Lawyam Skrevet 14. august 2023 #61 Del Skrevet 14. august 2023 Påkrevd skrev (45 minutter siden): Dette er det ingen tvil om. Men i x antall tråder har du snakket om solide vitenskapelige bevis for at Gud finnes. Da bør det i det minste være mulig for deg å henvise til disse (pålitelige) kildene. Å la oss få sikker kunnskap om at noe(n) eksisterer må være et minimum før du oppfordrer oss til å basere livene våre på vedkommende. Igjen; jeg har IKKE sagt et ord om at det finnes solide vitenskapelige bevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 14. august 2023 #62 Del Skrevet 14. august 2023 Lawyam skrev (16 minutter siden): Jeg har IKKE sagt et ord om at det er bevist; det er det en annen person som har spammet hver diskusjon med. En anonym bruker. Vel vel, da har jeg kanskje blanda litt, men hovedpoenget mitt står. Om du mener det ikke foreligger vitenskapelige bevis, blir det enda mer fåfengt å forsøke å dra med folk på lasset. Dere kristne må ihvertfall bli enige blant dere selv først. Du sier én ting nå, og i morgen sier en annen noe annet. Jeg så du dro en sammenlikning med å la andre bruke din eiendom, og konsekvensene ved å ødelegge den. Da har man gjerne inngått en kontrakt som veldig tydelig sier hva som er lov og hva som ikke aksepteres. Det er helt innafor. Denne "kontrakten" med "Gud" virker derimot å være meget dårlig utformet. Jeg har nevnt det før, men her jeg bor kan jeg i løpet av 5 min. i bilen komme meg til 7 (som jeg vet om) forskjellige kristne kirkesamfunn. Et kjapt søk viser at det faktisk er nærmere 20. Og det er bare her i mine nærmeste omgivelser. Alle har sine egne oppfatninger av samme religion. Når man får 20 (egentlig veldig mange fler om jeg kikker enda litt lenger ut) husleiekontrakter å forholde seg til, er det ikke rart at det blir krøll. Så et godt råd: Bruk energien på å diskutere og bli enige innad før du forsøker å overbevise folk her. Jeg tror neppe noen har blitt omvendt på kvinneguiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 14. august 2023 #63 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 12.58): Gud eksisterer, noe vitenskapen har bevist også. Men det er ikke Gud sin skyld at mennesker bruker vår frie vilje til ondt. Anonymkode: 0f940...373 DENNE personen er den som viser til vitenskap; ikke JEG. JEG har pekt på hva Bibelen sier og hva jeg tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 14. august 2023 #64 Del Skrevet 14. august 2023 Lawyam skrev (1 minutt siden): Igjen; jeg har IKKE sagt et ord om at det finnes solide vitenskapelige bevis. Rolig, rolig. Jeg har knapt rukket en kaffekopp siden sist du sa det. Tålmodighet er en dyd ifølge en viss bok, vet du😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaane doe Skrevet 14. august 2023 #65 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 12.58): Gud eksisterer, noe vitenskapen har bevist også. Men det er ikke Gud sin skyld at mennesker bruker vår frie vilje til ondt. Anonymkode: 0f940...373 På hvilken måte har vitenskapen bevist at gud eksisterer? Kom gjerne med noen troverdige kilder, noe jeg tviler på at du har... Historikere har funnet flere grunner til å tro at jesus var en ekte person som levde for over 2000 år siden, men vi har da ikke noe "bevis" på gud... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 14. august 2023 #66 Del Skrevet 14. august 2023 Påkrevd skrev (3 minutter siden): Vel vel, da har jeg kanskje blanda litt, men hovedpoenget mitt står. Om du mener det ikke foreligger vitenskapelige bevis, blir det enda mer fåfengt å forsøke å dra med folk på lasset. Dere kristne må ihvertfall bli enige blant dere selv først. Du sier én ting nå, og i morgen sier en annen noe annet. Jeg så du dro en sammenlikning med å la andre bruke din eiendom, og konsekvensene ved å ødelegge den. Da har man gjerne inngått en kontrakt som veldig tydelig sier hva som er lov og hva som ikke aksepteres. Det er helt innafor. Denne "kontrakten" med "Gud" virker derimot å være meget dårlig utformet. Jeg har nevnt det før, men her jeg bor kan jeg i løpet av 5 min. i bilen komme meg til 7 (som jeg vet om) forskjellige kristne kirkesamfunn. Et kjapt søk viser at det faktisk er nærmere 20. Og det er bare her i mine nærmeste omgivelser. Alle har sine egne oppfatninger av samme religion. Når man får 20 (egentlig veldig mange fler om jeg kikker enda litt lenger ut) husleiekontrakter å forholde seg til, er det ikke rart at det blir krøll. Så et godt råd: Bruk energien på å diskutere og bli enige innad før du forsøker å overbevise folk her. Jeg tror neppe noen har blitt omvendt på kvinneguiden. Har ikke forsøkt å dra folk med på lasset. Det blir startet tråder som jeg og andre kristne svarer på - og ingen er startet av troende. Det kommer anklager, spørsmål mot Gud, kristne og Bibelen og jeg svarer ut fra min tro. Vil jeg misjonere starter jeg nytt innlegg, men er ikke dummere enn at disse innleggene ikke er startet av nysgjerrige, men av kranglefanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #67 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 6.24): Har postet lenken til dette mange ganger. Gidder ikke poste det igjen ettersom ateistene bare vil benekte vitenskapen igjen. Anonymkode: 0f940...373 Med andre ord er det ikke vitenskapelig bevist, og du blir sur når folk påpeker at lenken din er svada. Anonymkode: bd8a5...4e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 14. august 2023 #68 Del Skrevet 14. august 2023 Lawyam skrev (13 minutter siden): Har ikke forsøkt å dra folk med på lasset. Det blir startet tråder som jeg og andre kristne svarer på - og ingen er startet av troende. Det kommer anklager, spørsmål mot Gud, kristne og Bibelen og jeg svarer ut fra min tro. Vil jeg misjonere starter jeg nytt innlegg, men er ikke dummere enn at disse innleggene ikke er startet av nysgjerrige, men av kranglefanter. Det skinner ganske klart gjennom for oss andre hva du mener er rett måte å tolke bibelen på, og tydelig påpeker. Dermed prøver du å dra med andre på lasset, enten du mener du gjør det selv eller ikke. Hvis det fremstår som åpenbart for deg at det er kranglefanter du har med å gjøre, hvorfor nære opp under kranglingen? Det var vel noe med det andre kinnet? Som sagt, ta heller diskusjonen og kom fram til en (m)enighet blant dere selv. Ellers er det egentlig dønn umulig å ikke flire litt av alle varianter som kommer fra øst og vest. Det finnes en himmel...Nei, det gjør det ikke. Det er greit at homofile kan gifte seg i kirken...Nei, det er det ikke. Det finnes et helvete....Nei, det gjør det ikke...eller jo, kanskje. Man kan liksom ikke regne med at utenforstående skal ta det seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 14. august 2023 #69 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 6.24): Har postet lenken til dette mange ganger. Gidder ikke poste det igjen ettersom ateistene bare vil benekte vitenskapen igjen. Anonymkode: 0f940...373 Bare fortell oss profilnavnet ditt, så gjør jeg jobben med å finne tilbake til lenken selv. Såpass raus skal jeg være. Vitenskap benektes ikke, men er det snakk om "vitenskap", så må det være lov å komme med innvendinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 14. august 2023 #70 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Påkrevd skrev (21 minutter siden): Det skinner ganske klart gjennom for oss andre hva du mener er rett måte å tolke bibelen på, og tydelig påpeker. Dermed prøver du å dra med andre på lasset, enten du mener du gjør det selv eller ikke. Hvis det fremstår som åpenbart for deg at det er kranglefanter du har med å gjøre, hvorfor nære opp under kranglingen? Det var vel noe med det andre kinnet? Som sagt, ta heller diskusjonen og kom fram til en (m)enighet blant dere selv. Ellers er det egentlig dønn umulig å ikke flire litt av alle varianter som kommer fra øst og vest. Det finnes en himmel...Nei, det gjør det ikke. Det er greit at homofile kan gifte seg i kirken...Nei, det er det ikke. Det finnes et helvete....Nei, det gjør det ikke...eller jo, kanskje. Man kan liksom ikke regne med at utenforstående skal ta det seriøst. Er ikke det ditt valg? Slik jeg har tatt mitt. Så skinner det vel tydelig gjennom hvor du står også. jeg har forsåvidt ikke nevnt noe om hverken helvete eller homofile; Det står skrevet at Han ikke dømmer den som tror, og jeg er ikke utnevnt som dommer jeg heller, så det overlater jeg til Han. Ja, det var visst noe med det andre kinnet; men står det noe om at kristne har fått munnkurv? Det står forøvrig heller ikke at du må ta MEG seriøst, så det går helt fint sånn sett. Endret 14. august 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #71 Del Skrevet 14. august 2023 Påkrevd skrev (19 minutter siden): Bare fortell oss profilnavnet ditt, så gjør jeg jobben med å finne tilbake til lenken selv. Såpass raus skal jeg være. Vitenskap benektes ikke, men er det snakk om "vitenskap", så må det være lov å komme med innvendinger. Denne ab har da antakelig aldri postet den lenken under profilnavnet sitt, kun som ab. Men en trådtittel der lenken er postet kunne hjelpe Anonymkode: bd8a5...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 14. august 2023 #72 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Lawyam skrev (49 minutter siden): Er ikke det ditt valg? Slik jeg har tatt mitt. Så skinner det vel tydelig gjennom hvor du står også. jeg har forsåvidt ikke nevnt noe om hverken helvete eller homofile; Det står skrevet at Han ikke dømmer den som tror, og jeg er ikke utnevnt som dommer jeg heller, så det overlater jeg til Han. Ja, det var visst noe med det andre kinnet; men står det noe om at kristne har fått munnkurv? Det står forøvrig heller ikke at du må ta MEG seriøst, så det går helt fint sånn sett. Selvfølgelig er det mitt valg, som det også er mitt valg når politikere prøver å overbevise meg om at deres parti er det rette. Du er altså "politikeren" i dette tilfellet. Jeg er ikke religiøs, det er overhode ingen hemmelighet hvor jeg står. Så tror jeg du må prøve å lese innlegg her like nøye som du leser bibelen. Jeg nevnte ikke deg med et ord når jeg snakket om homofile, himmel eller helvete, men hvor rotete og useriøst det fremstår når "ingen" kristne er enige med hverandre. Jeg skrev heller ikke om hvorvidt man kan ta deg seriøst, men det. Altså temaet. Jeg har ingen grunn til å mene at ikke du er seriøs ut fra ditt standpunkt. Det fascinerende er at man som gruppe greier å få noe så helt vanvittig mange standpunkter ut fra én bok, som hundretusenvis, om ikke millioner av mennesker har studert i årevis for å formidle. Og nei, du har definitivt ikke noe munnkurv, snarere en munnfontene, men det betyr vel neppe at Jesus har bedt deg om bevisst å fyre opp under krangler med folk av den grunn, derav det andre kinnet. Endret 14. august 2023 av Påkrevd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 14. august 2023 #73 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Denne ab har da antakelig aldri postet den lenken under profilnavnet sitt, kun som ab. Men en trådtittel der lenken er postet kunne hjelpe Anonymkode: bd8a5...4e8 H*n sier at det er postet mange ganger, så det er alltids lov å håpe🤷♂️ Trådtittel funker fjell, det også👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 14. august 2023 #74 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Påkrevd skrev (2 timer siden): Selvfølgelig er det mitt valg, som det også er mitt valg når politikere prøver å overbevise meg om at deres parti er det rette. Du er altså "politikeren" i dette tilfellet. Jeg er ikke religiøs, det er overhode ingen hemmelighet hvor jeg står. Så tror jeg du må prøve å lese innlegg her like nøye som du leser bibelen. Jeg nevnte ikke deg med et ord når jeg snakket om homofile, himmel eller helvete, men hvor rotete og useriøst det fremstår når "ingen" kristne er enige med hverandre. Jeg skrev heller ikke om hvorvidt man kan ta deg seriøst, men det. Altså temaet. Jeg har ingen grunn til å mene at ikke du er seriøs ut fra ditt standpunkt. Det fascinerende er at man som gruppe greier å få noe så helt vanvittig mange standpunkter ut fra én bok, som hundretusenvis, om ikke millioner av mennesker har studert i årevis for å formidle. Og nei, du har definitivt ikke noe munnkurv, snarere en munnfontene, men det betyr vel neppe at Jesus har bedt deg om bevisst å fyre opp under krangler med folk av den grunn, derav det andre kinnet. Jeg må vel fortelle at jeg ikke MÅ noenting. Mtp at det kan virke rotrte og useriøst så er det nok menneskene og ikke Bibelen eller Gud som klarer å rote. Endret 14. august 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 14. august 2023 #75 Del Skrevet 14. august 2023 Lawyam skrev (3 timer siden): Jeg må vel fortelle at jeg ikke MÅ noenting. Mtp at det kan virke rotete og useriøst så er det nok menneskene og ikke Bibelen eller Gud som klarer å rote. Nei, du KAN selvfølgelig bare skumlese det du svarer på, men når resultatet da blir at innholdet i svaret ditt ikke henger på greip, kan du like gjerne la være, og spare resten av oss for unødvendig tidsbruk. Bibelen og forestillingen om Gud kommer utelukkende fra mennesker ja, så hvem ellers skulle kunne rote det til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 14. august 2023 #76 Del Skrevet 14. august 2023 Påkrevd skrev (26 minutter siden): Nei, du KAN selvfølgelig bare skumlese det du svarer på, men når resultatet da blir at innholdet i svaret ditt ikke henger på greip, kan du like gjerne la være, og spare resten av oss for unødvendig tidsbruk. Bibelen og forestillingen om Gud kommer utelukkende fra mennesker ja, så hvem ellers skulle kunne rote det til? Det er et godt forslag du kommer med. Det sparer jo også meg for unødig tidsbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå