Gå til innhold

Hvor ofte har dere som går på cerazette blødninger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kanskje blødninger 3- 4 ganger i året. Blir litt paranoid og tror jeg er gravid av og til fordi jeg har så sjeldent mensen. 

Hvor ofte har dere på cerazette blødninger? 

Anonymkode: 412b2...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at jeg (i samråd med gynokolog) gikk over til dobbel dose har jeg mensen to-ish ganger i året. Før hadde jeg tilnærmet normale blødninger (på vanlig dose)

Anonymkode: 1f904...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri blødning se årene jeg gikk på cerazette. Har det heller ikke nå op hormonspiral.

Anonymkode: acd22...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde hele tiden, og ble attpåtil gravid på dem. Kjenner flere som blør og blør og blør på disse pillene. Hvorfor ønsker kvinner fortsatt å dytte i seg skadelig hormonell prevensjon år etter år, og ødelegge kroppen med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

Jeg blødde hele tiden, og ble attpåtil gravid på dem. Kjenner flere som blør og blør og blør på disse pillene. Hvorfor ønsker kvinner fortsatt å dytte i seg skadelig hormonell prevensjon år etter år, og ødelegge kroppen med den?

Er det skadelig da? Leste en forskningsrapport på det og p-piller øker sjansen for enkelte krefttyper ja, men de minsker også sannsynligheten for enkelte. Og disse er jo uten østrogen også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det skadelig da? Leste en forskningsrapport på det og p-piller øker sjansen for enkelte krefttyper ja, men de minsker også sannsynligheten for enkelte. Og disse er jo uten østrogen også 

Les pakningsvedlegget. Fra felleskatalogen:

Vanlige: kan forekomme hos opptil 1 av 10 kvinner
  • humørforandringer, nedstemthet, nedsatt seksuell lyst (libido)
  • hodepine
  • kvalme
  • akne (uren hud)
  • brystspenning, uregelmessig eller ingen menstruasjon
  • vektøkning
Mindre vanlige: kan forekomme hos opptil 1 av 100 kvinner
  • infeksjon i skjeden
  • vanskeligheter med å bruke kontaktlinser
  • oppkast
  • hårtap
  • smertefull menstruasjon, ovarialcyster (blærer på eggstokkene)
  • tretthet
Sjeldne: kan forekomme hos opptil 1 av 1000 kvinner
  • utslett, elveblest, smertefulle blårøde knuter i huden (erythema nodosum) (dette er hudreaksjoner)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (13 timer siden):

Endret av Laura80
Feil tråd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første to årene: kanskje 3-4 episoder med spotting i året. Deretter spotting 5-6 dager i uken, i et halvt år, før jeg gikk lei og skiftet merke.. 

Anonymkode: 60e0f...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blødninger på cerazette utenom de få gangene jeg har enten glemt en pille eller slurvet og tatt pillen for sent flere ganger i løpet av en uke. Har brukt de i 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...