AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #41 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her… Ikke hatt noen SA eller kjemiske som jeg vet om nei. Og ikke tatt blodprøver heller. Hvis ikke det gikk nå, hadde jeg tenkt å ta kontakt med fertilitetsklinikk neste måned for å ta prøver. Men håper spiren klorer seg fast, klarer liksom ikke helt å glede meg over dette underet enda, mye kan skje de neste månedene😞🙈 Anonymkode: 38878...810 Skjønner du ikke klarer å glede deg enda. Men, om den klorer seg fast de neste par ukene er det nok gode sjanser for at det går bra. Jeg har hatt to kjemiske siden jul, og da begynte jeg å blø bare dager etter mensen skulle komme. Så du er nok forbi der jeg kom i alle fall. Håper alt går bra. Risikoen for downs og andre avvik er også veldig overdrevet i media og i forum synes jeg. Når det skrives at sjansene for kromosomavvik er doblet, tredoblet etc. høres det veldig skremmende ut. Men, når risikoen i utgangspunktet er veldig lav,f.eks. 0.2 for en 25-åring, så er jo ikke en mangedobling for en på rundt 40 en veldig høy risiko uansett. Anonymkode: 394fd...619 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 28. august 2023 #42 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner du ikke klarer å glede deg enda. Men, om den klorer seg fast de neste par ukene er det nok gode sjanser for at det går bra. Jeg har hatt to kjemiske siden jul, og da begynte jeg å blø bare dager etter mensen skulle komme. Så du er nok forbi der jeg kom i alle fall. Håper alt går bra. Risikoen for downs og andre avvik er også veldig overdrevet i media og i forum synes jeg. Når det skrives at sjansene for kromosomavvik er doblet, tredoblet etc. høres det veldig skremmende ut. Men, når risikoen i utgangspunktet er veldig lav,f.eks. 0.2 for en 25-åring, så er jo ikke en mangedobling for en på rundt 40 en veldig høy risiko uansett. Anonymkode: 394fd...619 Ja den er såpass lav at jordmor ved ul så ikke ut til å skjønne bekymringen min i det hele tatt. Hun opplevde det så og si aldri uansett om de var over 40, det var visst i følge henne fremdeles 98-99% sjans for at babyen var helt frisk. Jeg var livredd for at noe skulle feile babyen , men både ul og nipt viste en frisk baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 28. august 2023 #43 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Siterer meg selv for å dele at jeg testet positivt i dag😃💕 Håper flere får positive tester snart😍 Anonymkode: 3e59c...f47 Så fantastisk😍😍 Gratlulerer så mye🥰 Dere holder virkelig motet oppe hos meg ved å dele positive resultater🤩 Gleder meg til videre oppdateringer her inne. ps. smart å sitere seg selv👍 Så slipper man å bla gjennom hele tråden for å finne ut hvem som er hvem😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #44 Del Skrevet 29. august 2023 Jeg er 39. Mannen er 44 år. Vi har to barn på 6 og 4 år som satt i pp18 og pp11. Det er nå 1,5 år siden jeg tok ut spiralen. Prøver ikke å bli gravid, men gjør heller ikke noe for å beskytte oss mot graviditet. Vi har ikke bestemt oss om å få barn nr. 3. Men jeg kan tenke meg det etter hvert. Anonymkode: 244bc...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 15. september 2023 #45 Del Skrevet 15. september 2023 Hei☺️ Hvordan går det med dere her inne? Venter spent på oppdateringer fra både dere som er gravide over 40, og dere som er prøvere; hvor i løypa er du nå? Jeg nærmer meg mitt 1. fryseforsøk. Noen som har tips å dele, eller erfaringer med Femar/Letrozol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monella Skrevet 16. september 2023 #46 Del Skrevet 16. september 2023 Hei! Bra du blåser liv i denne tråden😃 Jeg har vært til utredning for IVF, og funnet ut at jeg har lavt stoffskifte. Har startet på levaxin for å prøve å få det ned før vi begynner stimulering. Håper å kunne starte neste syklus om ca 3 uker🤗 Det blir vårt første IVF forsøk isåfal. Har derfor lite erfaring å dele. Noen andre her som har lavt stoffskifte og erfaring med hvor lang tid det tar å få det regulert? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 16. september 2023 #47 Del Skrevet 16. september 2023 Hei, jeg skal ha mitt 7 innsett til torsdag til uka, 2 med donoregg. Startet med albyl e, prednisolon og cyclogest i dag i tillegg til progynova fra før av. Dette blir noen tøffe dager fremover ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 17. september 2023 #48 Del Skrevet 17. september 2023 Monella skrev (På 16.9.2023 den 18.12): Hei! Bra du blåser liv i denne tråden😃 Jeg har vært til utredning for IVF, og funnet ut at jeg har lavt stoffskifte. Har startet på levaxin for å prøve å få det ned før vi begynner stimulering. Håper å kunne starte neste syklus om ca 3 uker🤗 Det blir vårt første IVF forsøk isåfal. Har derfor lite erfaring å dele. Noen andre her som har lavt stoffskifte og erfaring med hvor lang tid det tar å få det regulert? Ja, synes det var litt stille her😊 Levaxin har jeg dessverre ikke kjennskap til, men håper du får svar fra noen med erfaring på området🤞Jeg har vært gjennom to uttak tidligere, så kanskje jeg har noen svar hvis du skulle lure på noe etterhvert som du nærmer deg😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 17. september 2023 #49 Del Skrevet 17. september 2023 jenta1983 skrev (På 16.9.2023 den 19.25): Hei, jeg skal ha mitt 7 innsett til torsdag til uka, 2 med donoregg. Startet med albyl e, prednisolon og cyclogest i dag i tillegg til progynova fra før av. Dette blir noen tøffe dager fremover ❤️ Ja, da går du noen tøffe og spennende dager i møte. Håper du får noen bivirkningsfrie dager frem til torsdag🤞 Får du behandling her i Norge, eller er du i utlandet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #50 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 20.03): Jeg er 42, blir 43 neste år. Har prøvd i ca ti måneder. Er det egentlig bare å gi opp? Er det slik at sjansene blir mindre og mindre for hver mnd man ikke lykkes, altså uavhengig av alder men kanskje ekstra for oss over 40? Anonymkode: 394fd...619 10 mnd er fortsatt helt innenfor normalen. Jeg er "bare" 31år og var hos gynekologen nylig, tok da samtidig samtale om graviditet ettersom det er noe som er i tankene i nærmere fremtid og fikk da beskjed om at det tar ofte 1år om ikke lenger for mange og det er helt normalt, ikke noe å stresse over (noe som selvfølgelig er lettere sagt enn gjort). Har selv en søster som brukte 8 år på å bli gravid naturlig, de ga jo opp, men så skjedde det naturlig av seg selv. Anonymkode: 6f6f7...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #51 Del Skrevet 17. september 2023 Monella skrev (På 16.9.2023 den 18.12): Hei! Bra du blåser liv i denne tråden😃 Jeg har vært til utredning for IVF, og funnet ut at jeg har lavt stoffskifte. Har startet på levaxin for å prøve å få det ned før vi begynner stimulering. Håper å kunne starte neste syklus om ca 3 uker🤗 Det blir vårt første IVF forsøk isåfal. Har derfor lite erfaring å dele. Noen andre her som har lavt stoffskifte og erfaring med hvor lang tid det tar å få det regulert? Nå prøver ikke jeg å bli gravid akkurat nå, men har vært i behandling for lavt stoffskifte i ett par år så jeg kan dele den erfaringen. Dessverre sliter jeg fortsatt med å kvitte meg med mange symptomer. Jeg hadde alvorlig lavt stoffskite med en haug av symptomer. Gått opp 2x i dose. Tenker det har mye å si individuelt der altså så ikke ta det som noe fasit. Er forberedt på at det kan dempe sjansene mine en del selv om jeg ligger mer normalt på blodprøvene i dag, men symptomer er der fortsatt. Tok meg nå 6 mnd for jeg ikke skulle miste så sykt mye hår etter å ha økt dose på levaxin. Behandling/medisinering er ganske individuelt, noen trives mer med høyere dose enn andre. Som legen min sier så er blodprøvene kun er veiledning, men ikke fasit. Jeg gikk uten prevensjon i rundt 4-5mnd og hadde sex vanlig, var ikke spesielt forsiktige, tenkte det går som det går, var ikke nærme noen graviditet. Anonymkode: 6f6f7...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 18. september 2023 #52 Del Skrevet 18. september 2023 Jullemy skrev (8 timer siden): Ja, da går du noen tøffe og spennende dager i møte. Håper du får noen bivirkningsfrie dager frem til torsdag🤞 Får du behandling her i Norge, eller er du i utlandet? Jeg går til privat klinikk i Trondheim.. 7 donoregg på frys. Sliter allerede med kviser. Kraftig hodepine. Men er vel normalt med 9 piller om dagen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monella Skrevet 18. september 2023 #53 Del Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nå prøver ikke jeg å bli gravid akkurat nå, men har vært i behandling for lavt stoffskifte i ett par år så jeg kan dele den erfaringen. Dessverre sliter jeg fortsatt med å kvitte meg med mange symptomer. Jeg hadde alvorlig lavt stoffskite med en haug av symptomer. Gått opp 2x i dose. Tenker det har mye å si individuelt der altså så ikke ta det som noe fasit. Er forberedt på at det kan dempe sjansene mine en del selv om jeg ligger mer normalt på blodprøvene i dag, men symptomer er der fortsatt. Tok meg nå 6 mnd for jeg ikke skulle miste så sykt mye hår etter å ha økt dose på levaxin. Behandling/medisinering er ganske individuelt, noen trives mer med høyere dose enn andre. Som legen min sier så er blodprøvene kun er veiledning, men ikke fasit. Jeg gikk uten prevensjon i rundt 4-5mnd og hadde sex vanlig, var ikke spesielt forsiktige, tenkte det går som det går, var ikke nærme noen graviditet. Anonymkode: 6f6f7...34a Takk for at du deler. Høres ut som du har en del mer symptomer enn meg. Jeg har subklinisk hypetyreose så ikke ekstremt forhøyet TSH. Symptomene mine er nok ikke like uttalte som hos deg, men de er der. Jeg er generelt sliten og trøtt og sliter med treg mage og frysninger. Har du planer om å bli gravid i fremtiden? Jeg fikk høre at de ville ha TSH under 4 før jeg startet prøving pga. fare for spontanabort og generelt skader på foster. På nettet leser jeg under 2 så jeg blir litt forvirret av hva som egentlig gjelder. Jeg lurer også generelt på hvor stor påvirkning stoffskifte har på sjangsene til å bli gravid. Klarer ikke finne noe om dette på nett annet enn at det er vanskelig dersom man har veldig lavt stoffskifte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 18. september 2023 #54 Del Skrevet 18. september 2023 jenta1983 skrev (8 timer siden): Jeg går til privat klinikk i Trondheim.. 7 donoregg på frys. Sliter allerede med kviser. Kraftig hodepine. Men er vel normalt med 9 piller om dagen ❤️ Ja, ni piller om dagen er jo en voksen dosering. Får håpe dagene blir så overkommelige som mulig for deg fremover🥰🤞 Godt at dere har fått så mange på frys da🙏🏽 Jeg har bare to embryo på frys, men merker allikevel at det gir meg litt ro å vite at det er en sjanse igjen hvis ikke neste innsett blir vellykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monella Skrevet 18. september 2023 #55 Del Skrevet 18. september 2023 Jullemy skrev (17 timer siden): Ja, synes det var litt stille her😊 Levaxin har jeg dessverre ikke kjennskap til, men håper du får svar fra noen med erfaring på området🤞Jeg har vært gjennom to uttak tidligere, så kanskje jeg har noen svar hvis du skulle lure på noe etterhvert som du nærmer deg😊 Ja, tusen takk! Det kan godt være jeg trenger litt støtte når det nærmer seg. Lykke til med fryseforsøk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 18. september 2023 #56 Del Skrevet 18. september 2023 Monella skrev (4 timer siden): Ja, tusen takk! Det kan godt være jeg trenger litt støtte når det nærmer seg. Lykke til med fryseforsøk! Tusen takk🙏 Grugleder meg skikkelig nå. Krysser fingrene for at du får stabilisert stoffskiftet, så raskt som mulig🤞 Mener forresten å ha hørt at noen klinikker vil ha TSH så nær 1 som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 19. september 2023 #57 Del Skrevet 19. september 2023 jenta1983 skrev (På 16.9.2023 den 19.25): Hei, jeg skal ha mitt 7 innsett til torsdag til uka, 2 med donoregg. Startet med albyl e, prednisolon og cyclogest i dag i tillegg til progynova fra før av. Dette blir noen tøffe dager fremover ❤️ Krysser alt jeg har! 🤞🤞🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #58 Del Skrevet 19. september 2023 Jeg fødte to sunne, friske, normale barn i 40-årene. Var gravid totalt 6 ganger (i 40-årene). Naturlig. Så man vet aldri. Anonymkode: d6b5c...e8c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 19. september 2023 #59 Del Skrevet 19. september 2023 Vilde78 skrev (2 timer siden): Krysser alt jeg har! 🤞🤞🤞 Hei @Vilde78 Hvordan hår det med deg om dagen? Det nærmer seg kanskje ny ultralyd snart? Håper alt står bra til med deg og den lille☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 19. september 2023 #60 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fødte to sunne, friske, normale barn i 40-årene. Var gravid totalt 6 ganger (i 40-årene). Naturlig. Så man vet aldri. Anonymkode: d6b5c...e8c Takk for at du deler dine erfaringer☺️ Blir så glad av å høre slike suksesshistorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå