Gå til innhold

Kjøre til Molde fra Gjøvik

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Lurer om det er noen som har eller skal kjøre til Molde-området i dag? Hvilken vei kjørte du? Alle hovedveiene er jo stengt pga flom/ras, så jeg må finne alternativ rute. Ser det fortsatt er mulig å kjøre via Trysil til Røros, og fra Røros til Molde. Jeg lurer litt på om noen her har noe info om hvordan veiene er langs denne ruta nå?

Kommer selvfølgelig ikke til å kjøre dersom jeg utsetter meg for alvorlig fare, men jeg må egentlig komme meg opp dit. 

Anonymkode: 5aea8...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal du kjøre fra Molde er det nok best å kjøre via Åndalsnes til Dombås og Otta. Tror ikke noen veier på den strekningen er stengt? 

Anonymkode: 222cd...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal du kjøre fra Molde er det nok best å kjøre via Åndalsnes til Dombås og Otta. Tror ikke noen veier på den strekningen er stengt? 

Du kommer ikke videre nedover Gudbrandsdalen da.

Anonymkode: a6b3b...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er den veien jeg pleier å ta, men det er stengt flere steder langs den strekningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sett igjen bilen og fly?

Anonymkode: 50ec9...2e

Veier er stengt til Gardemoen. Nyhetene sa at Oslo Trondheim var umulig å kjøre. Da tror jeg ikke vi kommer til Gardermoen fra Gjøvik.

Anonymkode: 00871...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Sett igjen bilen og fly?

Anonymkode: 50ec9...2e8

Det har jeg ikke mulighet til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er den veien jeg pleier å ta, men det er stengt flere steder langs den strekningen.

Hva med via Lærdal og Skei, videre gjennom Loen og Stranda? Det blir en lang vei da, men sjekk om veiene er stengt der. Mot Førde og via Stranda til Molde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjører om vestlandet (e39) fra Kristiansund til Oslo i dag og må nok overnatte et sted på veien. Må frakte noe, så fly er ikke et alternativ for oss. Fant ingen åpne strekninger gjennom gamle Hedmark fylke uten at omveiene blir enda større igjen, og i tillegg så er det usikkerhetsmoment knyttet til at dalstrøkene i øst fylles enda mer med vann ettersom nedbøren renner ned fra fjell og åser.

Anonymkode: b7f2c...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med via Lærdal og Skei, videre gjennom Loen og Stranda? Det blir en lang vei da, men sjekk om veiene er stengt der. Mot Førde og via Stranda til Molde. 

Kommer meg ikke dit nå heller. Så å si umulig å kjøre øst-vest nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, skal TIL Molde fra Gjøvik. Kunne kanskje formulert det bedre som fra Gjøvik til Molde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Veier er stengt til Gardemoen. Nyhetene sa at Oslo Trondheim var umulig å kjøre. Da tror jeg ikke vi kommer til Gardermoen fra Gjøvik.

Anonymkode: 00871...8cc

Det er da vel ikke stengt fra Gjøvik til Gardermoen? Du kjører opp og over mjøsbrua og så E6 ned til Gardermoen.

Anonymkode: a0e8d...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi kjører om vestlandet (e39) fra Kristiansund til Oslo i dag og må nok overnatte et sted på veien. Må frakte noe, så fly er ikke et alternativ for oss. Fant ingen åpne strekninger gjennom gamle Hedmark fylke uten at omveiene blir enda større igjen, og i tillegg så er det usikkerhetsmoment knyttet til at dalstrøkene i øst fylles enda mer med vann ettersom nedbøren renner ned fra fjell og åser.

Hjelpes. Vi må også kjøre fra KSU til Oslo pga flytting av student lørdag. Skal tru om det ordner seg tik da?

Er jo mange folk som er ute i slike ærend nå…

Anonymkode: 845bb...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

E6 er stengt flere steder så dere kommer ikke fra Gjøvik til Molde nå.

Anonymkode: b52f2...552

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hjelpes. Vi må også kjøre fra KSU til Oslo pga flytting av student lørdag. Skal tru om det ordner seg tik da?

Er jo mange folk som er ute i slike ærend nå…

Anonymkode: 845bb...ec3

Hvem vet 🤷🏻‍♀️ Når de største nedbørsmengdene falt så langt til havet blir det vel vanskelig å anslå hvor det renner over, også blir det vel vanskelig å få reparert langs strekninger når det er mye på en gang. Men er jo fortsatt lenge til lørdag heldigvis!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vent til lørdag. Da er veiene litt mer sikre og oversiktlige. Slik det er nå stegnes og åpnes veier hele tiden.  Og veier tåler lite belastning. Alle har fått beskjed om å holde seg hjemme.  Kun kjøre om det er høyst nødvendig.  Deler av gjøvik er også under vann. 

Anonymkode: e10b6...83c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker said:

E6 er stengt flere steder så dere kommer ikke fra Gjøvik til Molde nå.

Anonymkode: b52f2...552

Derfor jeg spurte om andre veier enn E6:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror dere kan gi opp den tanken i dag. Bare å holde seg hjemme/ der dere er i noen dager til. 

Anonymkode: e8602...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...