet 11. august 2023 Norsk og urdu er begge indo-europeiske språk. Mens finsk er ikke. Betyr det at det er lettere for en nordmann å lære seg urdu enn finsk? Siden vi allerede kan norsk. Anonymkode: 4f910...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Del Skrevet 11. august 2023 Jeg vil anta at dette i praksis er like vanskelig, siden norsk og urdu er såpass ulike i dag. Men det er absolutt lettere å lære andre germanske språk som engelsk, tysk eller nederlandsk enn finsk. Anonymkode: 4d360...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil anta at dette i praksis er like vanskelig, siden norsk og urdu er såpass ulike i dag. Men det er absolutt lettere å lære andre germanske språk som engelsk, tysk eller nederlandsk enn finsk. Anonymkode: 4d360...03e Og jeg vil tippe at finsk har flere lånord fra latin og germanske språk som du kan kjenne igjen Anonymkode: debb4...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og jeg vil tippe at finsk har flere lånord fra latin og germanske språk som du kan kjenne igjen Anonymkode: debb4...ffe Ja, dette stemmer nok også. Og vi har jo også hørt litt finsk oppigjennom, så tror nok finsk er enklere enn urdu. Anonymkode: 4d360...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #5 Del Skrevet 12. august 2023 Nå bruker urdu et annet alfabet da, som uansett vil gjøre det mye vanskeligere å lære å skrive. Og som nevnt kan det være finsk har flere kjente lånord, men utenom det, så bør det være lettere å lære urdu, ja. Anonymkode: 86d46...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå