Gå til innhold

Hva tenker du om kristne? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Ofte enkle mennesker.

Ofte mye hat og fordømmelse ovenfor andre, men totalt fraværende evne til selvransakelse.

Anonymkode: 7e957...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De virker litt enkle, kanskje. Min ærlige mening. Samtidig virker det veldig deilig å få servert noen løsninger på livets utfordringer, og ha en farsfigur ved sin side til enhver tid. Jeg er bare ikke i stand til å tro på det, religion er menneskeskapt.

Anonymkode: 96c30...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 5.33):

Feil. Det er utdanningsnivå som skiller, ikke hvorvidt man tror eller ikke.

Anonymkode: 22b73...43b

Dette stemmer ikke, korrelasjonen er like negativ uansett sosioøkonomisk bakgrunn 

Anonymkode: c8dc7...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 6.44):

Kristne er en mangfoldig gruppe mennesker. Noen er varme og rause mot andre mennesker, mens andre er kalde og konservative som aktivt bruker bibelen til å nedvurdere og undertrykke for eksempel skeive mennesker.

Jeg har ikke noe i mot hyggelig mennesker med en tro, men konservative og fundamentalister som man ofte finner på Sørlandet har jeg ikke noe behov for å ha noen relasjon med eller tenke noe positivt om.

Anonymkode: 52419...3f2

Finnes like mange liberale kristne på Sørlandet som andre steder.  Og de er hverken mer eller mindre hyggelige enn resten av befolkningen, bare vanlige mennesker på godt og vondt 😊 De  ultrakonservative tilhører mindretallet, men som i mange andre sammenhenger er det de som gjør mest utav seg, og dermed tenker man ofte på de først. «Vanlige» kristne syns de er like sære som dere andre. 

Anonymkode: 4011c...4ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingenting om kristne. Kjenner flere jeg er veldig glad i, og noen jeg ikke er så glad i. Så lenge ikke religionen er absolutt hele livet deres, og de er hyggelige, er det jo Ingen forskjell om de er kristne eller ikke. Liker ikke kristne som prøver å få meg kristen da, det er jo noe religionen ber om og det like rjeg ikkeså godt.

Anonymkode: f0d8b...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker om kristne akkurat det samme som de med annen religion, nemlig at det er synd på dem. Kaste bort sin verdifulle tid å tro på en illusjon. Og at de burde skamme seg fordi de sannsynligvis vil oppdra sine barn til å tro på samme tull.

Anonymkode: 67a97...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn de som følger andre profeter, men ikke mye. Personer som ikke følger vitenskapelige prinsipper som alt er bare teori fram til det er bevist, vil jeg ha minst mulig med å gjøre.

Anonymkode: 7b3b4...11b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting spesielt. Jeg syns all religion er litt skummelt fordi det blir gjort så mye grusomt i religioners navn, samtidig forstår jeg behovet for å tro på noe. Jeg skjønner kanskje ikke helt hvorfor noen trenger å tro på mer eller større en kjærlighet, men jeg tror uansett det er sunt å tro på noe.

Anonymkode: e151d...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er dobbeltmoralske mennesker uten mye empati for andre. At voksne mennesker fortsatt trur på slike ting er utrolig, men dem om det. Folk for tru på hva de vil, men når trua skal prakkes på andre, så går det langt over streken.

Synes det og er litt spesielt at de plukker ut bare deler av Bibelen de vil følge, og de delene omhandler veldig ofte hvordan andre skal leve. Ikke seg selv. 

Misjonering i all form skulle vært forbudt. Tenk hvor mye ondskap kristendommen står bak opp gjennom årene, fordi folk mener at SIN gud er best, av alle de mange gudene som finnes. Hjernevasket tull. 

Anonymkode: b834e...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange er dobbeltmoralske mennesker uten mye empati for andre. At voksne mennesker fortsatt trur på slike ting er utrolig, men dem om det. Folk for tru på hva de vil, men når trua skal prakkes på andre, så går det langt over streken.

Synes det og er litt spesielt at de plukker ut bare deler av Bibelen de vil følge, og de delene omhandler veldig ofte hvordan andre skal leve. Ikke seg selv. 

Misjonering i all form skulle vært forbudt. Tenk hvor mye ondskap kristendommen står bak opp gjennom årene, fordi folk mener at SIN gud er best, av alle de mange gudene som finnes. Hjernevasket tull. 

Gud finnes, det er bevist av vitenskapen. Misjonering er en del av trosfriheten, den handler ikke bare om man kan tro selv, men også retten til å spre sin tro til andre. Vil du fjerne den vil du også fjerne trosfriheten som er en menneskerett, det vil aldri skje.

Flytter du til statsateistiske Kina eller Nord-Korea kan du bo i paradisene du ønsker deg, uten frihet eller menneskerettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenk hvor mye ondskap kristendommen står bak opp gjennom årene,

Kristendommen har aldri gjort noe ondt, det er mennesker som gjør ondt gjennom å misbruke den frie viljen vi er skapt med. Gud ønsker at vi skal gjøre godt, og vil fjerne alt det onde på dommedag.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjausen skrev (På 5.8.2023 den 12.07):

Vær ærlig, vi vil vite. 😊

Tenker lite på de.

Anonymkode: 46a06...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 22.10):

Hva med oss kristne barn av ateister?

Anonymkode: 188ff...044

Few and far between, tenker jeg om det. Ofte eks-narkomane, eks-alkoholikere eller folk som har vært gjennom traumatiske eller svært vanskelige hendelser. Eventuelt sterkt influert av et menneske/miljø de har møtt senere i livet. 

Anonymkode: 7fffd...b3c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gud finnes, det er bevist av vitenskapen. Misjonering er en del av trosfriheten, den handler ikke bare om man kan tro selv, men også retten til å spre sin tro til andre. Vil du fjerne den vil du også fjerne trosfriheten som er en menneskerett, det vil aldri skje.

Flytter du til statsateistiske Kina eller Nord-Korea kan du bo i paradisene du ønsker deg, uten frihet eller menneskerettigheter.

Du er klar over at det er en mellomting mellom å plage andre med overtroen sin og Nord-Korea?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjausen skrev (På 5.8.2023 den 12.07):

Vær ærlig, vi vil vite. 😊

At det er et par milliarder av dem, og dermed vanskelig å su noe om dem som enhetlig gruppe.

Anonymkode: d9253...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ateist (håper det er riktig ord 🫣😅

Men jeg tror de er som vanlige folk , men selvfølgelig så er det noen utskudd der å. Er ikke alle kristene som bryr seg om hva andre gjør. Men tror det er en trygghet i livet får de som er kristene å ha den troen. Jeg respekterer dem får troa si men syns ektreme kristene er får mye. Tror å bibelen er fra en ekte historie, men bare med litt større fisk enn fisken på kroken egentlig var 🤣

Anonymkode: 412b7...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er homofobiske og kvinnefintlige (mot valg ang egen kropp/organer) og at de er dømmende og gjennomsnittlig/lav iq

Anonymkode: bb16e...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At de er homofobiske og kvinnefintlige (mot valg ang egen kropp/organer) og at de er dømmende og gjennomsnittlig/lav iq

Anonymkode: bb16e...2bd

Den dømmende delen kunne du unnlatt å nevne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...