AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Del Skrevet 8. august 2023 Herregud for noen snøfnugg nordmenn er blitt. Tåler ikke å bruke henne/han lenger. At folk inbiller seg at de er noe annet er faktisk sykt, og sånne folk bør få hjelp siden det tydeligvis er noen skruer løse. «Hen» 😂 så dumt Anonymkode: 4cea1...4f3 10 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Del Skrevet 8. august 2023 Tror nå helst det er du som står i fare for å smelte i varmen. Anonymkode: 88233...301 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Del Skrevet 8. august 2023 Enig…..er det dummeste ordet. Anonymkode: 1f399...c04 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herregud for noen snøfnugg nordmenn er blitt. Tåler ikke å bruke henne/han lenger. At folk inbiller seg at de er noe annet er faktisk sykt, og sånne folk bør få hjelp siden det tydeligvis er noen skruer løse. «Hen» 😂 så dumt Anonymkode: 4cea1...4f3 Du trenger terapi. Hatet ditt kan fikses med rett behandling. Anonymkode: d4bb1...86e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Del Skrevet 8. august 2023 Enig at det har gått alt for langt, men tenker at det bare er en trend som går over. I min tid kalte vi oss for emo eller gothere, når vi ikke følte vi passet inn med resten. Anonymkode: af3bb...dd4 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du trenger terapi. Hatet ditt kan fikses med rett behandling. Anonymkode: d4bb1...86e Det er sånne som deg som synes det er normalt å kalle folk for «hen» som trenger skikkelig terapi as. Er det ingen som klarer å tenke med eget hode lenger? Anonymkode: 4cea1...4f3 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg bruker hen når jeg mener begge kjønn - altså dersom jeg før hadde sagt / skrevet «hun eller han». Syns det er praktisk. Anonymkode: b35c7...23c 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 8. august 2023 #8 Del Skrevet 8. august 2023 Synes det er mye mer praktisk å skrive hen enn "han eller hun" 6 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #9 Del Skrevet 8. august 2023 Helt riktig. Det finnes kun han/hun! Anonymkode: 30c34...b40 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Del Skrevet 8. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bruker hen når jeg mener begge kjønn - altså dersom jeg før hadde sagt / skrevet «hun eller han». Syns det er praktisk. Anonymkode: b35c7...23c Helt enig, det er behov for et ord som beskriver en spesifik person uten å spesifisere kjønn. Men hen er ikke et ord som klinger pent i mine ører Anonymkode: 55c12...475 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Del Skrevet 8. august 2023 Topsi skrev (2 minutter siden): Synes det er mye mer praktisk å skrive hen enn "han eller hun" Det kalles språkvasking. Anonymkode: b1a91...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er sånne som deg som synes det er normalt å kalle folk for «hen» som trenger skikkelig terapi as. Er det ingen som klarer å tenke med eget hode lenger? Anonymkode: 4cea1...4f3 Det som er bra er at det er hatkriminalitet å med viten og vilje kalle folk for noe annet enn det de identifiserer seg med. Det samme er å si at de trenger terapi. Prøv det i real life, og ikke bak skjermen i kjellerleiligheten din. Du er ikke like frekk i kjeften når purken kommer på døra. Anonymkode: d4bb1...86e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Del Skrevet 8. august 2023 Hvem gidder å bry seg egentlig? Anonymkode: 13945...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #14 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er sånne som deg som synes det er normalt å kalle folk for «hen» som trenger skikkelig terapi as. Er det ingen som klarer å tenke med eget hode lenger? Anonymkode: 4cea1...4f3 Klarer du å føle med hjertet? Såklart det er ok å bruke hen for de få som ønsker det, det er ikke så fryktelig mange ikke-binære, men de som er bør få friheten til å være den de er. Det har jo uansett ikke noe med deg å gjøre, det går ikke utover ditt liv på noen som helst måte -så hvorfor bry seg så veldig? Anonymkode: b0449...52d 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #15 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt riktig. Det finnes kun han/hun! Anonymkode: 30c34...b40 https://ordbokene.no/bm,nn/search?q=hen&scope=ei Anonymkode: d4bb1...86e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #16 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg ser ikke problemet. Er da såpass tilpasningsdykitg. Det påvirker meg og antakeligvis de aller fleste i svært liten grad. Anonymkode: 1f218...6c8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #17 Del Skrevet 8. august 2023 "Hen" er kjempesmart. Språket styrer (og reflekterer tenkning), og kjønn tillegges kunstig stor vekt i mange sammenhenger. For mesteparten av ting mennesker gjør, er kjønn uten betydning, og derfor har det ikke noe for seg å si noe om det. Anonymkode: 469e7...19d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #18 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det som er bra er at det er hatkriminalitet å med viten og vilje kalle folk for noe annet enn det de identifiserer seg med. Det samme er å si at de trenger terapi. Prøv det i real life, og ikke bak skjermen i kjellerleiligheten din. Du er ikke like frekk i kjeften når purken kommer på døra. Anonymkode: d4bb1...86e Jeg bor ikke i en kjellerleilighet kjære sau ❤️ Og jo, jeg hadde sagt dette til deg direkte om jeg hørte deg si det. Jeg er ikke like pyse og tol i hodet som bare følger strømmen og ikke klarer å tenke for meg selv. Dere bare hopper på alle trender uten å gi det en eneste tanke. Det blir faktisk for dumt. Anonymkode: 4cea1...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #19 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor ikke i en kjellerleilighet kjære sau ❤️ Og jo, jeg hadde sagt dette til deg direkte om jeg hørte deg si det. Jeg er ikke like pyse og tol i hodet som bare følger strømmen og ikke klarer å tenke for meg selv. Dere bare hopper på alle trender uten å gi det en eneste tanke. Det blir faktisk for dumt. Anonymkode: 4cea1...4f3 Tom* Anonymkode: 4cea1...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #20 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg synes hen er et veldig kjekt ord, både om jeg ikke vet kjønnet på de jeg omtaler, om det er en person som ønsker at det pronomenet brukes eller for anonymisering. Det er akkurat som med de mange andre orda som har kommet til siden jeg gikk ut av grunnskolen på 90-tallet, noen er uvant, noen klinger bedre, noen klinger dårligere, noen gir mening og noen er det nesten umulig å greie seg uten om en skal kunne henge litt med språklig. Anonymkode: eda1c...939 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå