AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Del Skrevet 8. august 2023 Hei! vi er i en veldig merkelig fase nå Kort fortalt: jeg sluttet med prevensjon juni 2017 ble gravid jula 2017 Mistet i en MA Prøvd naturlig i 5 år ca. Ble henvist til Porsgrunn Januar 2023 Startet med Letrozol, får eggløsning men blir ikke gravid. Jeg har PCO Vi har fått tilbud om å gå videre med IVF, men samboer ønsker ikke dette siden jeg har drukket alkohol etter jeg har fått positiv eggløsningstest. (dette gjelder 2 ganger i sommer) Han mener jeg ikke går 100% inn for å bli gravid. Og synes vi bør fortsette med Letrozol uten alkohol etter eggløsning fordi «alkohol er gift for kroppen» hva mener dere? Drikker dere alkohol under prøving? Anonymkode: 4fa2c...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Del Skrevet 8. august 2023 1. enten er han usikker selv på hva han vil 2. eller så er han så engstelig og har traumer etter sist at han tror alkohol er farlig Du kan fint drikke alkohol under prøving, 2 ganger i løpet av sommeren går helt fint😂 Anonymkode: 12a81...ad1 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. august 2023 #3 Del Skrevet 8. august 2023 Dette var snålt ja…. Jeg ville nøstet litt opp i hva dette bunner i egentlig? Vi gikk privat på Fertilitetssenteret, og ble faktisk en gang oppfordret til å slappe av og drikke litt vin sånn utenom forsøkene 😅 Jeg drikker ikke alkohol da og hadde uansett ikke gjort det. Kan det være han er nervøs for at det faktisk er skadelig? Isåfall: dropp drikkingen akkurat rundt forsøkene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Del Skrevet 8. august 2023 Skjønner han godt jeg. Burde ikke være noe problem å ikke drikke. Anonymkode: 8e9e4...a8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Del Skrevet 8. august 2023 Ingen grunn til å ikke gå for IVF. Dårlig unnskyldning for å slippe å «runke i en kopp?» Anonymkode: f501e...16a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 8. august 2023 #6 Del Skrevet 8. august 2023 Han vil ikke ha barn med deg lengre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg sluttet med prevensjon i april 2015. Prøvde i 3 år. Så 2 år med prøverør, uten resultat, med min 31 år gamle mann, da vi startet. Jeg var 30. Han reagerte aldri på at jeg drakk 1-2 enheter, 2-3 ganger, etter eggløsning. Anonymkode: 7d340...677 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg hadde aldri drukket alkohol under en slik prosesss. Og jeg elsker min prosecco. Du vil det kanskje ikke hardt nok? Enig med mannen din Anonymkode: 635b5...bb3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #9 Del Skrevet 8. august 2023 Dere har prøvd i 5 år så dere hadde blitt gravide uavhengig av om du drikker alkohol. Hva har han selv gjort av endringer? Anonymkode: f501e...16a 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde aldri drukket alkohol under en slik prosesss. Og jeg elsker min prosecco. Du vil det kanskje ikke hardt nok? Enig med mannen din Anonymkode: 635b5...bb3 Så du hadde latt være å drikke i 5 år? Anonymkode: f501e...16a 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Del Skrevet 8. august 2023 Mannen din er en dust Anonymkode: 8d425...2a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Del Skrevet 8. august 2023 Eller fant et halmstrå og klamret seg til det. Anonymkode: a58cb...eba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde aldri drukket alkohol under en slik prosesss. Og jeg elsker min prosecco. Du vil det kanskje ikke hardt nok? Enig med mannen din Anonymkode: 635b5...bb3 Min prosess tok 12 år .. Anonymkode: c5528...7f3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shakini Skrevet 8. august 2023 #14 Del Skrevet 8. august 2023 Har dere prøvd i fem år tror jeg at du skulle ha drukket sinnsykt mye for at det skulle vært årsaken. Men han har jo rett i at alkohol kan redusere fertiliteten, også for MENN. Kommer han med sånne krav til deg, bør han ikke drikke noe som helst selv heller 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #15 Del Skrevet 8. august 2023 Lover deg TS og alle andre et moderat alkoholforbruk er ikke årsak til å ikke bli gravid. Folk blir gravide i fylla, krigsrammede blir gravide, folk i elstrem krise blir gravide. Ta i mot hjelp ❤️ Anonymkode: f501e...16a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #16 Del Skrevet 8. august 2023 Hvis han også avstår, synes jeg dere skal gjøre det sammen. Anonymkode: 9f379...def 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #17 Del Skrevet 8. august 2023 Alltid drukket som vanlig fram til positiv graviditetstest, dvs 2-3 enheter i helgene. Anonymkode: 89998...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #18 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så du hadde latt være å drikke i 5 år? Anonymkode: f501e...16a Mellom eggløsning og testing ja Anonymkode: 635b5...bb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #19 Del Skrevet 8. august 2023 Alkohol reduserer fertilitet hos menn. Det finnes ingenting som tyder på at det reduserer fertilitet hos kvinner. Din manns holdning er i alle fall basert utelukkende på følelser og ikke på fakta. Anonymkode: 4035b...387 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #20 Del Skrevet 8. august 2023 Høres ut som om han har kalde føtter og prøver finne på en annen grunn. På klinikken når vi tok IVF sa de man skulle leve som normalt frem til innsett og positiv test. Anonymkode: 02379...269 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå